משתלם לרדת על ההייטק: התעשייה האווירית הוצפה בקורות חיים
אחרי הקמפיין הפרובוקטיבי שיצא נגד כמה סגמנטים בהייטק הישראלי, בתע"א טוענים כי הוצפו במאות קורות חיים, ומגיבים על הביקורת
לפני יומיים חשפנו בגיקטיים לראשונה את הקמפיין החדש לגיוס עובדים של התעשייה האווירית, ששם על הכוונת חלקים נכבדים מההייטק הישראלי. התגובות לקמפיין היו אמוציונליות וחלקן גם זועמות, אבל 24 שעות לאחר הפרסום, שוב מתברר שדיבורים לחוד ומעשים לחוד, ובשיחה עם גיקטיים מדווחים בתעשייה האווירית כי מרכז הגיוס שלהם הוצף במספר חסר תקדים של קורות חיים.
פגע ישר בנקודה הרגישה של ההייטק – וקורות החיים זרמו בקצב
נזכיר כי ביום שני חשפנו כי התעשייה האווירית יצאה בקמפיין שילוט חוצות ודיגיטל חדש אשר נכנס בכמה סגמנטים בהייטק הישראלי: "שאפו לרון! מהנדס תוכנה שבזכותו אלפים מתמכרים לפוקר באינטרנט", "בראבו לעלמה! מצטיינת דיקן שבזכותה אלפי ילדים מכורים למשחקי מחשב", "כבוד למאיה! מהנדסת בכירה שבזכותה עוד עגלה לא ננטשה באתר", ו"כפיים לצחי! יוצא יחידה טכנולוגית שפיתח בוט לתגובות ברשתות החברתיות". מנגד, הציעה התעשייה האווירית להצטרף לתפקידים "עם משמעות" כמו פרויקט טילי "החץ", רובוטיקה אוטונומית ותפקידים נוספים.
נראה שהקמפיין פגע ישר בעצב חשוף של עובדים ומועמדים רבים, ועורר שיח לא קטן. "השיח חצה את כל ההייטק, ברשתות, בטלוויזיה, בקבוצות", כך לדברי גורם בתעשייה האווירית בשיחה עם גיקטיים. "ביום רגיל אנחנו מקבלים 100-200 קורות חיים. אתמול קיבלנו בתחום המאות הגבוהות – 700-800…". אולם לא רק המספר. לדברי אותו גורם, החברה קיבלה קורות חיים "מאנשים שלא ראו בזה כאופציה". עוד מתגאים בחברה שהעלו על סדר היום הציבורי את הנושא, "שמנו את נושא המשמעות בהייטק על סדר היום, וזו הייתה המטרה שלנו".
כשאני שואל את אותו גורם האם הקמפיין לא חצה את הגבול, הוא משיב: "זה נגע בעצבים חשופים. תחשוב על האקלים: ההייטק במגננה, הפסקת גיוסים, כל הדהירה של ההנפקות נעצרה. זה תפס את שוק ההייטק במצב רגיש… ואנשים פתאום שואלים שאלות מהותיות". עם זאת, הוא מדגיש שהמטרה לא היתה לפגוע באף אחד: "לא באנו להעליב, וברור לנו שההייטק הוא שוק מגוון ורחב, ואנשים עושים דברים מעולים, אבל רצינו להעלות את הנושא לסדר היום. ידענו שתהיה ביקורת, וזה בסדר".
ומה בנוגע לייצור הנשק?
מהתגובות הנפוצות ביותר לקמפיין ניתן היה לראות קוראים רבים שכינו את התעשייה האווירית בתור יצרנית נשק, ונראה שבתעשייה האווירית ערים היטב לביקורת הזאת: "קודם כל, אלו מערכות הגנה. החברה הזאת, שאנשים היו ציניים לגביה, היא זו שמאפשרת לתושבי ישראל לישון בשקט. חץ 3 זה אנחנו, כיפת ברזל זה אנחנו… אנחנו ערים לשיח אבל זה בסדר, השיח טוב". בחברה אומרים לנו שהמטרה היתה שכל עובד בהייטק יקום בבוקר, יסתכל על עצמו במראה וישאל "האם אני רוצה לעשת משהו שישמור על המשפחה שלי ועוד הרבה ישראלים?…". אותו גורם גם מסביר: "אם יש מתכנתים שלפני שנה מה שעניין אותם זה מסיבות ובריכות כדורים, פתאום הבנאדם מקים משפחה, רוצה את היציבות על פרויקט שנמשך 4 שנים. הוא יקבל את זה אצלנו".
בהנחה שיציבות ותפקיד עם משמעות הם נקודות מכירה טובות, אנחנו שואלים מדוע התעשייה האווירית צריכה להיכנס בתעשיה שלמה במקום להבליט את היתרונות שלה בקמפיין קצת יותר חיובי. לכך משיבים בתעשייה האווירית כי "לנו אין את הפריווילגיות האלה. אנחנו צריך לעבוד קשה כדי שהקהל שלכם בגיקטיים יבין שאנחנו משנים מציאות. שיבינו שיש פה טילים שיוצאים אל מחוץ לאטמוספירה. בדרך כלל אומרים 'זה לא רוקט סיינס'? אז אצלנו זה כן".
בחברה מסבירים שהמטרה הראשונית הושגה: "אנחנו רוצים להיות חלק בלתי נפרד מהשיח על מקומות עבודה בהייטק". בכך, אין ספק – אם המטרה שלהם הייתה להיות בשיח, אפשר להגיד בוודאות שהקמפיין שלהם עשה את העבודה. האם הושג שינוי ארוך טווח והושגו קורות חיים רלוונטיות? לזה נצטרך להמתין.
הגב
35 תגובות על "משתלם לרדת על ההייטק: התעשייה האווירית הוצפה בקורות חיים"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
נראה לכם שיגידו שהקמפיין ככה-ככה?
ברור שהם יגידו שהוא הצלחה כבירה…. מרימים לעצמם.
כיאה לתעשיה הזאת.
כן כל מה שאנחנו עושים בהייטק שטויות. בתעשיה אווירית מוכרים נשק. ערכים…
כן כן אני יודע. כיפת ברזל, אויבים וכו. עדיין, לא בדיוק חברה ״ערכית״. יש חברות ברפואה, ריפוי סרטן וכו. שהייתי הולך אליהן קודם.
לרפא אנשים מסרטן ולהציל אנשים שלא יפגע בהם פאג'ר 3 זה אותו דבר. 🤷♂️
מערכות הגנה?
https://www.mako.co.il/tv-ilana_dayan/2021/Article-1bf36984fb22871027.htm
ההגנה הכי טובה היא התקפה.. וכסף למו"פ כדי לבנות מוצרים חדשים (הגנה או התקפה) מגיע בדיוק ככה. אל תיהיה יפה נפש.
חברה ששלחה הביתה מאוד עובדים בגלל שפעת
למה שמישהו ירצה לעבוד בחצי משכורת מהייטק אמיתי?
למה שמישהו ירצה אוכל פח בחדר אוכל במקום סיבוס?
למה שמישהו ירצה לוותר על אופציות ו2 משכורות בונוס?
כי אולי יש גם משהו שנקרא אידיאלים?!
שמעת על זה?
עם אידיאלים לא הולכים למכולת ואייתי אומר לך מה ה "אידי" שאני מכיר ברוסית…
עם אידיאלים לא הולכים למכולת והייתי אומר לך מה ה "אידי" שאני מכיר ברוסית…
אידי אמין?
*הייתי
אל תתבלבל, בונוסים יש, אבל הם חלק מהשכר :-). אם אומרים לך שאתה מקבל 15, הכוונה ל 10 ועוד בונוסים שיביאו אותך ל 15.
מי שמרוויח עשרות אלפים בהייטק(לכאורה) , לא מזכיר סיבוס ואוכל באותה נשימה עם אופציות, בקיצור אתה קשקשן
קודם שיצליחו לשמור על העובדים שכבר יש להם, שבורחים לכל כיוון אפשרי…
מי יעזוב את ההייטק תמורת חצי מהמשכורת??
