סטארטאפ ישראלי חדש הופך את הודעות הוואטסאפ לכספת המידע של החברה

היזם הסדרתי אמיר הרמתי חושף את הסטארטאפ החדש שלו, שרוצה לעשות סדר במידע של הארגון. הרמתי מספר לנו איך הוא יעשה את זה שונה, ומדוע פתח משרד הרחק מתל אביב והעדיף להעסיק דווקא חיילים קרביים ללא רקע טכנולוגי

תמונה: aiOla

תעצרו אותי אם זה נשמע לכם מוכר: אתם מסיימים עוד פגישה, בין אם בזום, במשרד או מחוצה לו – ואתם רוצים לסכם את הפגישה. בכל זאת, הרבה מידע חשוב נאמר בפגישות האלה. מתי אתם ניגשים לעשות זה? כשאתם חוזרים למשרד? בערב? אולי בכלל יום למחרת? וכמה מתוך אותו מידע קריטי באמת מגיע לאותו מייל סיכום שהולך לאיבוד בתוך הררי המיילים? ומה קורה, כשאתם או מי שמקבל את הסיכומים שלכם עוזבים את הארגון? לאן הולך כל המידע הזה? על פי ההערכות רק 10% מהמידע הקריטי נשמר בארגון, ועוד פחות ממנו מתועד ומשותף עם שאר הגורמים בארגון. הסטארטאפ הישראלי aiOla, שאנחנו חושפים היום לראשונה, רוצה לטפל בדיוק בבעיה הכואבת הזו, והוא עושה את זה בלי ממשקים מורכבים או תוכנות חדשות להטמיע.

הודעה קולית – וסיימתם את מלאכת התיעוד

aiOla היא לא עוד כלי שאתם צריכים עכשיו להכריח את כל העובדים שלכם ללמוד עם ממשקים, תפריטים וכאבי ראש שגורמים לכם לדחות את החפיפה, אלא מערכת שמתחברת דווקא למקורות התקשורת העיקריים שאתם משתמשים בהם כרגע בארגון, בין אם מדובר בוואטסאפ, סלאק, טימז או פחות או יותר כל אפליקציית תקשורת אחרת. ״אם אתה יודע לעבוד בוואטסאפ אתה יודע לעבוד באיולה״, מבטיח לי אמיר הרמתי, היזם הסדרתי שמאחורי הסטארטאפ.

הקונספט של aiOla הוא פשוט ומורכב כאחד. סיימתם פגישה או ישיבה חשובה? אתם פשוט שולחים הודעה קולית לבוט של aiOla שמחובר לאחד משירותי התקשורת שלכם, ומספרים לו במילים שלכם את כל מה שאירע וכל מה שחוויתם. ״זה כל הצבע העז והטרי מהפגישה״, מתאר לי הרמתי. לאחר שאתם שולחים לבוט של איולה את כל מה שאירע, אתם סיימתם את עבודת התיעוד שלכם, כי מכאן איולה לוקחת את המידע, מעבירה אותו לטקסט, ומשם עוברת לשלב הניתוח.

אותו ״דלק״ שאתם מזינים בדמות ההודעות הקוליות או הודעות הטקסט שלכם מנותח על ידי איולה ומפורק לגורמים. לאחר מכן, הוא פשוט מוזן למערכות ה-CRM של הארגון. אגב, גם אם תשלחו לאיולה קובצי PDF או צילומים ומסמכים שונים, הכל ינותח ויוזן למקומו באותו הרגע, בלי שהעובדים צריכים להתחבר למערכות מעיקות ולמלא טפסים ורובריקות ספציפיות – אם הם בכלל טורחים לעשות את זה.

אבל עובדי ארגונים לא רק שונאים להזין מידע ל-CRM, הם גם לא באמת נכנסים למערכות הללו לפני פגישות חשובות, ואלו שכן נכנסים אליהן, הם אולי אנשי המכירות, ובטח שלא אנשי הפרודאקט. ״יש היום המון ארגונים שמחייבים אותך במקל וגזר לעשות דברים. רוב האנשים יעשו לוגין כי אין להם ברירה אבל הם מנפקים את המינימום ההכרחי כי הם חייבים. אצלנו אתה פשוט מדבר למערכת ואנחנו עושים את העבודה המלוכלכת. אבל אז אתה רואה את הערך שאתה מקבל… במקום שאתה תתאים את עצמך לתוכנה, היא מתאימה את עצמה אליך. היא מבינה את ההירארכיה הארגונית ויודעת לכוון את עצמה. יש פה יכולות NLP מאוד חזקות ואונטולוגיות״.

פינת הקפה המשרדית

משרדי aiOla

אחרי שלב הזנת המידע והניתוח, איולה מזהה מגמות, אירועים והזדמנויות שונות, והיא מסוגלת להציף אותם לגורמים הרלוונטיים בין אם על פי בקשה שלהם, או בצורה אוטומטית. כך למשל הרמתי מדגים לי כיצד נציג אחד מיידע על לקוח, שלא היה מוכן עדיין להרחיב את הביטוח שלו, אבל חושב שבשנה הבאה הדבר יהיה אפשרי. רגע לפני הפגישה של נציג אחר לחלוטין, שמתרחשת שנה לאחר מכן, המערכת של איולה מחלצת את הנתון הזה עבור הנציג, שביקש ממנה תדריך על הלקוח, ובעצם מתזכרת אותו לגבי האירוע הבסיסי הזה שהיה יכול להישכח בקלות. התוכנה, שמתנהלת ממש כמו צ׳אט בוט, מסוגלת להגיב לשאלות שאתם תשאלו אותה ואפילו לספק גרפים, טבלאות ופריטים נוספים שיכולים לסייע בתהליכי קבלת החלטות. לקוח ביקש פיצ׳ר כלשהו? אולי עוד כמה לקוחות? איולה יכולה גם לזהות את המגמה הזאת ולהעביר אותו לצוות הרלוונטי.

נראה שהרמתי רוצה להפוך את איולה לסיר של הארגון, שאליו כל אחד זורק את הרכיבים שהוא אוסף בדרך, ובסוף, הסיר יצמצם את הרכיבים ולכל אחד תהיה מנה. הרמתי משווה את איולה למעין פינת קפה משרדית שבה הנוכחים מספרים על היום שהיה, ובתקווה מתבצע חילוף מידע כלשהו שמאפשר הפרייה הדדית. אבל הקונספט של ״פינת הקפה המשרדית״ הופך לבעייתי יותר בעידן שבו אנחנו חיים שבו פינת הקפה הזו יכולה להיות מפוזרת בין הבתים של העובדים, שיכולים להיות בערים ומדינות שונות ברחבי העולם, ובין משרדים ושלוחות שונות. ״עובדים לא יושבים יותר לצהריים ומספרים מה היה עם לקוח הבוקר. העולם החדש הזה מייצר בעיה עוד יותר גדולה כי נקודות האינטראקציה הולכות ומתמעטות. אבל בפתרון שלנו אתה מסיים מרחוק ומספר לאיולה ב-10 שניות מה היה וכולם מקבלים תובנות״.

ומה בנוגע לפרטיות המשתמשים? אתם מציעים למשתמשים בעצם לדווח לא מעט מידע פנימי אליכם

הרמתי: ״הקטע הנחמד פה הוא ששום דבר לא מגיע אלינו. הכל בצד של הלקוח בענן. הכלים שאתה משתמש בהם בתוך הארגון או on prem, הכל נשאר אצלך ואנחנו לא רואים כלום. האם יש לנו יכולת להקליט שיחות עם לקוח? כן. אבל האם אנחנו רוצים להפעיל את זה? לא כרגע. זה חיכוך גדול מדי של פרטיות״

בכך הרמתי גם מנסה לבטל את קווי הדמיון בין איולה לבין מוצרים אחרים כמו אלו של Gong, שגם הם נועדו לצורך חילוץ תובנות משיחות מכירה ושירות. כשאני שואל אותו על הדמיון הבלתי נמנע בין שתי החברות, הוא טוען כי ״אנחנו לא מתעסקים בלמכור ללקוח אלא להוציא תובנות בתוך הארגון בנוגע למתחרים, הלקוח, השוק וכו׳. להבדיל מגונג שצריך לעשות לוגין, פה לא צריך לעשות כלום. אנחנו רוכבים על מה שאתם משתמשים. יש פה גם אלמנט של פרטיות, ולא צריך להקליט את הלקוח. אני אוציא את נקודות הציון החשובות ואני אעשה את הכל בלי Friction על סמך מה שיש לך היום״.

מאדאלום ואונאבו ועד ספארקביונד

אמיר הרמתי. תמונה: אייל טואג

הרמתי יודע דבר או שניים על עולם היזמות הישראלי. הוא הספיק לכהן בתפקידים ב-Amobee; ב-Onavo שנמכרה לפייסבוק; Adallom שנמכרה למיקרוסופט ועד לאחרונה ב-SparkBeyond – הסטארטאפ שהצליח להגיע לרווחיות "ללא איש מכירות אחד". הרמתי מסביר כי בחר לצאת לדרך חדשה עם aiOla, כי ״Sparkbeyond מייצרת תובנות עמוקות עבור ארגונים, אבל על ידי מדעני נתונים. אני רציתי להגיע לכמה שיותר משתמשים. ל-aiOla יש טריגר להנגשה להמונים״.

״יצא לי לשבת בשורה הראשונה ולראות את ההבטחה הגדולה של AI בעולם. סובייקטיבית, ההבטחה הגדולה של הפיכת ה-AI לא נכשלה בעולם אבל היא רחוקה מלהצליח. הטכנולוגיות המדהימות שנבנות, כמעט כולן, מיועדות למעטי מעט״. במקום זה, הרמתי מייעד את aiOla לקהל רחב הרבה יותר.

בינתיים נראה שהרמתי ו-aiOla מתקדמים היטב. החברה השלימה גיוס Seed בגובה 9 מיליון דולר ממשקיעים כמו מארק רוון מ-Apollo (שרכשה את Yahoo ו-AOL לאחרונה); מיטץ׳ גרבר (שהשקיע בין היתר גם ב-Tetavi הישראלית); דיוויד בונדרמן מ-TPG; ובהשתתפות משקיעים נוספים כמו משפחת חרל״פ, המשקיעים הראשונים במובילאיי ויבואני מרצדס ויונדאי בישראל; משפחת אונגר וקובי ריכטר. מאז הספיקה החברה לסגור עוד סבב SAFE, והיא נמצאת עתה בעיצומו של סבב גיוס חדש.

בינתיים, בין לקוחות החברה ניתן למצוא את צוות יועצמי הביטוח הפנסיוני של AIG העולמית, Tyson Foods, Apollo ובימים אלו גם כמה חברות פיננסיות ובנקים שנמצאים במשא ומתן עם החברה. החברה הוקמה ב-2020 על ידי גיא ארנסט, לשעבר Head of AI Architecture באמזון העולמית. הרמתי הצטרף לאיולה כמייסד שותף ומנכ״ל במחצית הראשונה של 2021.

בדרך ל-10 מיליון דולר ARR

בחצי השנה האחרונה איולה הצליחה להכפיל את ה-ARR שלה ל"מיליונים" רבעון אחר רבעון, והרמתי צופה כי החברה תחצה את קו ה-10 מיליון דולר בתחילת השנה הבאה. בנוסף, החברה הכפילה את צוות העובדים שלה ל-37 עובדים ועובדות, אך הוא מספר כי ״קשה לגייס אנשים בארץ״. הוא מגדיר את המירוץ אחרי הטאלנטים כ״טירוף״, אך מספר כי מתוך 16 הצעות עבודה שהוציא למועמדים, הוא קיבל 16 חתימות. ״זה לא ישאר ככה, אבל זה נותן לי הוכחה נוספת שלא רק הבאנו אנשים טובים, אלא את האנשים הכי מתאימים… כשהייתי COO של אדאלום, באתי לביקור בישראל והסתכלתי סביבי ובדקתי מה הניסיון המצטבר של אנשים והוא היה פחות משנתיים בממוצע לבן אדם. פה יש לנו כבר 500 שנות ניסיון. זה צוות בוגר והצלחנו לבנות תרבות וגם ווייב. עם הצוות הזה אני יכול לצאת למלחמה״.

מחפש קרביים – לא רק יוצאי 8200

הרמתי מאוד מתגאה בעובדה ש-50% מהלידרים באיולה הן בכלל לידריות, כמו ענת אסף (COO), מיטל פיין (VP Business Solutions) וסיוון גולוב (VP Product) – ובצדק. אבל הוא מספר לי על עוד יוזמה מפתיעה הרבה יותר: במסגרת ההתרחבות של החברה, נפתח משרד גם ברמת ישי (ליד יקנעם עלית), אך שם הוא מתכנן לא להעסיק דווקא את החשודים המיידיים, בוגרי היחידות הטכנולוגיות, אלא דווקא חיילים משוחררים מיחידות קרביות ללא רקע טכני, תושבי כפרים ערבים בגליל ועוד. ״אנחנו מאמינים גדולים בחיבור לפריפריה ולאוכלוסיות שכמעט ולא מעורבות, והבנו שיש לנו הזדמנות ל-win-win״. בין היתר, הרמתי מספר כי למשרד זה הוא כבר גייס אם ל-4 שלא יכולה להגיע כל יום למשרדי החברה בהרצליה לתפקיד סמנכ״לית; Data Scientist מאלוני אבא; ומנהל קבוצת מחקר מבית לחם הגלילית. ״אחד התפקידים הכי קשים זה head of data science. אצלנו הוא לוחם במטכ״ל. לא תמצא הרבה מקומות שיש בהם שילוב של אנשים. זה מעבר לביזנס ולטכנולוגיה. זו שליחות״.

נראה שכל התחנות שהרמתי ביקר בהן במהלך הקריירה שלו הובילו אותו לכאן, מהרצון לצוות בוגר, לשילוב מגוון במקום העבודה ולעובדה שהפעם הוא רוצה להביא את ה-AI להמונים, והוא נראה נלהב מאוד לגבי הרעיון, אך לא בלי חששות: ״אם הייתה לי יכולת היום לבנות פי 4 יותר מסלולים, היינו מנחיתים בכולם מטוסים. באף אחת מהחברות שעבדתי בהן בעבר לא הייתה לי את האופציה הזאת כל כך מוקדם. יש כאן הזדמנות מטורפת. נורא קל לקלקל את זה״.

העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר כנסו לראות את כל המשרות השוות בהייטק

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

14 תגובות על "סטארטאפ ישראלי חדש הופך את הודעות הוואטסאפ לכספת המידע של החברה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ASD
Guest

ארגונים שמשתמשים בוואטסאפ אלו ארגונים שצריך להתרחק מהם. וואטסאפ זה חברים ומשפחה. בשביל תקשורת אינסטנט יש מספיק פתרונות נהדרים אחרים וחברה שמנסה לחסוך כמה לירות בחודש ובתמורה להיכנס אל תוך הזמן הפרטי של העובדים שלה היא חברה עם אור אדום מעליה.

אלא אתם עובדי וואטסאפ, אין שום סיבה שתסכימו שהעבודה שלכם תשב שם. תבחרו חברות שמאפשרות לכם גם לקחת הפסקה ולכבות כשצריך.

(ולא, היכולת להשתיק קבוצות לא מספיקה. צריכה להיות הפרדה מוחלטת בין התקשורת האישית לעסקית)

סטארטאפיסט
Guest

אוקיי בומר.
אני בן 42, כבר מזמן הפנמתי שצריך לאמץ את ההרגלים של הצעירים אם רוצים להשאר רלוונטיים בעשורים הבאים.
אתה יכול להמשיך לתעד פגישות באווטלוק שלך, ולתכנן גאנטנים וכאלה.
אנחנו נתעד פגישות בטיקטוק, נחתום חוזים בוואטסאפ, ונתכתב בהודעות קוליות.
אתה נשמע כמו סבא שלי שלא רצה להחליף את הנגן תקליטים שלו.

KEY
Guest

סטארטפיס, התגובה שלך קצת אגרסיבית וטהרנית ומתנשאת. מה???
כאילו מי שלא בדעה שלך, אז גמרנו?! יש מספר מערכות וטכנולוגיות ליצירת תהליך ארגוני מקצועי, כל ארגון מטמיע כלים באמצעות אוטומציה בהתאם לסביבה העסקית בה הוא עובד.

הרעיון נהדר ונשמע סופר יעיל. אבל מה אתה כועס על מישהו שמציג חיסרון של הסטארט אפ. יכול להיות שהערה שולית ביחס ליתרונות, אבל בבוא היום כשצריך להטמיע מערכות ומחפשים את מקבל ההחלטות(באמצעות זום אינפו ואפ-ליד) אתה תצטרך לשכנע את הבומר שיושב בראש המערכת או כCEO או CTO. אז כדאי שתדבר יפה! :)

מישהו
Guest

אני די בטוח שלא הבנת נכון, ו ASD התכוון לזה שוואטסאפ משמש לתקשורת אישית ולתקשורת עסקית עדיף להשתמש בסלאק/טיימס/גוגל צאט/ ואפילו יש חברות שמשתמש בדיסקורד.
אבל הגיוני שבומר לא יבין על מה הצעירים מדברים..

שייגעצ
Guest

"אנחנו נתעד פגישות בטיקטוק, נחתום חוזים בוואטסאפ, ונתכתב בהודעות קוליות" וואוו איזה צעיר אתה נשמע, ממש גזעי

מבקר באתר
Guest

אתה הזוי?
כולנו עובדים בחברה שכוללת מגוון גילאיים מ20+ ועד 50+ לכולם! ואני מתכוון, לכולם! יש וואטסאפ. תרצה לא תרצה לקוחות, ספקים, חברים, משפחה, שותפים, עובדים פוטנציאליים, ועוד.. לכולם יש וואטסאפ. אתה לא משתמש בזה.. אין העיה. הפסדת פלח שוק. אם זה לקוח, אם זה עובד פוטנציאלי, אם זה קבוצה שמאגדת אנשים לאיזה האפיאאור של המשרד.. היה פעם ניסיון לעבור לטלגרם אבל לצערי הרב כמות האנשים שיש להם וואטסאפ עולה על אלו שיש להם טלגרם.. או חלופות אחרות לצורך העיניין.
יש הסכמה (בשתיקה) שוואטסאפ מעבר לשעות העבודה לא מתאים בעינייני עבודה. אבל זה כבר שאלה של תרבות ארגונית במקום שבו אתה עובד.

קאטו
Guest

נניח שASD צודק. וצריכה להיות "הפרדה" מוחלטת!

האם המוצר מיועד רק לחברות קטנות ומעלה או גם לפרילנסרים?

מה עם כל הפרילנסרים שמעוניינים להקל על תהליך הפולואפ, ולייצר מערכת AI שתעזור להם עם תרבות ארגונית לעסק שהקימו לבדם?

הנה תקציר של סיכום מפגש:
5 משימות,
הכנת 2 מסמכי מצגת ייעודיים ללקוח,
פיקוח על ספק ספציפי,
להוציא חשבונית,
להמשיך פולואפ עם ספק לרכישת חומרים,
ולקבוע פגישה לשבוע הבא…, בקלנדרי של גוגל.
והכל באמצעות פלאפון אנדרואיד!+

האם איולה מחליפה מערכת crm או שהיא רק "רוכבת" על מערכת קיימת באמצעות חיווי קולי/פקודות קוליות?

אוהד
Guest

מזכיר את Revvy

אפ גד
Guest

מזכיר את המיתוס על "העט לכתיבה בחלל" של האמריקאים מול העיפרון של הרוסים… מה הבעיה להשתמש בנייר ועט תוך כדי הישיבה?

מבקר באתר
Guest
הסיפור (לכאורה) האמיתי הוא:… האמת היא שהסיפור הזה לא קרה מעולם. למעשה, האסטרונאוטים של נאס"א השתמשו תחילה בעפרונות מכניים. כאשר נחשף כי עיפרון בודד עלה למשלם המסים האמריקאי יותר מ-100 דולרים ליחידה חיפשו בנאס"א פתרון אחר. התברר שהפתרון הפשוט של העפרונות לא היה בהכרח הטוב ביותר. עפרונות עשויים מחומר דליק וככזה, עדיף להימנע משימוש בו בחלל. בעיה אחרת היא שהעופרת בעפרונות רגילים או מכניים עלולה להישבר ולשייט בחללית ואף להיתקע בדיוק בחיבור של שני מכשירים ולהסב נזק למכשור. באותה עת יצרן עטים פרטי Fisher Pen Company החליט לייצר עט לחלל. החברה ייצרה עט שהכיל דיו במרקם ג'ל שהפך לנוזלי רק… Read more »
טרומפלדור
Guest

אחי היקר אנחנו לא בנגריה פה.
כשאתה מתעסק עם מאות עובדים ועשרות אנשי מכירות ורוצה לפקח על תהליכים אתה צריך לעשות שכל וללמוד לנהל ביג-דאטה עם שכל וכח מיחשוב ולא עם מחברות

אפ גד
Guest

לא מדובר על ניהול תהליכים, מדובר על סיכומי ישיבות. דף, עט וחמש דקות לשבת להכניס את הסיכום למערכת האהובה עליך. או לשלם עשרות אלפי דולרים ויותר (כתלות בגודל הארגון) על כלי שמקשיב לסיכום קולי וחוסך לי את חמש הדקות האלה. חוץ מזה, מחברות זה אחלה.

אפ גד
Guest

מה הבעיה לעשות רשימות בזמן הישיבה עם נייר ועט?

שםו
Guest

כל מילה שניה שהבן אדם הזה אומר היא מתיחת אמת במקרה הטוב ו…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: