למה אפל עומדת לשפץ נמל תעופה בארצות הברית?

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית עשויה לשתף פעולה עם חברת התעופה יונייטד, לה היא משלמת המון כסף על טיסות, לשיפוץ הטרמינל שלה בנמל התעופה בסן פרנסיסקו. בנתונים שפורסמו מתחילת השנה עלה כי נתב”ג הוא אחד מעשרת היעדים המועדפים על אפל, באיזה מקום הוא נמצא?

אפל תעזור ליונייטד להתשדרג? | מקור: Pixabay

טרמינל סטיב ג’ובס? מסוע מזוודות על שם סטיב ווזניאק? כריזה של טים קוק? כל האופציות הללו נשמעות די מגוחכות, ורוב הסיכויים שלא יקרו. מה שיכול מאוד שיקרה הוא העובדה שחברת התעופה יונייטד תישען על הלקוחה הכי גדולה שלה – אפל – כדי לשפץ טרמינל שלם בשדה התעופה של סן פרנסיסקו.

50 מושבים בביזנס לשנגחאי ביום – זה לא הולך ברגל

סמנכ”לית בכירה בחברת התעופה האמריקאית, לינדה ג’וג’ו, דיברה לפני כשבועיים על האפשרות שאפל ויונייטד ישתפו פעולה ואמרה כי השיח בין הצדדים רק החל ולא ברור עדיין מה השדרוגים הצפויים לטרמינל. “הצוות של אפל בסן פרנסיסקו ביקר באזור שמירת הכבודה שלנו, עם צוות שירות הלקוחות שלנו ובלובי”, אמרה ג’וג’ו בשיחה עם התקשורת. היא אמרה עוד כי אפל ויונייטד יוכלו “לשנות את המראה של חוויית שדה התעופה”, אך טענה כי היא “מעורפלת” בכל הנוגע לפרטים בכוונה.

לכאורה, סיפור די יבש – אפל בתחילת מגעים לעבוד יחד עם יונייטד על שיפוץ הטרמינל שלה בסן פרנסיסקו, כשחלק מהאזורים שככל הנראה יזכו לשדרוג עיצובי, ככל הנראה בחסות אפל – על פי הרמיזות של הבכירה ביונייטד. אבל מתחת לסיפור הזה, מסתתר סיפור אחר על מקור הקשר הזה.

בחודש ינואר האחרון נחשף בתמונה שפורסמה בטוויטר ונמחקה באופן מסתורי, המציגה שלטים של יונייטד בהם כתוב כי אפל היא הלקוחה הגדולה ביותר של החברה וכי ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו מוציאה 150 מיליון דולר על טיסות עם יונייטד בשנה. נתון מעניין נוסף הוא שאפל מזמינה ביום ממוצע 50 (!) כרטיסי טיסה במחלקת עסקים מסן פרנסיסקו לנמל התעופה פודונג שבשנגחאי. הסכום שמשלמת אפל רק על הטיסות לשנגחאי עומד על כ-35 מיליון דולר – כמעט רבע מהסכום הכולל שהיא מוציאה על טיסות משדה התעופה בסן פרנסיסקו.

מלבד אפל, ברשימת הלקוחות הגדולים של יונייטד נמצאו גם גוגל, פייסבוק וחברת התרופות השוויצרית הופמן-לה רוש – שמשלמות 34 מיליון דולר בשנה על טיסות עם יונייטד. גם סיסקו, אורקל, אינטל, ויזה וחברת הייעוץ דלויט נמצאות ברשימה – אבל הן מוציאות “רק” בין 10 מיליון ל-17 מיליון דולר.

התמונה שבה פורסם כי אפל הלקוחה הגדולה ביותר של יונייטד, יחד עם החברות אחרות שפורסמו, כללה שלט נוסף שכלל את עשרת היעדים הפופולריים ביותר שאליהם טסה אפל בעזרת יונייטד. אחרי שנגחאי ניתן למצוא ברשימה את הונג קונג, טאיפיי, לונדון, נמל התעופה אינצ’ון שבדרום קוריאה, סינגפור, מינכן, טוקיו, בייג’ינג ובמקום העשירי – נציגות ישראלית – נמל התעופה בן גוריון.

אפל טרם הגיבה לדיווח על שיתוף הפעולה האפשרי עם יונייטד על שדרוג הטרמינל של החברה בסן פרנסיסקו, כנ”ל לגבי נתוני הטיסות של החברה כפי שפורסמו ברשת – כך שקשה לדעת מה  אכן יצא לפועל. הנתון לגבי כמות הטיסה של החברה לישראל מאוד מעניין, בהתחשב בעובדה שמדובר גם בטיסות משדה אחד בלבד בארה”ב.

אגב, העובד היחיד של אפל שלא טס יונייטד מסן פרנסיסקו הוא המנכ”ל טים קוק, שמתנייד במטוס פרטי. על פי נתוני החברה שהועברו לרשות ניירות ערך האמריקאית – בשנת 2018 הוציאה אפל כמעט 300 אלף דולר על טיסות המנכ”ל באופן פרטי – יש שיאמרו שזו סכום נמוך בהתחשב בסכומים שהיא הוציאה על העובדים שטסו לשנגחאי.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

אושרי אלקסלסי

עדיין מבואס מהפסקת שידורי TechTV בישראל. נהנה מסרטי סטאר וורז החדשים - Don't @ Me.

הגב

2 תגובות על "למה אפל עומדת לשפץ נמל תעופה בארצות הברית?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ארקדי
Guest

הלוואי שסטיב גובס יקום יתחיה שישנה את החברה במהירות

ארקדי
Guest

לתחייה*

wpDiscuz

תגיות לכתבה: