העולם משחק כאילו אין מחר, אז סטארטאפ ישראלי שמציע פרסומות במשחקי מחשב מגייס מיליוני דולרים

הסטארטאפ הישראלי Anzu פיתח פלטפורמה לשילוב פרסומות בצורה טבעית בתוך משחקים. מנכ”ל אנזו: ”ללא כל ספק, הצמיחה של הגיימינג משפיעה על אנזו לטובה”

מקור: Anzu

תחום הגיימינג הוא אחד מהתחומים שזכו לזינוק משמעותי בזכות הקורונה, לצד ענפים כמו הפינטק, סייבר והענן בין השאר. אבל חוץ ממכירת משחקים ומינויים, יש חברות גיימינג שרוצות להכניס כסף גם מפרסומות.

הסטארטאפ ישראלי Anzu.io רוצה לעזור להן ומודיע היום (ג’) על השלמת סבב גיוס B בסך 9 מיליון דולר. את סבב הגיוס בחברה הובילו הקרן BITKRAFT Ventures ו-HBSE Ventures והשתתפו סוכנות הפרסום WPP, קרן החדשות של סוני, קבוצת הבייסבול שיקגו קאבס ומארק מריל – אחד ממייסדי Riot Games.

“ללא כל ספק, הצמיחה של הגיימינג משפיעה על אנזו לטובה”

המערכת של Anzu.io מסוגלת לשלב פרסומות בצורה טבעית בתוך עולם המשחק, ממש כמו מודעות פרסומת ברחוב. כלומר, במקום להקפיץ פופ-אפ, המערכת מציבה את הפרסומות במקומות שבהם הייתם אולי מצפים לראות מודעות, כמו למשל בצידי מסלול המירוצים, או על גבי תחנת האוטובוס ברחוב במשחק. כלומר, בנדל”ן הוירטואלי שממש מקביל לנדל”ן הפרסום האמיתי.

מעבר למערכת הפרסום במשחק, Anzu מספקת למפרסמים גם פאנל שליטה המאפשר ליצור קמפיינים שיווקיים ומידע אנליטי בזמן אמת, ממש כמו במערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק, ולהנגיש את המודעות לפי נתוני המשתמש. ל-Anzu ישנה גם מערכת המוודאת שהמפרסם משלם אך ורק על מודעות שנצפו בפועל, וגם שהפרסומות עצמן יופיעו בתכנים ואיזורים שלא יפגעו ב”ערכי המותג”.

כך גם המפרסמים מקבלים נדל”ן פרסום חדש ויוקרתי, לאור הצמיחה האדירה של עולם הגיימינג ככלל וה-eSports בפרט בשנים האחרונות בכלל ובקורונה בפרט, וגם מפתחי המשחקים יכולים ליהנות מרווחים נוספים על המשחקים גם הרבה לאחר שיחרורם.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

מנכ”ל החברה, איתמר בנאדי, התייחס בשיחה עם גיקטיים להתחזקות במעמדו של תחום הגיימינג בזכות הקורונה וההשפעה של התחזקות זו על החברה, ואמר שהענף היה בצמיחה עוד לפני הקורונה: “אבל הנסיקה בשנה האחרונה גרמה גם למפרסמים הגדולים בעולם לראות במשחקים ערוץ פרסום משמעותי ולהפנות לכיוונו יותר משאבים. ללא כל ספק, הצמיחה של עולם הגיימינג משפיעה על אנזו לטובה. מאחר שהתשתית הטכנולוגית שלנו הייתה מוכנה והרבה משחקים כבר עשו שימוש במוצר שלנו, היינו כבר מוכנים למפרסמים הגדולים בעולם. במקביל, אנחנו רואים גדילה מתמדת בכמות של חברות משחקים ופרסום שמציעות לנו שותפויות”.

על הממשק שיצרו אמר בנאדי כי באנזו מאפשרים אינטראקטיביות של המודעות, אך אנחנו משאירים את הכוח בידיים של חברות המשחקים. “אנו מגישים מודעות באנרים או וידאו סטנדרטיות, אשר מוכרות על ידי ארגון ה-iAB (או Interactive Advertisement Bureau). הטכנולוגיה שלנו מאפשרת אינטראקציות עם המודעה אם השחקן יבחר לעשות זאת. לדוגמא, בסביבה של משחק כדורגל אנחנו יכולים לשים מודעה שמציגה סקר על אחת ממכונות השתייה. השחקן יכול להתעכב על המודעה ולהשתתף בסקר, אך הוא גם יכול להמשיך לשחק באין מפריע. היתרון הוא שבכל המקרים, הפרסומת שאנו מגישים לא מסיתה את תשומת הלב של השחקן ולא גורמת לא להפסיק לשחק בשום שלב”.

“רוב הגיימרים מעידים שפרסום מוטמע גורם למשחק להיראות אמין יותר”

אתם לא חוששים שהפרסום בגיימינג יכולה להיות גם חודרני או מציק לשחקנים שרק רוצים לשחק?

בנאדי: “זו בדיוק הסיבה שלשמה הוקמה אנזו. אנחנו מגישים פרסומות שמוטמעות בסביבה של המשחק בצורה חלקה ולא מתערבות במהלך המשחק. למעשה, שימוש בפרסומות שלנו גורם למשחק להראות מציאותי יותר, כי דרך הפרסום שלנו משלבת פרסומות במקומות בהם השחקן מצפה לראות תוכן שיווקי, כמו על בניינים ברחוב, שלטי חוצות או אצטדיונים. במילים אחרות, לא רק שהפרסומות שלנו לא מציקות לשחקנים, אלא הן חלק בלתי נפרד מהנוף של סביבת המשחק. אנחנו מכבדים את הגיימרים, ונותנים להם אפשרות לשחק באין מפריע, בניגוד לשיטות הפרסום שהיו נהוגות בעבר”.

ומה אם, כמו בדפדפנים, יצוצו להם בעתיד חוסמי פרסומות גם לעולם הגיימינג? לפי בנאדי, זו לא בעיה שאמורה להטריד אותם. “חוסמי פרסומות אינם משפיעים על פרסום בתוך סביבת המשחק, משום שהוא חלק מהעיצוב של המשחק. הפרסומות שלנו מוטמעות באופן טבעי בסביבה ומכבדות את חווית השימוש”.

לדברי בנאדי, רוב הגיימרים מעידים שפרסום מוטמע בתוך המשחק, גורם למשחק להראות אמין יותר: “זאת משום שבעבר משחקים רבים השתמשו במודעות מזויפות כדי למלא את השטחים המתאימים לפרסום. למשל, שלטי חוצות שמקיפים מגרש כדורגל הציגו פרסומות של ‘שמפסי’ במקום ‘פפסי’, ובעזרת המערכת שלנו הם יכולים להרוויח כסף משטחים אלה ובמקביל לגרום למשחק להראות מציאותי יותר”.

בנאדי סיפר כי קשה לו לומר אם הקורונה סייעה או פגעה במאמצי הגיוס של החברה, “אבל די בטוח לומר שהגדילה של תעשיית הגיימינג גורמת לקרנות לגלות יותר עניין בסטארטאפים מהתחום”. בנוסף, סיפר בנאדי כי אחד הדברים שבלטו בסבב הגיוס הנוכחי, הוא שהחברה בקושי נדרשה להסביר את הצורך בפתרון שלה: “עם הגדילה בפופולריות של משחקים והזינוק של חברות גיימינג, רוב המשקיעים רוצים להשתייך לתעשייה ונדרשת פחות עבודת שכנוע”.

Anzu.io נוסדה ב-2016 על ידי איתמר בנאדי, מנכ”ל החברה; מיכאל בדיחי, CTO; ובן פנסטר, סמנכ”ל המוצר. מרכז הפיתוח של החברה נמצא בתל אביב ומאז הגיוס האחרון שלה ב-2019 היא פתחה סניפים נוספים באירופה. עד היום גייסה אנזו 17 מיליון דולר. באנזו אומרים כי ישתמשו בהון שגייסו להגדלת המכירות והשיווק של החברה, ומדגישים כי המשקיעים – שחלקם מגיעים גם מתחומי הפרסום – ישמשו כשותפים אסטרטגיים, כשאנזו נשארת חברה עצמאית.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

8 תגובות על "העולם משחק כאילו אין מחר, אז סטארטאפ ישראלי שמציע פרסומות במשחקי מחשב מגייס מיליוני דולרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דיוויד
Guest

מהרחשים בעולם הגיימינג החברה כושלת, האומנם?
גייסו ב2019 7 מיליון דולר, שרפו אותו על מרקטינג ועכשיו מגייסים 9 לפי פרסומים? האם עושים שיפטינג של החברה? מה קורה שם?

דיוויד כועס עליהם?
Guest
דיוויד כועס עליהם?

חחחחחחחחחחחחח הלוואי עליי כישלון של לגייס 16 מיליון דולר

עודד המקודד
Guest

יאלה פרסומות לתחבושות של kotex ב60FPS

דיוויד
Guest

מהרחשים שעולים בעולם הגיימינג הטכנולוגיה שלהם כושלת, איזה סיפור מכרו למשקיעים הפעם? בגיוס הקודם סיפרו על eSport ועכשיו?

שם כלשהו
Guest

הרעיון כושל מהבסיס, ניסיון לעשות פרסומת דינאמית מעבר לכך שידרוש חקל מיכולות העיבוד ויעלה בביצועים לשחקן בנוסף דורש או קבלת נתונים מהאינטרנט או מקור לוקלי שאפשר לעדכן אותו, בשני המקרים קל לחסום את הפרסומות,
סוג המשחקים היחיד שזה יכול לעבוד איתו זה משחקי רשת שכל רכיבי המפה עוברים עיבוד על השרתים, במקרה כזה הניסיון לסנן את הפרסומות יעלה בfps

מיקי
Guest

דיוויד
איזה רחשים בדיוק?
יש אמרה: מי שיודע, עושה, מי שלא יודע, מבקר.
אז תמשיך לעשות את מה שאתה עושה ואנחנו נמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים.
יום טוב :)

חנבציהו השלישי
Guest
חנבציהו השלישי

אז מה אם הם כשלו, אבל עכשיו ‘הטיימינג’ וזה, משקיעים רוצים לזרוק כסף, אם אתה נכשל לגייס או שורף את עצמך בפלטפורמה X אז יש לך משקיעים חדשים וגיוס המונים בפלטפורמות שמנגישים לפראיי….אנשים שלא מבינים וכו’. יאללה פרגנו.

קייזר סוזה
Guest

כשכסף זול פוגש שוק מוצף וקרנות חלשות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: