האתר שאמזון שומרת מתחת לרדאר

אחד מהאתרים אותם מציעה אמזון, AmazonSupply, לא מקבל יותר מידי תשומת לב ופרסום מצד החברה. ממה ג’ף בזוס חושש?

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

לצד הפצת חבילות באמצעות קוואדקופטרים והשקת קופסת מדיה עצמאית, אחד מהשירותים עליהם עובדת אמזון שנים ארוכות ולא זכה ליותר מידי תשומת לב, הוא AmazonSupply, אתר E-Commerce המתמקד בשוק הסיטונאי.

תחרות בשוק העסקי

דיווח המגיע מאתר פורבס חשף את שירות AmazonSupply, המוצג למשתמשים כאתר הנמצא בבטא. מדובר בחנות מקוונת המיועדת לשוק הסיטונאי, ומציעה למשתמשים מוצרים זולים למכירה חוזרת במגוון תחומים, החל ממעבדות דרך סדנאות ועד מפעלים.

הרעיון לשירות זה החל בעקבות רכישה שביצעה אמזון ב-2005, של חברת SmallParts.com שהציעה את השירות כחברה עצמאית. באתר החדש הסבירה אמזון כי השתיים עבדו יחדיו במהלך השנים האחרונות, במטרה להרחיב את שירותיה של אמזון ומבחר המוצרים שיכולה להציע לשוק הסיטונאי.

מאז שהשיקה את האתר המחודש והממותג שלה ב-2012, הצליחה לגדול ולהתרחב משמעותית ומציעה למעלה מ-2.2 מיליון מוצרים הפרושים על גבי 17 קטגוריות שונות. מוצרים אלה כוללים מנועים, שסתומים, מוצרי ניקיון, כלי בישול, מחברים, ברגים ושאר מוצרים, כמו גם הטבות במדיניות השליחה וההחזרה – המאפשרת החזרת מוצרים עד 365 ימים מיום הרכישה.

לשם השוואה, אחת מהחברות הגדולות ביותר בשוק הסיטונאי בארצות הברית, Grainger, מציעה “רק” 1.2 מיליון מוצרים ומחיריה גבוהים בכמה עשרות אחוזים מאלה שמציעה אמזון. גם אם רווחיה של אמזון עצמה לא יהיו גבוהים במיוחד, היא עדיין תוכל להרשות לעצמה להציע מחירים נמוכים “ולדרוס” את מתחרותיה, הודות לשאר השירותים שמציעה, המכניסים לה רווחים מידי חודש.

כך לדוגמה, יוכלו חנויות קטנות לרכוש ישירות מאמזון רשתות טיגון, מארזים של חומרי ניקוי ואפילו מוצרי חשמל, כגון תנורים או מיקרוגלים – אותם יוכלו למכור הלאה ללקוחותיהם הפרטיים, במחירים מעט יותר גבוהים. כך יוכלו העסקים הקטנים להרוויח בעקבות רכישה זולה יותר וכמובן שאמזון תרוויח גם היא, שכן תהפוך לספקית העיקרית של העסקים הללו.

האם הענקית חוששת מתחרות?

בניגוד לשאר המוצרים, השירותים והיוזמות שהציגה אמזון במהלך החודשים האחרונים, AmazonSupply נשאר כבר שנים תחת מעטה חשאי ומינימלי, כאשר החברה לא הזכירה אותו או טרחה לקדם אותו. למעשה, האזכור היחידי לאתר היה ב-2012, במסגרת הפגישה השנתית של החברה, כאשר ג’ף בזוס הסביר שמדובר בקטגוריה מדהימה הכוללת מגוון מוצרים לשוק הסיטונאי.

אין זה מפתיע שאמזון מעוניינת לשמור על שקט. בניגוד לקוואדקופטרים שנשארים בגדר חזון עתידי, או אפילו טאבלטים הדורשים חודשים ארוכים של ייצור והרכבה, כניסה לשוק ה-B2B הסיטונאי יכול להתבצע על ידי חברות גדולות ומתחרות ישירות של אמזון, בתוך פרק זמן קצר וללא מאמץ ניכר.

על פי דו”ח של U.S. Census, מפקד האוכלוסין בארצות הברית, השוק הסיטונאי הכניס כ-7.2 טריליון דולרים במהלך 2012 ממגוון רחב של מוצרים – החל מדיו למדפסת ועד מבערים. אין ספק שהכניסה של אמזון תוכל לעזור לה לקחת חלק ברווחים הללו, במיוחד אם תשאר לבדה בשוק זה ללא מתחרות גדולות או משמעותיות במיוחד ותצליח לבסס את אמון לקוחותיה.

נכון להיום, מדובר בשוק ממנו מעדיפות החברות הגדולות להתעלם, או לכל הפחות לא להעניק את מירב תשומת הלב המגיעה להם. אמזון, חברה שנראית כאילו מתמקדת בעיקר בעולם הטכנולוגי, מציצה לצדדים על מנת לראות כיצד תוכל להרוויח גם מאותם שווקים קטנים שרבים נוטים להתעלם מהם – וזה רק עניין של זמן עד שהמתחרות יגיעו גם אליה.

בשורה התחתונה והמעט משמחת, השוק הסיטונאי עתיד להרוויח מוצרים עוד יותר זולים מבעבר ולגרוף עליהם רווחים גדולים, במידה ואכן אמזון תאלץ להתמודד מול תחרות. עד אז, יוכלו להנות ממוצרים זולים משאר האפשרויות שהיו קיימות עד היום, בתקווה שהמוצרים אכן יצליחו לענות על דרישותיהם של הלקוחות הפוטנציאלים והעתידיים של העסקים הקטנים.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

5 תגובות על "האתר שאמזון שומרת מתחת לרדאר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
1
Guest

מת על הכתיבה שלך חן!

אייל
Guest

כל כך מסובך לתרגם כתבה ?
נראה לך שאמזון מתעניינת בשוק של 7.2 מיליארד דולר בשנה ?

טריליון זה לא ביליון.
ביליון זה מיליארד אצל האמריקאיים, טריליון זה אלף מיליארד.

אלי
Guest

וואו כמה שהאתר הזה מביך. כל פעם מחדש אני עושה את הטעות של ללחוץ על לינק לכתבה פה ומובך מחדש.
הכי נחמד זה שה”כותב” נותן לעצמו מחמאות בתגובות.

אייל
Guest

כל הכבוד על העדכון ….

Guest
Guest

find any power tool parts in 3 clicks at parts ware house. Large selection of genuine manufacturer repair parts for vacuum clearners, home applicances, power tools and more online .

wpDiscuz

תגיות לכתבה: