אפל מגיבה לדיווחים על פריצות לחשבונות אייטיונז

אפל מגיבה לדיווחים על חיובים במרמה בחשבונות אייטיונז, אבל לא מודה בתקלה או פריצה. נשמע מוכר? גם לנו

אתמול (ב’) דיווחנו על גל של תלונות משתמשים על פריצות לחשבונות האייטיונז שלהם ורכישות בסכומים לא מבוטלים של יישומים, במטרה להעלות את אלו לדירוגים גבוהים באפסטור של אפל. היום (ג’), מדווח אתר Engadget כי התקבלה תגובה מחברת אפל, ובה נכתב כי המפתח האמור Thuat Nguyen והיישומים שהעלה לחנות האפסטור הוסרו עקב הפרת הסכם המפתחים שכלל “תבניות רכישה במירמה”.

למרות שאפל לא מודים בכך שחשבונותיהם של לקוחות נפרצו, בהודעה נכתב: “אם מספר כרטיס האשראי שלכם או סיסמת האייטיונז שלכם נגנבו ובוצע בהם שימוש בחנות אייטיונז, אנו ממליצים שתפנו לספק שרותי האשראי או הבנק לביטול הכרטיס או להסרת חיובים שלא ביצעתם. בנוסף, אנו ממליצים למשתמשים לשנות את סיסמת האייטיונז שלהם באופן מיידי.” למידע נוסף על אבטחת סיסמאות, שולחים אפל את המשתמשים לאתר התמיכה של אייטיונז. בנוסף, בהודעה הקצרה צויין גם שבעת רכישת ישום בחנות האפסטור, לא מועברים פרטי המשתמש או אמצעי התשלום שלו למפתח.

אפל: לא מודים בכלום

על אף המספר הרב של התלונות (חלקן גם מישראל), באפל לא ממהרים להודות שמישהו פרץ לגן הסגור ואף לא רושמים שהעניין נמצא בבירור. בנוסף, קצת מוזר שאפל אינם לוקחים אחריות על הרכישות הללו ואינם מבטלים באופן גורף את הרכישות שבוצעו במירמה. הרי ברור שהחברה אינה מתכננת לשלם ולו אגורה שחוקה למפתח או קבוצת המפתחים שביצעו את הפריצה, אז נשמע הגיוני שהלקוחות שחשבונם חוייב ברכישות אלו, יזוכה. לכל הפחות, יכלו אפל לבקש ממשתמשים שחושדים שחשבונם נפרץ ליצור קשר עם מחלקת התמיכה של החברה לבירור העניין.

תמוה לא פחות שחברה שמקפידה כל-כך באישור ביישומים המועלים לאפסטור שלה, אינה מיישמת מערכת כלשהי שתתריע על פעילות חשודה בחנות, כמו למשל גידול לא טבעי ברכישה של יישומים השייכים לאותו מפתח, או רכישות דומות המתרחשות בו זמנית אצל לקוחות במקומות שונים בעולם. במידה ולא יהיה לחץ מצד הלקוחות לבירור העניין ובדיקה מעמיקה של הנזקים שנגרמו והסיבות להם, לא מן הנמנע שהסיפור יישכח ומשתמשים ימשיכו להפקיד את מספר כרטיס האשראי שלהם בחנות היישומים של אפל, שככל הנראה אינה בטוחה כפי שאפל היו רוצים שנאמין.

גם האנטנה בסדר

המקרה דומה מעט לאופן בו אפל מתמודדת עם התלונות הרבות על תקלות האנטנה במכשירי אייפון 4. דוברי החברה ממשיכים ומתעקשים שמדובר בתקלת תוכנה בלבד הגורמת להצגה של יותר פסי קליטה מהנתון האמיתי של איכות הקליטה. על אף ניוסיים רבים שערכו משתמשים שהראו שהירידה בקליטה מתרחשת רק בעת החזקת האייפון בפינתו השמאלית התחתונה (ואף “שפצורים” שפורסמו לתיקון העניין), באפל חוזרים ואומרים שמדובר במכשיר עם איכות הקליטה הטובה ביותר שייצרה החברה, ושהמשתמשים הנתקלים בבעיה פשוט צריכים להמתין לעדכון התוכנה עבור המכשיר.

Avatar

אילנה ברודו

אשת המילה הכתובה וחובבת טכנולוגיה. גרפומנית, גיקית, גיימרית, בשלנית, ואפילו משוררת לעת מצוא. בימים עיתונאית רשת נעימת הליכות ובלילות לוחמת צדק דיגיטלי חסרת רחמים ובעלת לשון מושחזת היטב. לשעבר כתבת טכנולוגיה ב-ynet ו-walla!.

הגב

1 תגובה על "אפל מגיבה לדיווחים על פריצות לחשבונות אייטיונז"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלירן
Guest

טוב מאוד.
בטוח שהיה איזה 100 פריצות ובאו עוד 500 שקרנים…
אין מה לעשות בטלו מהאשראי וזהו,

wpDiscuz

תגיות לכתבה: