עם הרחפן של AMIMON הישראלית כל אחד יכול להטיס רחפן מירוצים

חברת AMIMON הישראלית פיתחה רחפן מירוץ עם מוד הפעלה ׳׳פשוט׳׳ כדי שכל אחד שרוצה לנסות להטיס רחפן מירוץ יוכל לעשות זאת

מקור: FALCORE, AMIMON

מוצריה של AMIMON הישראלית, אשר מתמחה בהעברה אלחוטית של וידאו באיכות גבוהה (HD ו-4K) ללא שיהוי, משמשת לא מעט צלמים מקצועיים בהוליווד. בתערוכת CES האחרונה שהתקיימה בתחילת החודש בלאס וגאס הציגה החברה את ה-FALCORE (פאלקור) – רחפן מירוצים. הרחפן ממשיך את המוצר הקודם של החברה לשוק רחפני המירוץ ה-ProSight, אשר כולל מצלמת וידאו HD, משדר HD ומקלט HD שנוצר במיוחד לטובת הרכבה על רחפני מירוץ קיימים, רק שהפעם החברה החליטה לייצר גם את הרחפן עצמו. ״הרעיון מאחורי ה-FALCORE היה לייצר רחפן שיאפשר כמעט לכל אחד לתעד מירוצים ללא ידע טכני מורכב. היה לנו חשוב שיהיה בו “יותר מאשר וידאו HD״, הסביר לגיקטיים נתנאל גולדברג, מנהל הפרויקט בחברה.

אבל מה זה בכלל רחפן מירוץ? במה הוא שונה מרחפן צילום דוגמת ה-Phantom, Karma או Mavik? לטענת גולדברג, מדובר ב״חיה רעה״; ״זה כלי שיודע לטוס במהירויות של עד 120-180 קמ”ש, להתרסק בקירות ולהמשיך לטוס. צריך להבין שכדי לשלוט בכלים האלו ועוד להתחרות בהם נגד טייסים אחרים, נדרשת קואורדינציה מופלאה ומעבר לכך – שעות אימון רבות. הטייסים ה”מקצועיים”, אלו שעורכים תחרויות ראווה ב-ESPN או ברחבי ארה”ב והעולם, בונים את הכלים בעצמם משלדות סיבי פחמן, סופרים “כל גרם” ומשדרגים את המנועים, הבקרים והפרופלורים חדשות לבקרים. גם השליטה ברחפן מירוץ היא שונה מהשליטה ברחפני הצילום. בעוד שברחפני הצילום בקרת הטיסה “שומרת” על הטייס ומייצבת את הרחפן, הרי שרחפן מירוץ הוא מקצועי הרבה יותר (קצת כמו ההבדל בין רכב אוטומטי לרכב ידני, אבל שלוש רמות מסובך יותר).

פונה לקהל הרחב

הבעיה עם אותם רחפני מירוץ היא שגודל השוק שלהם הוא מוגבל מאחר ונדרשת השקעה לא מבוטלת בתהליך הלימוד עד שניתן להשתמש בהם בפועל. כאן נכנס לתמונה ה-FALCORE. הרחפן עשוי כולו שלדת סיבי פחמן המשלב רכיבי בקרה חכמים שמאפשרים לכל אחד להטיס אותו, ללא אימון או הכנה מראש. גולדברג מדמה את הרחפן לרכב מסוג קורבט מודרני: תמיד תוכלו לנהוג בו בהילוך אוטומטי, אבל כשתרצו ליהנות ממנו על המסלול – תעבירו לידני.

מקור: FALCORE, AMIMON

מערכת ה-FALCORE כוללת כל מה שנדרש לטייס המתחיל: רחפן מורכב, שלט מיוחד עם בחירת מצבי הטסה שונים, מצבר ייעודי וכלי עבודה. בשימוש הראשוני על המשתמש לבחור במצב ״Shiled Mode״, שהוא בעצם מצב טיסה למתחילים. במצב זה ניתן לקבוע את גובה הטיסה, אך הרחפן ידאג להגביל אותו לעד מטר מהקרקע באמצעות שימוש בחיישן גובה (סונאר). כמו כן, הטייס יוכל להטיס את הרחפן באמצעות שלט רחוק, כמו מכונית צעצוע – קדימה, אחורה, ימינה ושמאלה. בשלב מתקדם יותר ואחרי שהטייס כבר למד להכיר את הכלי, באפשרותו ללמוד הטסה ׳מקצועית׳. כדי לעשות זאת יש להעביר את מוד הטיסה ל-Horizon או Acro, שני מצבים של טייסים מקצועיים. כשמצבים אלו יופעלו ניתן יהיה להגיע למהירות מקסימלית של 130 קמ״ש ולהשתמש ברחפן ׳על אמת׳. אל דאגה – גם במודים המתקדמים יותר הרחפן יעזור לכם. במידה ותאבדו אורינטציה ניתן ללחוץ על כפתור אשר לחיצה עליו תוריד את מהירות הרחפן ותנחית אותו בשלום על הקרקע.

בשלב הראשוני ה-FALCORE משווק בארה״ב במסגרת מכירה מוקדמת והחל מפברואר במכירה מלאה. ניתן למצוא אותו בחנויות אונליין של B&H ו-RMRC במחיר של 800 דולר (3,048 ש״ח). במחיר זה תקבלו רחפן, שלט, מקלט וידאו, סוללה ייעודית ומטענים. ניתן להוסיף אל הרחפן גם משקפי HDMI לחווית טיסה ׳שואבת׳ יותר ממצלמת הגחון של הרחפן (FPV – First Person View). בהמשך ובהתאם לביקוש יתכן וירחיבו את הפצתו גם לאזורים נוספים.

AMIMON, החברה הישראלית שפיתחה את הרחפן נחשבת לספקית מובילה של פתרונות מוליכים למחצה להעברת וידאו אלחוטי HD בין התקני וידאו במוצרי צריכה. היא הוקמה בשנת 2004 ומועסקים בה כ-70 איש בישראל לצד משרד מכירות בארה״ב.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

2 Comments on "עם הרחפן של AMIMON הישראלית כל אחד יכול להטיס רחפן מירוצים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
צור
Guest

חסר פועל בכותרת

arik
Guest

האם המצבר עובד לאורך זמן כמו מצבר לרכב ?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: