שעונים חכמים ואוזניות: אפל מכרה כמו סמסונג, וואווי ושיאומי ביחד

על פי נתוני IDC, כמעט כל החברות נהנו מצמיחה יפה במכירות, אבל בסופו של דבר, אפל פשוט גדולה על המתחרות

חלק ממספרי המכירות המשוגעים של אפל, איירפודס פרו

הובלה של אפל במכירות על שאר היצרניות בשוק המוצרים הלבישים היא לא ידיעה חדשה במיוחד, וזה מתחיל בזה שלרוב היצרניות אין עדיין מתחרה ראוי לשעון החכם שלה – ה-Apple Watch – או אוזניות פופולריות כמו ה-AirPods. אבל נתונים חדשים של חברת המחקר IDC מראים עד כמה הפער גדול מהמתחרות.

אפל, וכל השאר

מנתוני IDC על הרבעון הראשון של 2021 עולה כי אפל מכרה בשלושת החודשים של 2021 קצת יותר מ-30 מיליון מוצרים לבישים ברחבי העולם. מדובר ב-28.8% מנתח השוק הכללי של המוצרים הלבישים לאותו הרבעון – שהגיע כולו למכירות של 104.6 מיליון מכשירים ברבעון הראשון של השנה.

האחיזה של אפל בשוק אמנם קטנה בהשוואה לרבעון הראשון של 2020 – אז החזיקה כמעט בשליש מנתח השוק – אך הענקית מקופרטינו הגדילה בכ-20% את סך המוצרים הלבישים שמכרה בהשוואה לאותו הרבעון.

הסיפור האמיתי העולה מנתוני IDC, המדגיש את השליטה של אפל בשוק, מגיע מהשוואה למספר המכשירים שמכרה לעומת שלוש היצרניות הבאות ברשימה: סמסונג, שיאומי ו-וואווי. אפל מכרה ברבעון הראשון של 2021 כמעט את אותה כמות המכשירים שמכרו שלוש החברות – ענקיות בתחום האלקטרוניקה הצרכנית בפני עצמן.

נתוני המכירות של המוצרים הלבישים | מקור: IDC

סמסונג, שיאומי ו-וואווי מכרו ברבעון הראשון של 2021 *במצטבר* 30.6 מיליון מוצרים לבישים (11.8 לסמסונג, 10.2 לשיאומי ו-8.6 לוואווי) – כחצי מיליון יחידות יותר מחברה אחת ומי שמובילה ביד רמה את השוק: אפל.

המספרים הללו אמנם לא מעודדים בהתחשב בדומיננטיות של אפל, אך הם בהחלט מעודדים עבור סמסונג – שרשמה זינוק של 35.7% במספר המכשירים שרשמה לעומת אותו הרבעון בשנה שעברה. גם בוואווי רשמו זינוק נאה של 31.1% במספר המכשירים שנמכרו בין הרבעונים, כשרק שיאומי רושמת ירידה של 1.8% במספר המכשירים שמכרה.

אחד השמות המפתיעים ברשימה היא BoAt, חברה המייצרת צמיד כושר, שתפסה את המקום החמישי ברשימה אחרי ענקיות כמו אפל, סמסונג, שיאומי ו-וואווי – עם 3 מיליון מכשירים שמכרה ברבעון הראשון של השנה. BoAt התמקדה בשוק ההודי ורשמה זינוק של 326% במספר המכשירים שמכרה בין הרבעון הראשון של 2020 לרבעון הראשון של השנה.

ב-IDC ציינו לטובה חברות כמו BoAt ויצרנית הטבעת החכמה Oura בתור מי שהובילו את הגידול המשמעותי במספר המוצרים הלבישים שנרכשו בין הרבעון הראשון של 2020 לרבעון הראשון של השנה – שעמד על 34.4%. שתי החברות מייצרות מוצרים ש-IDC מתייגת תחת קטגוריית “אחרים” – משמע לא שעונים חכמים או אוזניות – כשהקטגוריה עצמה רושמת זינוק של 55% במכירות של המכשירים הכלולים בה – כמו צמידי כושר, טבעות חכמות ומשקפי אודיו.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "שעונים חכמים ואוזניות: אפל מכרה כמו סמסונג, וואווי ושיאומי ביחד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סתם שם
Guest

הכל בזכות גידול במכירות האייפונים, הרי ללא אייפון כל מוצריה של אפל לא שווים אפילו חצי מהמחיר המוגזם שהם דורשים.
יאמר לזכותם שאם יש לכם מוצרים רבים של אפל שבליבם טלפון או מחשב הם מיצרים חווית שימוש מצויינת

wpDiscuz

תגיות לכתבה: