יותר הורדות ב-Play, יותר רווחי ב-Appstore

נתונים שנאספו ממאות אלפי אפליקציות בחנויות המובילות מראות שאפליקציות המשחקים אחראיות בממוצע להכנסות בשיעור גבוה פי שניים ביחס לכמות ההורדות שלהם מהחנויות.

apps

חנויות האפליקציות של אפל וגוגל נלחמות ביניהן על הבכורה בתחום הסמארטפונים והטאבלטים, ונראה שכל אחת מהן מנצחת בחזיתות אחרות, כך עולה מהדו”ח הרבעוני של App Annie Index, המספקת כלי ניתוח לאפליקציות, לשלושת החודשים האחרונים.

קרב צמוד

לפי נתוני App Annie, חנות הגוגל-פליי לאנדרואיד מובילה בכמות ההורדות, נתון הנראה מתבקש מפאת כמות המכשירים העצומה התומכת בה, וכוללת קרוב למיליארד מכשירי אנדרואיד לעומת כ-600 מיליון מכשירי iOS. עם זאת, הפרש מספר ההורדות בין החנויות קטן בהרבה ממה שניתן היה לצפות, ועומד על 10% בלבד לטובת גוגל.

מצד שני, הפלטפורמה הרווחית ביותר היא של אפל, ובהפרש עצום – אפליקציות iOS מכניסות למפתחיהן כ-130% יותר מאפליקציות אנדרואיד – כלומר: פי 2.3 מאפליקציות אנדרואיד. הנתון הזה צריך להדאיג מאוד את גוגל, שכן ההכנסות הפוטנציאליות מאפליקציות חשובות למפתחים בד”כ יותר מאשר השאלה היכן תורד האפליקציה יותר פעמים.

בחלוקה לפי קטגוריות, ניתן לראות שבשתי החנויות שולטת קטגוריית המשחקים ללא עוררין, עם 40% מכלל ההורדות ו-75% (באפל) או 80% (בגוגל) מההכנסות. כלומר: משחקים מכניסים בממוצע פי שניים יותר כסף מכל אפליקציה אחרת, מה שגורם לכך שחלקם בכלל ההכנסות כפול מחלקם בנתח ההורדות.

בחנות האפליקציות של גוגל, ממוקמת קטגוריית התקשורת במקום השני בשני המדדים, בזכות אפליקציות כגון וואטסאפ, סקייפ, וייבר וליין. במקום השלישי מבחינת מספר הורדות נמצאות אפליקציות ה”כלים”, בעוד באותו מקום מבחינת הכנסות ממוקמות האפליקציות החברתיות, שברשימת מספר ההורדות נמצאות רק במקום החמישי.

בחנות של אפל קטגוריית הבידור ממוקמת שנייה מבחינת כמות ההורדות אך חמישית בלבד בהכנסות, בעוד קטגוריית הרשתות החברתיות תופסת את המקום השני בהכנסות למרות שאינה בין חמש הגדולות במספר ההורדות. במקום השלישי במדד ההורדות נמצאת קטגוריית התמונות והסרטונים, אך את אותו מקום במדד ההכנסות ממלאת קבוצת אפליקציות המוסיקה, ככל הנראה בשל הצלחתן של אלו למצוא מודל כלכלי.

בחברה מציינים שהסיבה למקומן הגבוה של האפליקציות החברתיות בטבלאות ההכנסות לעומת מקומן בטבלאות מספרי ההורדות היא שאפליקציות הרשתות החברתיות החלו בחודשים האחרונים לנצל יותר את בסיסי המשתמשים הקיימים שלהן לצורך מונטיזציה.

בהפרדה למדינות, המדינות מהן מתבצעות מספר ההורדות הגדול ביותר מהחנויות הללו הן ארה”ב ורוסיה, הנמצאות בחמישייה הפותחת בשתי החנויות, כאשר אצל גוגל ממוקמות ביניהן קוריאה הדרומית והודו ואצל אפל ממוקמות ביניהן סין, יפן ובריטניה. בטבלאות ההכנסות בולטות ארה”ב, יפן ובריטניה המופיעות בחמישייה הפותחת בשתי החנויות, ואליהן מצטרפות קוריאה הדרומית וגרמניה בחנות של גוגל ואוסטרליה וסין בחנות של אפל.

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

1 תגובה על "יותר הורדות ב-Play, יותר רווחי ב-Appstore"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
תחכמוני
Guest

חבל שאי אפשר לשלם במכולת עם כמות הורדות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: