הסטארטאפ הזה מגייס 6.5 מיליון דולר כדי להכניס פרסומות למשחקי המחשב שלכם
הסטארטאפ הישראלי Anzu.io מאפשר למפתחי משחקים להרוויח עוד כסף, והמותגים נהנים מגישה למיליארדי גיימרים ברחבי העולם, ממש כמו בפייסבוק וגוגל
פרסומות בטלוויזיה אנחנו מכירים, פרסומות באתרים באינטרנט אנחנו מכירים, אבל מה דעתכם על פרסומות במשחקי מחשב? בניגוד לצפיה ואפילו קריאה, במשחקי מחשב המשתמש הוא אקטיבי, ומודעות פרסום לא יכולות פשוט לקפוץ כמו פופאפ ולהפריע למהלך המשחק מצד אחד, ומצד שני גם המפרסם צריך לדעת שהמודעות שלו מופיעות במקום הנכון. הסטארטאפ הישראלי Anzu.io, המפתח מערכת פרסום מודעות חכמה במשחקי מחשב, הודיע על השלמת סבב גיוס ראשון בהיקף של 6.5 מיליון דולר בהובלת BITKRAFT Esports Ventures ובהשתתפות WPP ו-Axel Springer Digital Ventures.
לשלב את הפרסומות במקומות המתאימים
המערכת של Anzu.io מסוגלת לשלב פרסומות בצורה טבעית בתוך עולם המשחק, ממש כמו מודעות פרסומת ברחוב. כלומר, במקום להקפיץ פופ-אפ, המערכת מציבה את הפרסומות במקומות שבהם הייתם אולי מצפים לראות מודעות, כמו למשל בצידי מסלול המירוצים, או על גבי תחנת האוטובוס ברחוב במשחק. כלומר, בנדל״ן הוירטואלי שממש מקביל לנדל״ן הפרסום האמיתי.
מעבר למערכת הפרסום במשחק, Anzu מספקת למפרסמים גם פאנל שליטה המאפשר ליצור קמפיינים שיווקיים ומידע אנליטי בזמן אמת, ממש כמו במערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק, ולהנגיש את המודעות לפי נתוני המשתמש. ל-Anzu ישנה גם מערכת המוודאת שהמפרסם משלם אך ורק על מודעות שנצפו בפועל, וגם שהפרסומות עצמן יופיעו בתכנים ואיזורים שלא יפגעו ב״ערכי המותג״. בכך, גם המפרסמים מקבלים נדל״ן פרסום חדש ויוקרתי (לאור הצמיחה האדירה של עולם הגיימינג ככלל וה-eSports בפרט בשנים האחרונות), וגם מפתחי המשחקים יכולים ליהנות מרווחים נוספים על המשחקים גם הרבה לאחר שיחרורם.
Anzu.io נוסדה ב-2016 על ידי איתמר בנאדי, מנכ״ל החברה; מיכאל בדיחי, CTO; ובן פנסטר, סמנכ״ל המוצר. החברה מעסיקה כ-20 עובדים, כאשר רובם יושבים במשרדיה בתל אביב.
הגב
33 תגובות על "הסטארטאפ הזה מגייס 6.5 מיליון דולר כדי להכניס פרסומות למשחקי המחשב שלכם"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אז הם לקחו את העולם הלא אפקטיבי של פרסום חוצות מהעולם האמיתי ודחפו אותו למשחקים איפה ששחקנים מתרכזים במשחק עצמו ולא בתפאורה מסביב?
וכשאני אומר לא אפקטיבי אני מתכון לכך שאלו מודעות שהשחקנים לא לוחצים עליהם ולכן אין מידע על הבעת עניין מהותי של מי שצפה בפרסומת (ממש כמו פרסום חוצות).
הם בעצם לוקחים כסף ממפרסמים, מפזרים באנרים בכל מקום ומדווחים על חשיפות בלבד כשבעל העסק יכול רק לנחש האם זה טוב או לא טוב לעסקים שלו.
נראה שסוכנות הפרסום הגדולה בעולם (שהשקיעה בהם) חולקת עליך…
אתה מדבר על WPP?
היא עשתה רווח של 15.6 מליארד פאונד ב-2018 שזה באיזור ה-18 מליארד דולר.
השקעה של 6.5 מליון דולר היא באיזור ה-0.03% מהרווחים שלה מה שמרמז שבהחלט לא מדובר בהשקעה אלא בעוד גרגר בשק ההשקעות שלה. חברות זורקות המון השקעות קטנות בהמון כיוונים שאולי אולי אולי יצליחו (אגב, לא ברור אם מדובר בכסף מזומן או כזה שהוא תלוי הצלחה לאורך כמה שנים). זה הימור ותו לא ואין בהשקעה הזאת הבעת אמון שאפשר להחזיק איתה מים.
לא מסכים, זה שחברה כלשהי מכניסה 18 מיליארד דולר ממש לא אומר ש-6.5 מליון דולר זה כלום בשבילה וסתם השקעה ש"זורקים כדי שאולי אולי יצא מזה משהו". חברות כאלו עושות בדיקות מקיפות ביותר על כל השקעה שלהן, ושמות כסף רק אם הם משוכנעות בסבירות גדולה מאוד שזה יניב רווח. במקרה הזה, WPP גם יכולים לגרום בעצמם להצלחה של אנזו – מספיק שיפנו "גרגיר" מתקציבי הפרסום של הלקוחות שלהם למשחקים של אנזו
0.03% לא בדיוק מרמז על זה שהם לקחו סיכון…יותר כמו לזרוק קצת כסף ולקוות לטוב.
וסתם כדי לסגור את הפינה – זה אומר השקעה של 3 ש״ח בעבור 10000 ש״ח שכר (נטו). היית לקוח כזה ״סיכון״?…
שמת לב שאתה רואה לפעמים את אותה מודעה מאות פעמים? חברות רוצות להכנס לך לתת מודע שכשתחשוב על משהו מיד תחשוב עליהם.
אההה…לתת מודע. הבנתי.
ואיך מודדים את זה?
על סושרד שמעת? אני מניח שאתה לא "מאמין" בקיומו של התת מודע או "קשקוש" פסיכולוגי אחר
אפשר לטעון שכמעט כל ענף הפרסום לא אפקטיבי אבל המספרים בשטח מדברים אחרת – חוק המספרים הגדולים בפעולה…
אגב. כמדומני, על קוקה קולה אסרו לפרסם 2 פריימים (ש 25 פריימים זה שניה)
מתוך זה שהצריכה בבתי הקולנוע (דאז) זינקה למוצר שלהם בעקבות שני הפריימים האלו
מה זה לא מאמין בתת מודע?
זה מדע, אין פה עניין של אמונה.
אבל לא ענית על השאלה – איך אתה מודד את זה? ולא – "חוק המספרים הגדולים" זו לא תשובה, זה מינוח.
קדימה, אז איך אתה מודד אפקטיביות של מודעה ללא קליקים? ואני מזכיר לך שמדידה אמיתית זו כזאת עם קבוצת ביקורת אחרת כל עלייה במכירות יכולה להיות בגלל הרבה משתנים ואין לך אפשרות להוכיח כלום.
למרות שסתם שלפתי מהמותן יש מצב שחוק המספרים הגדולים זה דוקא כן תשובה
גם אם ההסתברות שמודעה תשפיע על צרכן לקנות היא 0.01% אם יחשף למודעה מספיק פעמים ההסתברות אומרת שיקנה- עכשיו תכיל את זה על מיליארדי אנשים והנה קיבלת תאוריה מתמטית ללמה זה כן עובד
בקשר למדידה- לא הכל צריך למדוד ולא הכל אפשר למדוד ולמרות שאם נתאמץ בטח נמצא דרך
– המח האנושי לא מוגבל לכלים מדעיים ויש דברים שפשוט יודעים שהם ככה כי זה הגיוני
זה בערך כמו לבקש ממדען להוכיח שאם תכנס לטבילה לים זה יעלה את מפלס האוקינוסים
ההגיון אומר שזה נכון- אבל איך תמדוד?
אפקטיבי או לא, עולם הפרסום מיותר במהותו, אדם צריך לדעת לבחור את המוצר המתאים לו, ולא את המוצר עם הפרסומת הכי יפה.
ואיך האדם ידע שקיים מוצר מסויים ומה הערך שלו?
פרסום.
נכון שיש מלא זבל בפרסום, אבל במהות – פרסום הוא צורת העברת מידע על מוצרים שיש מאחוריהם ערך כלכלי למפרסם וערך מוסף פוטנציאלי ללקוח.
קל מאוד למדוד כמה אנשים באמת רואו את הפרסומות והיא השפיעה עליהם עם קוד קופון בפרסומות המפורסמות. נגיד משחק נהיגה יפרסם אבזרי של נהיגה, משחקי פעולה עכברים , מסכים עם קצב רענון גבוה, חומרה או ציוד היקפי.
ואתה באמת מניח ששחקנים באמצע מירוץ מכוניות יעצרו את הכל כדי לרשום קוד קופון על איזה בילבורד באופק?
פרסומת לבירה במשחק מחשב, יפה.
מאחל להם כישלון מוחץ, דוחפים לנו את הפרסומות האלה בכל מקום אפשרי ולא אפשרי, אם כי אני די בטוח שכמו שאפשר למצוא קראק יהיה אפשר למצוא אד-בלוקר לכל משחק.
כנראה שהמחשקים יצטרכו לתקשר (דרך האינטרנט) עם שרתי החברה כדי לדעת איזה פרסומת להציג. את התקשורת הזאת כנראה אפשר יהיה לחסום.
ואז השאלה מה יוצג במשחק….
קצת מוריד מהאווירה שאתה משחק GTA ופתאום על הבניין יש שלט של ERROR 404 NOT FOUND…
כמו שמפרסמים קרקים למשחקים, כל ייצרו פריצות שמחליפות פרסומות בנשהו נטרלי, כנראה יתחיל עידן חדש שאנשים חוזרים להורדות פיראטיות, הרי אם אני ממילה צריך לחפש פריצות למשחק מה ההיגיון לקנות את המשחק, במיוחד שלחברה שמחדירה פרסומות למוצר לא מגיע תשלום מהמשתמש.
GTA זה המשחק האחרון שצריך עוד ערוץ פרסום (מדובר במוצר התרבותי הנמכר ביותר בעולם)
כשזה משחק מחשב עם רחובות ובניינים אז זה קל למקם פרסומות על "נדלן" וירטואלי.
אבל מה קורה במשחקים שאין בהם בניינים, רחובות, תחנות אוטובוס?
או לחלופין שפרסומות לא מתאימות לאווירה של המשחק…. לא חושב שאם אני אסתובב לי באיזה דאנג'ן בסקיירים ופתאום על הסלע יופיע לי שלט של מקדונלדס זה יעזור לאווירה של המשחק…
רעיון גרוע ביותר. הלוואי שלא יהיה להם לקוחות אחרת כולנו נסבול מפרסומות גם במשחקים…
וגם יצרני משחקים ירוויחו יותר, מה שיאפשר להם לבזבז יותר על ייצור משחקים טובים ויעודד אותם לקחת סיכונים גדולים יותר (רווח גדול גורם לכך שישתלם לך לקחת סיכון גדול)
רווח ליצרן לא תמיד גורר השקעה נוספת במוצר, חברות רבות יכנוסו את הפיצ'ר העלוב הזה בשביל להגדיל את הרווחים בלבד.
צודק לגמרי, בדיוק כמו שDLC היה אמור להיות תוכן מוסף כדי להרחיב את המשחק אבל בפועל זה חלק מהמשחק המקורי שפשוט נמכר עבור עוד כסף.
רעיון מעולה. פרסומת זה בעיקרון "שטיפת מוח". מספקי שאתה רואה את זה באיזשהו צורה כל הזמן וזה נחרט לך במוח. לא צריך ללחוץ על זה או ממש "לראות" את זה. מספיק שזה נוכח כל הזמן ברקע של המשחקים שלך. פרסומות זה עולם של טיפת מוח מאוד מדעית שלקוחה ממרתפי הסי.איי.אי. זה מה שאנשים לא מבינים. לכן הרעיון מעולה. וירוויחו המון כסף על זה. זה העתיד.
נו, בקרוב נצטרך קראקים למשחקים ששילמנו עליהם…
פרסומות במשחקי מחשב זה לא רעיון חדש: https://en.wikipedia.org/wiki/In-game_advertising
שיחקתם פיפא? נחשפתם בטוח לפרסומות של אדידס ועוד.
אבל פלטפורמה לטעינה דינאמית ואנליטיקות כן רעיון חדש, סביר להניח שיצוצו מתחרים (גדולים) כמו פטריות.
אחלה יוזמה! תפעלו מהר ככל האפשר לתפוס נתח שוק.
אחלה יוזמה?
הרעיון יפיל את יצרני המשחקים, יהיו אנשים שעקרונית לא ישחקו במשחקים שדוחפים להם פרסומות, והיה רבים שיורידו פרוץ נטול פרסומות.
מה בדיוק אחלה בזה??
למה אני צריך לקבל פרסומות במשחק ששילמתי עליו??
אם ידחפו לי פרסומות אבל יתנו לי את המשחק בחינם זה משהו אחר ואפשר להבין.
ואני לא מדבר על משחק חינם בסדר גודל של משחק באבלז באייפד, אני מדבר על משחק AAA בחינם.
שיתנו את קול אוף דיוטי החדש בחינם עם פרסומות. נראה איך ילך להם.
לא היה סטארט אפ בשם Double Fusion לפני עשר שנים שעשה בדיוק את אותו הדבר?
בשנות ה90 זה היה נפוץ בעיקר במשחקי מרוצים בarcade ומאז ועד היום במשחקי ספורט בקונסולות- עכשיו כנראה רוצים להתמקד בopen-worlds
בכל מקרה זה ממש לא חדש וכנראה גם לא כלכלי( לפחות בצורה שdouble-fusion p פעלו)
https://www.rapidfire.com/blog/what-happened-to-iga-worldwide-double-fusion/
חחח, לא שמתי לב אבל המאמר מופיע בחברה שמוכרת קמפיינים ומודעות במשחקי 3d וכנראה רואה עצמה כיורשת הרוחנית של double-fusion
אפס סיכויי הצלחה עם עוד קרוב משפחה של טדי בראש.