אני לא שלחתי קורות חיים. במקום זאת ניגשתי לבוס שלי והראתי לו את הקמפיין. הוא שאל אותי מה לעזאזל אני רוצה, אז אמרתי או שאני הולך לעשות דברים עם משמעות, או שמשכורת עולה משמעותית. אני חייב לומר שהוא היה ממושמע. תודה לתעשייה האווירית שהעלתה לי ת'משכורת. בהחלט קמפיין משמעותי.
אין להם סיכוי כי הקפטליזים מנצח . בנוגע לערכים גם פה הם מפסידים כי זה נשק מול :רפואה , רובוטיקה , סייבר , AI , אנרגיה ירוקה , משחקים , מוליכים למחצה . ובנוגע לתנאים גם פה אין מה להשוות . Tenbis , עבודה מרחוק , אופציות , משכורות 13 ו 14 . תעלו המשכורות והכל יסתדר . לירות בתוך הנגמ"ש לא יעזור .
מאות קורות חיים זה משהו סטנדרטי כמעט לכל משרה, בטח קיבלו שם קורות של ג'וניורים גמורים שרק מתים שיקבלו אותם
אסטרטגיה שיווקית מצוינת!
באז אינו טוב ואינו רע, כאז הוא באז, וככל שיש יותר ממנו, כך מדברים על המותג יותר.
מלבד עניין הבאז, מדובר בתעשייה וותיקה, חרוצה ומובילה, יש משהו יוצא דופן בDNA של ארגון גדול שיש לו זרועות מתוחכמות ומגוונות, שפה של אחדות והיררכיה.
הקמפיין הזה בא להראות שהתעשייה האווירית לא פוחדת ללכלך ידיים, היא יודעת להיות ״עכשווית״ ובו זמנית פוליטקלי קורקט.
אגב. הם גם הייטק, פשוט הייטק שונה מסטארטאפ תל אביבי ומשרדים מלאים בקורקינטים חשמליים.
…"לא באנו להעליב אף אחד".
?
בטוח?
עלמה כנראה חושבת אחרת.
כמי שעובד שם עכשיו
יש גל עזיבה שלא נראה כמוהו שנים.
בכל הרמות העובדים בחברה , גם מנהלים בכירים וגם מהנדסים זוטרים עם וותק של שנה .
לצערנו ההנהלה מתעלמת מהמצב , ובמקום לחזק את העובדים היא קולטת מהנדסים צעירים עם משכורות שהוותיקים רק יכולים לחלום .
לשם הדוגמא אני עובד כבר 15 שנה בחברה , מרוויח בממוצע כ 22 אלף (אני מהנדס חשמל מחשבים)
חברים שלי שקצת יותר בכירים מרוויחים 25.
החברה מגייסת עובדים דרך חברת אינפיניטי. כאלה שעשו הסבה לאנשי תוכנה בקורס של מספר חודשים.
הם נכנסים במשכורות של 30000.
ההנהלה לא מבינה כמה העובדים מתמרמרים מכך.
חבל
נסיון של שנים הולך לאיבוד
זה ידוע שהקפיצות הכי גדולות בשכר עושים כשעוברים מקום. יש מלא עבודה בחוץ, לך תמצא אותה וכשיהיה לך חוזה ביד, או שתעבור או שתראה למנהלים שלך ותבקש להתאים את השכר כדי שתוכל להישאר.
30000 לבוגרי הסבה מאינפינטי? סיפורי סבתא!!!!
בוגר מסלול אינפיטי חותם מול אינפניטי שבשנתיים הראשונות לאחר ההסבה הוא מרוויח כ 12000 ברוטו. אחר כך הוא חופשי.
אני אעבוד באוטו זבל לפני שאעבוד במון אקטיב
במילים אחרות, הם קיבלו מאות קורות חיים של ג'וניורים מתים שקופצים על ההזדמנות כדי שמישהו סוף סוף יקבל אותם
כבר יומיים שאני מקבל טלפונים מאנשי גיוס של התעשיה האווירית כי "פעם שלחת לנו קורות חיים….."
רגע אז אם אתם "מוצפים בקורות חיים" למה את צריכה לעשות סבב טלפונים למועמדים ישנים שלכם?
קיצר חירטוטים בפיתה. לכו תעבדו על מישהון אחר.
או במילים אחרות, יצא להם קמפיין ממש גרוע שגרם לכל המועמדים הפוטנציאלים להסתכל עליהם בדיוק הפוך ממה שרצו ומחלקת היח״צ שלהם בתגובה מנסה להפוך את התדמית ולהגיד שבעצם הם קיבלו מלא קורות חיים.
יש סימוכין למספרים האלו שהם אומרים או שנכתבה פה כתבה על סמך הודעת יח״צ אינטרסנטית?
כי הנה הכתבה הבאה שאשמח שתכתבו עלי, יזם סטארטאפ: ״בעקבות הקמפיין של התעשייה האווירית קיבלתי אלפי קורות חיים של עובדי התעשייה האווירית שלא רוצים לקחת חלק בפיתוח של כלי נשק״
גם יהירים וגם משקרים בלי להניד עפעף. מערכות הגנה? מה עם המזל"טים שמכרתם לרוסיה ומסייעים היום לצבא פוטין להפגיז בתי ספר ובתי חולים באוקראינה? גם אלה "מערכות הגנה"?
מזל טוב על הקו"ח שקיבלתם בעקבות הקמפיין. האנשים ששלחו את הקו"ח לגמרי ראויים לעבוד בארגון כמו שלכם, ואתם ראויים רק לעובדים כאלה. בהצלחה לשני הצדדים.
כמי שמאד מעריך ציונות ותעשייה ישראלית, ועדיין צריך לזכור שהנשק הזה גם מגיע לכל מיני מדינות ברחבי העולם, אוגנדה, ועוד. אז עיניין "המשמעות" פה הוא מעט אירוני. משמעות וציונות זה טוב, אבל גם שם יש חיפוש מתמיד של כסף.
עבדתי פעם באמדוקס
אז תוסיפו גם אתיי לקמפיין שלכם.
בתעשיה האווירית התבלבלו…לא חסר להם מהנדסי תוכנה ברמה של מהנדסי התוכנה בחברות ההימורים וההיטקס.
מה שהם צריכים זה את מהנדסי התוכנה שעובדים ב IBM, אינטל, אפל, מיקרוסופט וכו'. והאמת היא שהמהנדסים האלה לא סופרים את התעשיה האווירית. לא מבחינת העניין המיקצועי ובטח שלא מבחינת השכר.
פייר, קמפיין לגיטימי. יש חברות הייטק שמתעסקות בשטויות, שלא לומר מפוקפקות… שלא הייתי נוגע עם מקל.
כעובד לשעבר,
אכן בחלק מהמקומות בתע"א עושים דברים מדהימים בסקאלה שלא ניתן למצוא בארגונים אחרים.
א-ב-ל זה ארגון בירוקרטי, הסתדרותי, פוליטי, מיושן עם שכר נמוך ובעיקר יחס מזלזל לכוח האדם שעובד בו (שלפחות 25 אחוז ממנו ניתן לפטר ללא הבדל בתפוקות)
הבטחה לבטחון תעסוקתי מושך בינוניים שמפחדים ולא תותחים שימצאו את עצמם בכל מקום – זה מה שמושך את המקום הזה למטה כמו משקולת.
כל עוד זו חברה ממשלתית לא יוכלו לשנות שום דבר מנקודות החולשה שהזכרתי.
הקמפיין הזה מגיע מלחץ בגלל עזיבת עובדים מאסיבית ובוודאי שלא יביא רוח חדשה לחברה.
קמפיין מעליב ודוחה שיוצא ממחלקת "ההון האנושי".
תתקדמו.