תחקיר: אפל מפלה אפליקציות באפסטור שלה

תחקיר חדש טוען שאפל מציגה בתוצאות החיפוש ב-App Store את היישומים שלה לפני אחרים, לאו דווקא כי הם יותר פופולאריים

iphone

מקור: Unsplash

​הביטוי ״בעל המאה הוא בעל הדעה״ נחרש אמנם לא מעט, אבל לצערנו, הוא עדיין רלוונטי מתמיד; מחקר חדש שבוצע על ידי ה-Wall Street Journal חושף כי אפל מתעדפת באופן מתמיד את האפליקציות שלה על פני אפליקציות מתחרות בתוצאות החיפוש ב-App Store.

צירוף מקרים?

במסגרת המחקר של ה-WSJ בוצעו כ-600 חיפושים על ידי 6 אייפונים שונים, כשכולם מריצים את הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה. הממצאים של התחקיר הראו כי אפליקציות פרי פיתוחה של אפל, כמו למשל ״Maps״, הוצגו במקום הראשון ב-60% מהחיפושים (לא מאוד מפתיע, בהתחשב בשם הגנרי שאפל נתנה ליישום שלה). אבל אם הנתון הזה יחסית סולידי, מה תאמרו על זה שבמקרים שבהם מדובר באפליקציות המבוססות על מינוי או In-App Purchases כמו “Music” ו-״Books״, אלו של אפל הופיעו בראש הדף ב-95% מהחיפושים?

על אף שנעשה שימוש בכמה מילות מפתח בכל קטגוריה, במקרים רבים יישומים של אפל, גם כאלו שלאו דווקא קשורים באופן ישיר לחיפוש, הופיעו לפני אפליקציות רלוונטיות יותר. למשל, חיפוש אחר המילים ״מפות״, ״ניווט״ ו״הוראות״ הציג את אפליקצית המפות של אפל ראשונה, ואחריה שתי אפליקציות נוספות של אפל – Find My iPhone ו-Indoor Survey. יישום הניווט הפופולארי של גוגל הופיע רק במקום הרביעי, זאת למרות שיש לו יותר מ-2 מיליון ביקורות וציון ממוצע 4.7.

בדיוק כמו בתוצאות החיפוש בגוגל – שם למיקום שלך יש חשיבות קריטית ואם האתר שלך ממוקם בעמוד השני, כנראה שסיכויי ההצלחה שלך לא גבוהים – כך מתנהל גם החיפוש בחנויות האפליקציות; מרבית האנשים לא יבצעו מחקר מעמיק לפני שהם מורידים אפליקציה אלא יסמכו על זה שאפליקציה שמופיעה בראש התוצאות – ככל הנראה מומלצת, אמינה ומתאימה בדיוק לצרכים שלהם. על הנייר אגב, אפל מבטיחה למפתחיה כי מה שמשפיע על המיקום של האפליקציות בתוצאות החיפוש הוא כמות ההורדות, ביקורות המשתמשים והדירוגים שלהם. אלא שדוגמה מעניינת שמספק אתר VentureBeat היא שבעוד שאפליקציית הספרים של אפל מדורגת במקום ה-168 בקטגוריה שלה, מבלי שאין לה ולו ביקורת אחת (הסיבה – רבות מהאפליקציות של אפל שמגיעות מותקנות מראש במכשירים חסומות לביקורות), היא עדיין מוצגת מעל אפליקצית קינדל של אמזון, שיש לה דירוג מכובד של 4.8 כוכבים מ-1.2 מיליון משתמשים.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שלא בכל המקרים יישומים של אפל הופיעו במקום הראשון. למשל, מילת החיפוש ״spreadsheet״ הציגה את יישום ה-Sheets של גוגל ראשון, בעוד שהאלטרנטיבה של אפל, Numbers, הופיעה רק במקום ה-8.

אפל, שמיהרה להגיב להאשמות ולהכחיש אותן, החליטה לבצע מחקר משלה בנושא כדי לבדוק האם יש אמת בדבר. לטענת דובר החברה, הם עושים שימוש באלגוריתם המבוסס על למידת מכונה והעדפות המשתמש, ולא פחות מ-42 גורמים שונים משפיעים על תוצאות החיפוש, אבל הם לא מוכנים לחשוף את נוסחת הקסם כמובן. בנוסף, בחיפושים שבוצעו על ידה, דווח כי התקבלו תוצאות שונות בהן היישומים שלה לאו דווקא דורגו ראשונים. ״למשתמשי אפל יש קשר חזק מאוד למוצרים שלנו ורבים מהם נעזרים באופציית החיפוש כדרך למצוא ולהפעיל את האפליקציות שלהם. אופי השימוש הזה של הלקוחות הוא שמוביל לדירוגים הגבוהים של אפל בתוצאות החיפוש, וזו גם אותה הסיבה שאובר, מיקרוסופט, ורבות אחרות נהנות מדירוגים גבוהים לעיתים קרובות גם כן״, נמסר מהחברה.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

7 תגובות על "תחקיר: אפל מפלה אפליקציות באפסטור שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Pinky
Guest

כל מה שאפל צריכה כדי לרמות את המנוע שלה היא יודעת…

למשל לדרג גבוהה אפליקציות מחברה שמותקנות אצלך כבר ( באם תחשיבו כל אחת מהמערכות שבאות עם הפלאפון כאפליקציה של אפל זה ייתן דירוג גבוהה לכל שאר האפליקציות שלה

עמית
Guest

בשביל זה היה צריך מחקר? לא חבל על הכסף ששלמו לחוקרים? לא חבל על הזמן.. תשאלו את אחותי הקטנה בת 8 היא תגיד לכם..

Feature
Guest

שלא תדבר עם זרים

זרים אקרם, מטפל פיליפיני..
Guest
זרים אקרם, מטפל פיליפיני..

למה לא?.. זה לא יפה.. אני איש נחמד.. ואני לא פדופיל.. משעמם לדבר עם זקנים כל היום..

עומר
Guest

החנות שלהם ברור שהם מקדמים את המוצרים שלהם קודם.
זה כמו ששופרסל מקדמים את המותג הפרטי שלהם וכמו שרמי לוי מקדם את המותג הפרטי שלו.
מה בדיוק הבעיה עם זה?

אדם
Guest

“היא עדיין מוצגת מעל אפליקצית קינדל של אמזון, שיש לה דירוג מכובד של 4.8 כוכבים מ-1.2 משתמשים.”
לא ייתכן שיש 0.2 משתמש.

מישהו
Guest

מה רע? כשאני מחפש אפליקציות בסיס (נגן, גלריה), אני מעדיף למצוא את של גוגל ויצרן המכשיר (סמסונג למשל) במקום כל הנוזקות המתחזות שממלאות את הפליי. אפל עושה פה נכון, ולבי עם המפתחים. אל תקראו לאפליקציה שלכם “Music”.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: