גם זוהר גילון בפנים: Anima של מייסד Yo גייסה 2.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי אנימה פיתח מערכת שהופכת עיצובים ב-Sketch, XD ו-Figma לאפליקציות ואתרים – בלי קוד, וכבר הספיק לקחת חלק באקסלרטור הנחשב בעולם. בין לקוחותיו כבר נמצאות כמה ענקיות כמו פייסבוק, גוגל ואמזון

תמונה: Anima

עם יד על הלב, עד כמה העבודה בין צוות העיצוב לצוות הפיתוח שלכם יעילה? המעצב משרטט דבר אחד, המתכנתים שוברים את הראש ויוצרים משהו קצת אחר, וכולם עצבניים על כולם. אבל חברה ישראלית בשם Anima רוצה להפיג את המתח הזה, ולאפשר למעצבים לייצא קוד לצוות המתכנתים, בלי שהמעצבים יצטרכו ללמוד כלים חדשים, ובלי שהמתכנתים יצטרכו להשתמש בשפות פיתוח חדשות.

כל הצוותים ממשיכים לעבוד כמו שהם מכירים

כשמעצבים מסיימים את עבודתם, הם מעבירים לצוות הפיתוח את העיצוב, והמתכנתים צריכים לתרגם את העיצוב לכדי קוד ומוצר אמיתי. מה שגורם לצוואר בקבוק רציני לעיתים, וללא מעט עבודה שמאטה את התהליך כולו. המערכת של Anima מאפשרת לצוות העיצוב להמשיך ולעבוד על כלים שהם רגילים אליהם כמו Adobe XD, Sketch ו-Figma, ובסוף תהליך העיצוב, פשוט להפעיל את התוסף של החברה ולייצא את הקוד לכדי אבטיפוס פעיל הכולל גם את האנימציות, קבצים ונכסים של הפרויקט, ולא סתם תמונה סטטית.

המפתחים יכולים להמשיך לעבוד מנגד עם אותו Framework שהם רגילים אליו, במקום לעבוד עם שפות צד-שלישי, ובאנימה טוענים שהמוצר שלהם מסוגל לחסוך לא מעט עבודה שחורה, כיוון שרוב העיצוב כבר מתורגם לכדי קוד שלא צריך לכתוב שוב מאפס.

 

Anima נוסדה ב-2017 על ידי אבישי כהן, מייסד ומנכ”ל; מיכל כהן, מייסדת ו-CPO; ואור ארבל, מייסד ו-CTO. אבישי ומיכל הינם זוג נשוי אשר נפגש במסגרת שירותם הצבאי. השניים פגשו את ארבל במסגרת לימודיהם באוניברסיטת בן גוריון. ארבל משך את אבישי כהן לעבודה משותפת על מנוע החיפוש ב-Mobli, ולאחר מכן כהן ירש את תפקידו של ארבל כאשר זה המשיך להקמת המיזם השנוי במחלוקת, Yo ביחד עם משה חוגג.

אם השם רק מצלצל לכם מוכר, נזכיר ש-Yo הפכה לסוג של סנסציה בעולם המובייל והפיתוח לאחר שנוצרה כמעין בדיחת 1 באפריל. כל מה שהיא איפשרה, זה להשתמש בה כדי לשלוח למשתמשים אחרים התראה עם הצליל Yo, בדומה ל-Poke של פייסבוק. החברה גייסה כמה מיליוני דולרים כאשר ההייפ סביבה היה אדיר, אך לבסוף דעכה.

הכהנים וארבל התאחדו שוב, והתקבלו לתוכנית 2018 של האקסלרטור החשוב בעולם, Y-Cominator. בשיחה עם גיקטיים מספרים השלושה כי הם עברו יחדיו לדירה בסאניוויל, ופיתחו במשך 6 חודשים את Anima משלב הראשוני בו היה בהשקתו, עד למוצר מתפקד. “ואכן התחלנו ב-2019 לראות צוותים מחברות כמו BlueJeans, SalesForce, Verizon, IBM ורבים נוספים מצטרפים כלקוחות”, מספרים בחברה.

אבישי כהן, מנכ”ל ומייסד שותף בחברה, מסביר כי השנה החברה פיצחה את אחד האתגרים הקשים ביותר שעמדו מולה: “מבנה ה-CSS הופך עכשיו ל-Flexbox בצורה אוטומטית, למרות שמעצבים עובדים עם Absolute Position”, הוא מסביר. “זה מאוד קשה טכנולוגית, אבל זה תנאי הכרחי כדי לתת קוד איכותי למפתחים. אף מוצר אחר לא עושה את זה והתגובות ממפתחים מדהימות”.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

היום (ה’) מודיעה החברה על השלמת סבב גיוס Seed בהיקף של 2.5 מיליון דולר מזהר גילון, אחד המשקיעים הפרטיים המובילים בישראל וקרן Hetz. את פבל ליפשיץ, שותף בקרן, פגשו השלושה בניו יורק כאשר סיימו את Y-Combinator. “כשהחלטנו לצאת לגיוס זה היה חיבור טבעי”, מסביר כהן. “את זהר גילון הכרנו דרך חברים יזמים שהשקיע בהם בעבר, גם כאן היה חיבור מהיר ברמה האישית”.

ליפשיץ, שותף בקרן חץ שהובילה את ההשקעה אמר בתגובה: “במשך הרבה זמן חיפשנו חברה שתביא את הבשורה ותשנה את זירת ה-No Code בכל מה שקשור לפיתוח Front End. אבישי, אור ומיכל הוכיחו שמלבד החזון, יש להם גם את היכולת לממש את זה עם אנימה”.

כשהאיש שפיתח את Yo עובד אחרת לגמרי

תמונה: Anima

קשה שלא לראות את ההבדל המשמעותי בין המהירות שבה צמחה Yo רק כדי להיעלם לבית הקברות של המיזמים שלא ברור למה הם היו טובים מלכתחילה. בשיחה עם גיקטיים מסביר ארבל כי “אנחנו מאמינים שהרבה פעמים גיוס מוקדם מדי מסיח את הדעת מיצירת מוצר טוב ומ-Market Fit”, מרחק שנות אור מהתדמית שדבקה ב-Yo.

ארבל מסביר שהחברה החליטה לעבוד במודל בוטסטראפ “כדי לשמור על פוקוס”, ועל בסיס הכנסות בלבד. “כשחיי החברה תלויים בהכנסות, אתה מוכרח לעבוד Lean, לעשות איטרציות מהירות ולתת ערך למשתמשים כמה שיותר מהר”. עוד חושף ארבל כי ב-2018 אנימה התחילה להכניס כסף ובשנת 2019 עברה כבר למאזן חיובי.

בסוף השנה, כשהחברה כבר רווחית לדבריו, והצוות כבר גדל ל-5 אנשים, החליטו להגדיל עוד יותר את הצוות באמצעות הגיוס: “גייסנו 2.5 מיליון דולר, שבנוסף להכנסות שגדלו כל חודש, איפשרו לנו להגדיל את הצוות ל-15 איש, ולהתחיל בפעם הראשונה להוציא כסף על שיווק”. וכן, החברה עדיין מחפשת מפתחים.

בניגוד ל-Yo שהייתה מיועדת לשוק ה-Consumer, ארבל מסביר שאנימה מיועדת לשוק ה-B2B SaaS: “המודל השיווקי בו אנחנו נוקטים באנימה, מודל ה-Bottom Up, מושפע ישירות מעולם ה-Consumer. את המוצר של אנימה אנחנו מפרסמים למשתמשי הקצה, כלומר המעצבים והמפתחים. המטרה שלנו היא חוזים ברמת האירגון, אבל האסטרטגיה היא לחדור לארגון דרך הצוותים, מה שנקרא Product-Led-Growth”. החברה חושפת כי בין לקוחותיה כבר נמצאות כמה ענקיות כמו פייסבוק, גוגל, אמזון, בלומברג, סיסקו, סמסונג, LG, בוש, וולמארט, איביי, ועוד רבות.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

9 תגובות על "גם זוהר גילון בפנים: Anima של מייסד Yo גייסה 2.5 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
הרסר המזמר
Guest

סחתיין! נראה כמו מוצר ברמה גבוהה מאוד.

אלי
Guest

Yo

הנביא
Guest

איף אם היה לי שקל על עוד סטרטאפ שמנסה לפצח את זה, זה לא אפשרי כבר 10 שנים סטרטאפים שמנסים להמיר עיצוב ל-html ו-css ששווה משהו קמים ונופלים כמו זבובים כי אתה מייצר html css נטו לפי צרכים שאי אפשר תמיד לחזות בשלבים מוקדמים בפרויקט מי ששם על זה כסף עדיף שכבר תתרמו לרעבים באפריקה.

אנון
Guest

אל דאגה, ביל גייטס מטפל באפריקה. תנסה webflow

הגאון מוילנה
Guest

webflow זה משהו אחר כי אתה בעולם שלהם.
אם FIGMA יתנו פתרון זה יותר הגיוני מאשר חברה שבונה משהו מעל FIGMA. איך התוכנה שלהם מנחשת איך להמיר אובייקטים ABSOLUTE לFLEXBOX? האם ע”י “ML”?

צמח השדה
Guest

תותחים!

צחי
Guest

מוצר טוב בהרבה של חבר.
שווה לנסות
https://relate.app

אנון
Guest

תנסה webflow מה שנתת העתיקו מ figma

קרקר
Guest

איך אנשים מתקיימים מלעשות כלום, לטחון מים (כסף) של משקיעים, תעשיית האוויר, מייצרים הייפ מיותר.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: