מכה לספוטיפיי: גם אמזון וגם גוגל משיקות שירותי מוסיקה חינמיים לרמקולים חכמים
שתי חברות הענק רוצות לנגוס בנתח השוק של ספוטיפיי ו-Apple Music עם שירות מוסיקה חינמי שיכלול פרסומות ואפשרויות בחירה יחסית מצומצמות. בשלב הראשון השירותים לא זמינים בישראל
אם עד היום המתחרה המרכזית של ספוטיפיי הייתה אפל עם שירות המוסיקה שלה, נראה כי לענקית הסטרימינג יש דאגה חדשה, או ליתר דיוק שתי דאגות, שכן גם אמזון וגם גוגל הודיעו על השקת שירותי מוסיקה חינמיים – שמתבססים על פרסומות.
גוגל נגד אמזון נגד ספוטיפיי
אחרי שאמזון וגוגל הודיעו לפני מספר ימים על סולחה ביניהן, במסגרתה אפליקצית יוטיוב תחזור לסטרימרים מתוצרת אמזון ו-Prime Video תיתמך במזרימי המדיה של גוגל, נראה כי השתיים חוזרות להתחרות בתחום נוסף – שירות מוסיקה חינמי. שתי חברות הענק הודיעו באותו היום על השקת שירות מוסיקה חינמי לחלוטין שייתמך ברמקולים החכמים שלהן.
משתמשים שמחזיקים ברמקול חכם מתוצרתה של גוגל – Google Home לסוגיו, או ברמקולים אחרים עם תמיכה ב-Google Assistant, יוכלו לנגן מוסיקה ישירות מ-Youtube Music לגמרי בחינם, עם הקאץ׳ המובן של פרסומות שיקטעו את רצף ההאזנה. מכיוון שמדובר בגרסה החינמית של השירות, לא ניתן לבחור שיר ספציפי לנגן, אלא רק ז׳אנר או מוד מסויים. כדי לעקוף את המגבלות, ניתן לשדרג לגרסת הפרימיום בעלות חודשית של 10 דולר, מה שיאפשר לכם לבחור שיר, אמנים או אלבומים ספציפיים, להעביר שירים שפחות באים לכם בטוב בלי הגבלה או להשמיע את אותו השיר בשנית.
השירות החדש רלוונטי למשתמשים המתגוררים בארה״ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, בריטניה, אירלנד, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, שבדיה, נורווגיה, דנמרק, יפן, הולנד ואוסטריה. וכן, כפי שניתן לראות ישראל לא על המפה, לפחות כרגע.
כאמור, גם אמזון השיקה שירות זהה, במסגרתו היא מאפשרת למשתמשים המחזיקים באחד מהרמקולים החכמים שלה להאזין למוסיקה דרך Amazon Music לגמרי בחינם, גם אם הם לא מנויים לשירות או ל-Prime. גם כאן, משתמשים לא יוכלו לבחור לנגן שיר ספציפי, אבל הם כן יוכלו לבקש מאלקסה לנגן עבורם תחנה או רשימת השמעה בסגנון של שיר או אמן מסוים: ״Alexa, play the Imagine Dragons station״. גם אמזון מבהירה שדי בקלות ניתן להרחיב את הפיצ׳רים של השירות באמצעות שדרוג למינוי בתשלום (שירות האנלימיטד עולה 9.99 דולר בחודש, 7.99 דולר לחודש למנויי פריים, או 3.99 דולר לחודש למי שמאזין רק באמצעות רמקולי Echo). לצערנו, גם האופציה הזו עדיין לא רלוונטית לישראלים, אלא רק למשתמשים בארה״ב.
מה שבטוח הוא שספוטיפיי ואפל מיוזיק בהחלט צריכות להילחץ מהתחרות החדשה בשטח, שכן רמקולים חכמים הפכו למוצר צריכה די בסיסי בכל בית אב, והאפשרות לנגן מוסיקה חינמית דרכם בהחלט עשויה לקרוץ ללא מעט מהמשתמשים שמחזיקים באלו.
הגב
1 תגובה על "מכה לספוטיפיי: גם אמזון וגם גוגל משיקות שירותי מוסיקה חינמיים לרמקולים חכמים"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
ועדיין לספוטיפיי יש יתרון גדול על יוטוב (בהשמעת מוזיקה), יש את כל האלבומים ולא רק סינגלים