בשקט בשקט, צי כלי הרכב האוטונומיים של אפל עקף את זה של טסלה

רק לאחרונה נודע כי רכב אוטונומי של אפל היה מעורב בתאונת דרכים ראשונה, אבל בהתחשב בכמות הרכבים שיש לה – מפתיע שזה קרה רק עכשיו

Apple

מקור: Apple

בלי רעש וצלצולים אפל הרחיבה את מערך הרכבים האוטונומיים שלה עד כדי כך שהיא נחשבת לחברה עם הצי השלישי בגודלו. היא אמנם שומרת על חשאיות מוחלטת בכל הקשור לתוכניות הפיתוח של הרכב האוטונומי שלה, ״Project Titan”, אבל לפי רשומות של משרד התחבורה של קליפורניה, מפעילה החברה לא פחות מ-70 רכבים אוטונומיים שמורשים להתנסות בשטח.

עקפה את טסלה

לפי דיווח שפורסם לראשונה באתר macreports, ענקית הטכנולוגיה האמריקאית נכנסה בכל הכוח לתחום הרכב האוטונומי ועקפה את טסלה שנמצאת במקום הרביעי עם 39 כלי רכב אוטונומיים. מסתמן כי 70 כלי הרכב של אפל, שתפחו מ-3 בלבד רק לפני כשנה וחצי, מותרים לשימוש במדינה לצורכי ניסוי על ידי 139 נהגים.

במקום השני אנחנו מוצאים את Waymo, חברת הרכב האוטונומי של גוגל, שמחזיקה בצי של 88 רכבים שנהגו לבדם כבר למעלה מ-12 מיליון קילומטרים בכבישים ציבוריים; ובמקום הראשון נמצאת Cruise, חברת הבת של GM, שמחזיקה בצי של 175 רכבים וסך כולל של 467 נהגים.

באפל שומרים על חשאיות בכל הקשור לפרויקט הרכב האוטונומי, אבל לאחרונה קיבלנו הצצה נדירה בזכות תאונה תאונה מה היה מעורב אחד מכלי הרכב שלה. עם זאת, למרות הרעש התקשורתי של התאונות, כמו המכונית האוטונומית של אובר שדרסה למוות הולכת רגל או רכב טסלה במצב נהיגה אוטונומית שדהר לתוך קיר הפרדה, המכוניות נחשבות לבטוחות. מתוך 285 כלי רכב אוטונומיים המתניידים בכבישי קליפורניה, הם היו מעורבים רק ב-15 תאונות דרכים בשנת 2017.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

להגיב

13 תגובות

  1. אלעד הגיב:

    יאללה עוד שלוש שנים לאוטונומיה!

  2. חסוי הגיב:

    נו באמת.. לטסלה יש מאות אלפי רכבים בשטח שאוספים לה מידע (כל הרכבים של הלקוחות מסוגלים לצלם את הסביבה כל הזמן), כך שהמספר של הרכבים המוצהרים לניסוי באמת שלא אומר דבר..

  3. גבי הגיב:

    “למדוד איכות של תוכנה לפי מספר שורות קוד זה כמו למדוד את איכות המטוס לפי המשקל שלו” ביל גייטס

    קצת תופס נתונים פה.. יכול להיות שיש לאפל ו GM הרבה מכוניות על הכביש כי הן צריכות להשלים פערים מהחברות היותר וותיקות

    • משה הגיב:

      אין טענה שפרוייקט הרכב האוטונומי של אפל איכותי או מתקדם יותר, אלא רק שיש לו יותר מכוניות.
      מה שכן, זה אולי מעיד על כמות ההשקעה או הרצינות.

  4. אהרון הגיב:

    מספר תאונות בלבד לא מעיד על בטיחות או חוסר בטיחות, צריך עוד הרבה פרמטרים בשביל להעיד על כך, בנסיבות תאונה מעורבים המון פרמטרים שצריך לשקלל את כולם.

  5. משה הגיב:

    אפל טובים ממש בלא לשחרר טכנולוגיה.
    סיסטם X כבר היה קיים ב 1989. שוחרר ב 2000 (או 2001?).
    (אולי אני טועה וזה היה ב 1991, אלו השנים שהייתי שם, אבל זה לא משנה את העובדה שהם לא משחררים…)
    ———–
    אני גם זוכר תוכנות נפלאות כמו art user והרבה אחרות שמעולם לא ראו או יום.

  6. משחקים בסטטיסטיקה הגיב:

    אין טעם בלהגיד “אוטונומיים” כאשר יושב מאחורי ההגה בן אדם שתפקידו למנוע מהמחשב לעשות תאונה – תוסיפו למספר 15 את מספר הפעמים שהנהג המפקח לחץ על הבלם או הסיט את ההגה ואז נדבר…
    חוץ מזה 15 תאונות ל300 גלי רכב זה פי 3 מהממוצע( בישראל )- עוד ארוכה הדרך…
    http://www.cbs.gov.il/publications/cars03/t36.pdf

    • Avihai Cohen הגיב:

      השוואה ממש לא נכונה אתה משווה מספר כלי ומספר תאונות
      תשווה מספר קילומטרים שהרכבים נסעו למספר התאונות ותגלה כמה שהם יותר בטוחים

      • סטטיסטיקה=דמגוגיה הגיב:

        או.קיי אם אתה רוצה להתחיל להתפלמס על סטטיסטיקה אני בפנים…
        בזה אתה צודק- אבל גם טועה- נניח שנרצה להסתמך על מספר התאונות לק”מ בתור אינדיקציה לעליונות על הכביש( גם זה נתון לויכוח…)
        בתכלס צריך להשוות את מספר התאונות לק”מ שביצע נהג למספר התאונות לק”מ שביצע האלגוריתם על אותו הרכב ובאותה הסביבה
        ז”א צריך איכשהוא להפריד את יכולות הנהיגה מיכולות ומגרעות הרכב( טסלה חדשה לעומת פיאט מודל 95 ) ומתנאי הסביבה( אוטוסטרדות ענקיות שלא נגמרות לעומת אלנבי רוטשילד בצהריים )
        יכולות הרכב ותמאי סביבה יכולים להוות פרמטר משמעותי בפונקצית ה”מי נהג יותר טוב?”–
        ולסיום אצטט חכמים ממני…
        “צריך עוד הרבה פרמטרים בשביל להעיד על כך”( אהרון-שני פוסטים למעלה )

      • בלה בלה בלה הגיב:

        לא סיפרו לך כמה פעמים הנהג המפקח התערב כדי למנוע תאונה- בקיצור נתונים מסולפים- תקרה את הפוסט למעלה…ממליץ שתפסיק לאכול את כל השקרים שמוכרות לך החברות ותלמד קצת סטטיסטיקה וAI…

  7. Asaf Shelly הגיב:

    ככל שהנהגים סומכים פחות על הרכב יהיו בו פחות תאונות

  8. כתבה בכלכליסט( עיתון אמיתי!!! ) הגיב:

    “מפתחות הרכב האוטונומי לא שחררו את כל הנתונים שהיינו רוצים לבחון, אבל בכלליות נראה שנהג אנושי נדרש להתערב בערך אחת ל-6,000 מייל. בהתחשב בכך שנהג אנושי מעורב בתאונה קטלנית אחת לכל 150 מיליון מייל, זה לא נראה שהמכוניות האוטונומיות קרובות מספיק ליעד שלהן”.

תגיות לכתבה: