מהירות התגובה של APIs יכולה גם להכריע את גורל האפליקציה ואף הארגון שלכם

כשה-APIs לא מגיבים בזמן אמת, המשתמשים והלקוחות עוזבים והארגון עלול להיפגע. אז כיצד ניתן להפוך את השירות למהיר, מאובטח ויעיל יותר?

APIs בכל מקום (צילום: Unsplash)

מאת: אופיר קפלושניק, מהנדס פתרונות בכיר ב-F5 ישראל

דמיינו סיטואציה שבה אתם מזמינים מונית מ-Gett או שליח מוולט, והאפליקציה נתקעת ולא מאפשרת לכם מעקב מדויק אחרי המיקום של הנהג או השליח. לחלופין, דמיינו מצב שבו האפליקציה של הבנק לא מאפשרת לכם לראות את הפעילויות האחרונות שעשיתם בחשבון, אלא רק יום-יומיים אחרי שהן נעשו. אלו לא מצבים שתשלימו איתם.

לקוחות רגילים היום לשירות מהיר ומיידי, וכשהם לא מקבלים שירות כזה הם עלולים לנטוש את החברה. במקרים רבים יכולתם של ארגונים לספק מענה דיגיטלי מיידי מתבסס על היכולות של ה-APIs – ממשקי תכנות יישומים, שנועדו לייצר תקשורת בין מערכות שלא “מכירות” אחת את השנייה. לדוגמה, אפליקציית מדריך מסעדות שנשענת על ה-API של גוגל מפות.

זמן הוא הכל

כאמור, לקוחות דורשים היום מענה בזמן אמת. מחקרים שונים קובעים כי “זמן אמת” משמעו פחות מ-30 אלפיות השנייה (milliseconds), וזאת בהתבסס על כמה נתונים: אנחנו נדרשים ל-13 אלפיות השנייה בלבד לעיבוד תמונה, 20 אלפיות השנייה לסנכרון וידאו ו-30 אלפיות השנייה להעברת דאטה באופן אלחוטי.

חוויה דיגיטלית המספקת מידע או שירות בזמן אמת דורשת APIs שיוכלו לעבוד בקצבים האלו. הדבר דורש ממשק שיכול לענות על צרכים רבים, בהם:

  • יכולת ניתוב: קחו לדוגמה את ספקית שירותי התקשורת שלכם. כאשר אתם בוחרים את אחד היישומים, נגיד נטפליקס או יוטיוב, האפליקציה צריכה לדעת לאן לנתב אתכם.
  • יכולת אימות: היכולת להתחבר לשירותים מסוימים דרך הפרופיל שלכם בגוגל, למשל, במקום לעשות אינספור אימותים, מתאפשרת על ידי רכיב שמאפשר תהליך הזדהות אחד במקום מרכזי.
  • אבטחה: APIs הם השער למידע הרגיש ביותר של האפליקציות וככאלו עליהם להיות מאובטחים.
  • יכולת האופטימיזציה: ה-APIs צריכים להיות מתוכננים כך שידעו לעשות סדר עדיפויות בהיבט של רוחב פס, ולאפשר לשירות לעבוד באופן יעיל במקביל לשירותים אחרים.
  • שימוש בזיכרון מטמון (Cache): ארגונים מתמודדים עם מיליארדי פניות APIs מדי יום, כשחלקן חוזרות על עצמן ומייצרות את אותה התגובה. כאשר משתמשים ב-Cache משפרים את הביצועים.

APIs בכל מקום

יש הרבה פעילויות בחיי היום יום שמגייסות את היתרונות של APIs בזמן אמת, כמו זיהוי הונאות מקוונות. גופים פיננסיים רבים עושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לאתר ניסיונות הונאה בנקודות המכירה, כאשר עיבוד המידע צריך להיעשות בזמן אמת על מנת להגן על הלקוח.

כל אינטראקציה עם לקוחות באמצעות צ’אטים נזקקת גם היא ליכולת תגובה בזמן אמת. במציאות בה יותר ויותר לקוחות רגילים לתקשר עם המותגים שלהם באמצעות צ’אט – תוך כדי תהליך הקנייה או בפנייה לשירות הלקוחות – אפליקציות שלא מאפשרות מענה מיידי עלולות לאבד קונים פוטנציאלים.

תחום נוסף בו יש חשיבות רבה למהירות התגובה הוא תחום ה-IoT. אלכסה מתפעלת לכם מכשירים בבית? היא עושה את זה בעזרת טרנזקציות קטנות שאינן דורשות כוח עיבוד רב, ובמקרים האלו נעשה שימוש ב-APIs.

כידוע, IoT מאפשר לנו הרבה יותר מכניסה לבית ממוזג אחרי יום ארוך, ונעשה בו שימוש נרחב גם בעולם הרפואה. בין היתר, הטכנולוגיה הזאת מסייעת לחולים לנטר מדדים באופן יומיומי וכך להתאים את הטיפול – ולכן גם כאן יש חשיבות למהירות התגובה. תחום נוסף הוא הרכב האוטונומי, העושה שימוש בסנסורים ותוכנה על מנת לנווט בדרכים. כך מתקבלות החלטות קריטיות שחייבות להיעשות בזמן אמת.

המפתח: ניהול נכון

APIs שלא מגיבים בזמן אמת עלולים להוביל לחוסר שביעות רצון של לקוחות ולפגיעה בשורה התחתונה של העסק. אנחנו מצויים בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית, שבה כל תחום פיתוח האפליקציות השתנה לחלוטין: במקום לבנות שירותים כבדים מחתיכות גדולות של קוד, היום בונים מיקרו-שירותים המתופעלים מתוך אפליקציה אחת באמצעות APIs.

אז איך מנהלים את כל זה כך שזה יהיה מהיר, מאובטח, יעיל, ידידותי למשתמש ונכון ביותר עבור כל מותג? התשובה היא ניהול נכון, שמתבצע באמצעות פתרון ניהול API, המאפשר לצוותי התפעול וה-DevOps להגדיר, לפרסם, לאבטח, לנטר ולנתח APIs מבלי לפגוע בביצועים. ניהול כזה חייב להיעשות כחלק מתהליך הפיתוח כולו והוא חיבור הכרחי לחוויה דיגיטלית טובה יותר.

הכתבה בחסות F5

F5 (NASDAQ: FFIV) הינה חברה לאבטחת יישומים והעברתם בסביבות רב-ענניות, המאפשרת ללקוחות, הכוללים את הארגונים הגדולים בעולם, מוסדות פיננסיים, ספקי שירותים וממשלות – לספק חוויות דיגיטליות יוצאות מהכלל. בשנתיים האחרונות, חברת F5 רכשה את החברות NGINX ו-Shape Security ו-Volterra, ושילבה אותם באופן אורגני עם פתרונותיה. מרכז הפיתוח הישראלי של F5, הממוקם בתל אביב, מעסיק כ-300 עובדים. המרכז אחראי על פיתוח פתרונות אבטחת המידע של החברה. פתרונות החברה הוטמעו בקרב הארגונים הגדולים בישראל.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

9 תגובות על "מהירות התגובה של APIs יכולה גם להכריע את גורל האפליקציה ואף הארגון שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלעד
Guest

כתבה מביכה. תקציר המבוא למבוא של כתבת מבוא.

דג ברשת
Guest

בכתבה כזו כדאי לבדל אם היא לחברה קטנה, בינונית, גדולה.
ואחרי ניטור – מה עושים ? לא הוזכר דבר בעניין.

בחברה קטנה צריכים לברר מה קרה אצל את ספק התוכנה בזמן הפיתוח והתחזוקה, כי החברה לא תשקיע בניטור ובקרת תהליכים, יש לה הוצאות גדולות שמתועדפות.
באחרים כבר יש תהליכים קיימים וכאלו שמפתחים כל הזמן, ושם מאוחר להציע ניטור בזתן פיתוח כי הדברים כבר נעשו.
טיוב תהליכים בעייתיים הוא כבר נושא לשיח אחר, ודאי לא בחצי משפט.

לא רציני בעליל
Guest
לא רציני בעליל

חבל שאתם מאפשרים לתוכן (אם בכללל הוא ראוי להיקרא כך) ברמה של כיתה א’ לעלות לאתר.
מוטב יהיה אם תסירו מהאתר.

ClickBait
Guest

אשכרה ביזבוז של ביטים הכתבה הזאת

מיותר
Guest

בליל הטקסט הכי מיותר שקראתי לאחרונה

מושיקו
Guest

מה זה הדבר הזה? אוסף של מילים בלי קשר אחת לשניה

יוכי
Guest

נו באמת
גם תוכן ממומן צריך להכיל תוכן, לא רק להיות ממומן…
הבכתם

שלומי
Guest

היי , מסכים עם כל התגובות שנכתבו כאן , לצערי ועם זאת… בהיותי בוגר הייתי רוצה לעדן ולומר…

הכתבה לא מקצועית ולא טובה. המון פרטים בה נראים מיותרים, רבים נראים פרסומיים… לא ברור למה בדיוק ולמה… ובגדול… זה כמו כתבה על
טיפות של אומגה שלוש שיש מרוח על השיער…. זה לא יעזור והכל יהיה מסריח בסוף…

ran
Guest

נשבע שחיפשתי את הכפתור ‘מעבר לעמוד הבא’

wpDiscuz

תגיות לכתבה: