תגידו מזל טוב: תאונה ראשונה לרכב האוטונומי של אפל

ציון דרך – אם תרצו – בדרך לרכב אוטונומי של אפל. והפעם, רכב אוטונומי של החברה היה מעורב – בפעם הראשונה – בתאונה. האשמה, ככל הנראה, לא בו

מקור: Pixabay

“ציון דרך” משמעותי בתוכניות השאפתניות והחשאיות של אפל לפיתוח רכב אוטונומי. למרות שהחברה לא מודה בפה מלא כי היא מפתחת רכב אוטונומי שלה, אנחנו מתבשרים כי אחד מרכבי הניסוי של החברה היה מעורב בתאונה – הראשונה בתולדות החברה.

הניסאן התנגש ברכב של אפל, אבל אין נפגעים

אפל כאמור שומרת על חשאיות מוחלטת בכל הקשור לתוכניות הפיתוח של הרכב האוטונומי שלה, שזכו לשם פרויקט טיטאן (“Project Titan”). רק לעיתים רחוקות אנחנו שומעים דיווח או רואים עדות לקיומו של רכב כזה, וגם אז הוא לא מגיע עם אישור רשמי. אבל במסמך רשמי של משרד התחבורה של קליפורניה (ה-DMV) נכתב כי רכב אוטונומי של אפל, שבתוכו נכח מפעיל, היה מעורב בתאונה קלה ביום שישי 24 באוגוסט בשעה 14:58. מתברר כי רכב מסוג ניסאן Leaf שנסע במהירות 24 קמ”ש התנגש מאחור ברכב האוטונומי של אפל – רכב מסוג לקסור RX – שחיכה לתורו להשתלב בכביש המהיר. על פי הדיווח, אף אחד מהנהגים או מהמפעילים שבשני כלי הרכב נפגע, אם כי מערכות הרכב האוטונומי ספגו פגיעה קשה.

מומחים בתחום הרכב האוטונומי מסבירים כי אנו עדים ליותר ויותר תאונות מסוג זה, שבמהלכן כלי רכב ובתוכם נהגים אנושיים מתנגשים מאחור בכלי רכב אוטונומי. הסיבה העיקרית לכך היא ‘תרבות הנהיגה’ של כלי הרכב האוטונומיים, שנוהגים להאט עד כדי עצירה, כדי לתת זכות קדימה להולכי רגל, או כאשר הם מעוניינים להשתלב בנתיב או לפנות, בזמן שנהג אנושי היה ‘זורם’ יותר עם התנועה ומסתדר. פרופסור פיל קופמן מאוניברסיטת קרנגי-מלון סיכם: “כלי הרכב האוטונומיים אינם מתנהגים כמו בני-אדם, ולכן ההנחות והציפיות של שאר הנהגים בדרך – מוטעות”.

חשוב לזכור כי למרות ש-285 כלי רכב אוטונומיים מתניידים בכבישי קליפורניה, ארעו ב-2017 רק 19 תאונות בהן מעורבים כלי רכב אוטונומיים. במסגרת פרויקט טיטאן מעסיקה אפל 111 נהגי ניסוי שעושים שימוש ב-66 כלי רכב אוטונומיים.

 

 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

4 תגובות על "תגידו מזל טוב: תאונה ראשונה לרכב האוטונומי של אפל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
gitBucket
Guest

“‘תרבות הנהיגה’ של כלי הרכב האוטונומיים, שנוהגים להאט עד כדי עצירה” תתפלאו יש גם כמה נהגים אנושיים שעוצרים בעצור ויש נהגים אנושיים אחרים שמתנגשים בהם מאחור.

לא הבנתי את הניתוח המושכל.

Asaf Shelly
Guest

רצה המשורר לומר שרכב אוטונומי לא מבין את התנועה, בערך כמו רכב לימוד נהיגה. זה אומר למשל שהוא יכול לבלום לזכות קדימה להולך רגל במצב שבו גם הנהג וגם הולך הרגל מבינים שהנהג לא יעצור.

ישראל
Guest

“כלי הרכב האוטונומיים אינם מתנהגים כמו בני-אדם, ולכן ההנחות והציפיות של שאר הנהגים בדרך – מוטעות”
במקום להאשים את הנהגים, רצוי שהרכב האוטונומי ינהג כמוהם.
בישראל אין סיכוי לרכב אוטונומי בעתיד הנראה לעין

מבקר מחו\"ל
Guest

19 בשנה תאונות על 285 כלי רכב זה המון. אבל צריך להתחשב בכמות הנסועה שלהם. בגלל שהם לא באמת רכבים אוטונומיים אלא רכבי מחקר עם נהג ניסויים, הם כנראה מבלים הרבה יותר שעות על הכביש מאשר נהג ברכב ממוצע.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: