האם בזכות סטארטאפ ישראלי נשחק בחינם ב-Xbox?

מיקרוסופט רוצה למשוך מפתחי משחקים ל-Xbox, ובדרך לשם היא תיעזר בסטארטאפ ישראלי, כדי להציע משחקים בחינם. בחברה הישראלית לא מוכנים להגיב, אולם טוענים שזה הכיוון אליו העולם צועד

צילום: גיקטיים

כל מי שרכש קונסולת משחק או מחשב גיימינג יודע כבר שהעלות של החומרה היא רק ההוצאה הראשונית ולאט לאט נוספות לה עלויות של משחקים חדשים. אבל הולכים ומתרבים הסימנים לכך שלפחות מיקרוסופט, אחת משתי השחקניות הגדולות בתחום הקונסולות, ואחת מהחברות המשפיעות בעולם הגיימינג, עומדת לשים דגש גדול יותר על משחקים חינמיים עם טוויסט; וממידע שהגיע לגיקטיים נראה שמי שיעזור לה במהלך המשמעותי הזה, הוא סטארטאפ ישראלי.

במקום Pop-Ups, פרסומות איפה שאתם מצפים לקבל פרסומות

על פי דיווח של Business Insider, מיקרוסופט רוצה להתחיל לשים דגש בפלטפורמות שלה על משחקים חינמיים (Free-To-Play) שיציגו מודעות פרסום. לדברי אותם מקורות המקורבים לנושא, המודעות הללו לא יהיו מודעות פופ-אפ מעיקות שמוציאות את השחקנים מריכוז או משתלטות על המשחק, אלא מודעות שמשתלבות בצורה אורגנית בתוך העולם הוירטואלי. כך למשל יופיעו פרסומות על השלטים שבצד המסלול במירוץ מכוניות, או על גבי שלטי חוצות במשחקים אחרים – כלומר מקומות שבהם הייתם מצפים לראות מודעות. דמיינו למשל שכשתשחקו ב-Warzone, לא תיתקלו במודעות פיקטיביות בתחנות האוטובוס או על הבניינים, אלא במודעות של מותגים ומוצרים אמיתיים.

במיקרוסופט לא אישרו את דבר הידיעה אולם טענו שהם "בוחנים אפשרויות לשיפור חווית השחקנים והמפתחים". על פי המקורות, מיקרוסופט מתכננת להציע את האפשרות החדשה הזו למפרסמים עד הרבעון השלישי של 2022, אך היא לא מתכננת לעשות את זה בעצמה. במקום זאת, באינסיידר טוענים כי היא פונה בימים אלו לחברות AdTech שמפתחות פלטפורמות פירסום In-Game. כאן נכנסת הזווית הישראלית.

הסטארטאפ הישראלי שיעזור למיקרוסופט למשוך מפתחים

לפי מידע שהגיע לידי גיקטיים, אחת החברות שהצטרפו לתוכנית הפרסום החדשה של מיקרוסופט היא Anzu הישראלית. החברה, שנוסדה ב-2016 תחת ההבטחה לפתח פלטפורמת פרסום אורגני ולא פולשני בתוך המשחקים, גייסה עד כה כ-40 מיליון דולר משחקניות דוגמת NBCUniversal ו-HTC שמפתחת את משקפי ה-VR הפופולריים, Vive. בנוסף, השקיעו בה גם קרן ההשקעות של סוני (שאחראית כמובן על הפלייסטיישן) וגם מארק מריל, מייסד Riot Games, שאחראית על סדרת המשחקים האיקונית League of Legends.

החברה הישראלית כבר חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם Ubisoft, מנוע פיתוח המשחקים הפופולרי Unity, וגם עם סנסציית הילדים, Roblox. עם זאת, הסכם עם מיקרוסופט עשוי להיות אחד המהותיים ביותר עבורה.

תמונה: Anzu

איתמר בנאדי, מייסד-שותף ומנכ"ל Anzu, סירב להתייחס לנושא בפניית גיקטיים, והסתפק באמירה: "מה שפורסם זה חדשות מצוינות עבורנו". בנאדי ציין שהחברה כבר משתפת פעולה עם מיקרוסופט בתחום הפרסום במשחקים, "לפני שנה הכרזנו על שותפות עם Xbox One ומותר לנו לשים פרסומות במשחקי Xbox. אנחנו החברה היחידה בעולם שהייתה שם. מיקרוסופט איפשרו את זה, אבל לא היה בעצם פוקוס של הארגון על הדבר הזה".

מבלי להתייחס למהלך האפשרי של מיקרוסופט, אומר בנאדי שהוא שמח שאותו מודל עסקי של פרסום במשחקים שהחברה שלו עושה מאז הקמתה – "עומד להגיע למיינסטרים". להערכת בנאדי, בתוך פרק זמן של 3 שנים, 95% מהמשחקים בשוק הגיימינג יהיו "Free To Play". כלומר, אלו משחקים שאתם יכולים להוריד ולהתחיל לשחק בהם בחינם, כשאתם יכולים לשלם על מינויים, אביזרים, תוספות ושדרוגים שונים. המודל של פורטנייט אכן הוכיח שמשחק לא צריך לעמוד מאחורי חומת תשלום כדי להפוך למפלצת מזומנים. דוגמה למכונת המזומנים הזו קיבלנו לאחרונה, כאשר Epic Games, שעומדת מאחורי פורטנייט, העבירה 144 מיליון דולר מהכנסות המשחק בשבועיים האחרונים לארגונים המסייעים לאזרחים אוקראיניים.

"משחק בחינם, If Done Right, יעשה הרבה יותר כסף ממשחק שעולה 60-70 דולר", אומר בנאדי. "במשחק שעולה 60 דולר אתה מוגבל בכמות הכסף שאתה יכול לעשות. לא רק בגלל פרסומות, אלא בגלל In-App Purchase (רכישות בתוך משחק). משחק שהוא חינם נחשף לקהל הרבה יותר רחב וראינו את זה עם ההשקה של Call Of Duty Mobile" הוא מסביר.

העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר כנסו לראות את כל המשרות השוות בהייטק

גיימרים רבים ודאי מתכווצים בכיסא הגיימינג שלהם למשמע המילים "פרסומות" ו"גיימינג" באותו משפט, אבל בנאדי טוען שמדובר באבולוציה טבעית של התחום: "בימים הראשונים של הספורט האמריקאי לא היה מיתוג מסביב למגרש. עכשיו אנשים מחכים לסופרבול כדי לראות את הפרסומות. אם הפרסומות הן Immersive, במקום Fake Ads, הן יכולות להשתלב במשחקים בתשלום". באותן Fake Ads מתכוון בנאדי לפרסומות הפיקטיביות שמופיעות במשחקים כמו Warzone או ברחבי לוס סאנטוס ב-GTA האחרון. אם כבר יש שם פרסומות, למה שהן לא יהיו רלוונטיות?

לטענת בנאדי, מיקרוסופט מנסה למשוך כמה שיותר מפתחים ל-Xbox על ידי מודל עסקי יותר אטרקטיבי. צעד כזה מתיישר עם ביטול העמלות שהיא דרשה בעבר ממפתחים בחנות ה-Windows שלה. כרגע מיקרוסופט נהנית מספריית תוכן הולכת וגדלה על ידי רכישות (בין היתר של Activision, היוצרת של Call Of Duty, עבורה שילמה כמעט 70 מיליארד דולר וכמובן Mojang שאחראית על ביצת הזהב, Minecraft), ויכולה להציע את מינוי ה-Game Pass המאוד אטרקטיבי עבור גיימרים, שיכול להוביל לחשיפה מוגברת למשחקים פחות מוכרים. אם אכן יבשיל הצעד של מיקרוסופט, היא כעת תוכל להציע גם פלטפורמת פירסום אטרקטיבית למפתחים שלה שתפנה לעשרות מיליוני גיימרים ברחבי העולם.

מי ימצמץ ראשון?

פרסומות אמיתיות בלוס סאנטוס. למה לא בעצם? צילום מסך

חובבי מיקרוסופט ודאי יודעים שבאם הדיווחים יתבררו כנכונים, זה לא יהיה הצעד הראשון של מיקרוסופט בעולם הפרסום למשחקי מחשב. ב-2006 היא רכשה את Massive, חברה אמריקאית שניסה לעשות בערך את מה ש-Anzu עושה היום, אך הפרויקט כשל והחברה נסגרה ב-2010. בסוף 2021 מיקרוסופט חזרה לרומן שלה עם תחום ה-AdTech כשהודיעה כי תרכוש את Xandr מידיה של AT&T – גם היא מפתחת פלטפורמת פרסום ואנליטיקות, אך לא כזו שעוסקת באופן ישיר בתחום משחקי המחשב.

מהמידע שהגיע לידי גיקטיים, וכאמור לא אושר על ידי החברות, מערכת היחסים בין מיקרוסופט ל-Anzu לא תכלול כסף שיעבור בין שתי החברות, כאשר Anzu היא זו שתתנהל אל מול המפתחים והמפרסמים ותאפשר את שיבוץ המודעות במשחקי ה-Free To Play ל-Xbox. בשלב הזה, מיקרוסופט לא תגזור קופון מהעסקאות הללו, ותתמק בעיקר בשיווק של הפלטפורמות שלה כמקום הטוב והרווחי ביותר עבור מפתחים. יהיה מעניין בעיקר לראות כמה זמן מיקרוסופט תמשיך להיות בתפקיד המתווכת החינמית, האם Anzu תמשיך להתנהל כחברה פרטית וספקית שירות חיצונית, או שמא סוני או מיקרוסופט יבצעו את המהלך המתבקש, ויפתחו את הכיס כדי לקחת את הטכנולוגיה או הלקוחות של Anzu ולהטמיע אותה באופן בלעדי אצלן.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: