את האינסטלטור או המדביר הבא שלכם תחפשו באמזון

אמזון מתכננת להשיק עוד השנה זירת מסחר מקוונת שתקשר בין הלקוחות לבעלי מקצוע מקומיים. למה לענקית הקמעונאות להיכנס לתחום הזה בכלל? רמז: כסף, והרבה ממנו.

מקור: cc-by-Kate Hopkins, flickr

מקור: cc-by-Kate Hopkins, flickr

האם בקרוב, כשתהיה סתימה בצנרת או כשנרצה לצבוע את הדירה, פשוט ניכנס לאמזון ונחפש בעלי מקצוע מהאיזור? על פי דיווח מהימים האחרונים, יכול מאוד להיות שכן.

גם תתווך בין הלקוח לבעל העסק, גם תעניק אחריות

על הדיווח של רויטרס, אמזון עומדת להשיק עוד השנה, זירת מסחר לבעלי מקצוע מקומיים, כאשר אמזון תהיה על תקן מתווכת אקטיבית. כלומר, מצד אחד, היא תיזום ותציע ללקוחות את השירותים של בעלי המקצוע, ומצד שני, תספק ללקוחות אחריות מקיפה דוגמת אחריות ה-A-toZ הנהוגה באתר. בין השירותים האפשריים שתציע הזירה החדשה ניתן למנות שיפוצניקים, מורים לפיתוח קול, ספרים, מורים פרטיים, אינסטלטורים ועוד. זירת הסחר לא תושק בכל ארה”ב, אלא תוצע כשירות מתגלגל שמושק בכל פעם בעיר אחרת, בדיוק כפי שעשתה כבר עם שירות ה-Amazon Fresh, שירות משלוחי המזון הטרי שלה, שהושק בסיאטל ואז התפשט לדרום קליפורניה ולצפונה. על פי הדיווח, ניהלה החברה מגעים עם Thumbtack, סטארטאפ מסן פרנסיסקו, שמנהל כבר זירת מסחר דומה בהיקף של 1.8 מיליארד דולר. אולם, שוק בעלי המקצוע המקומיים מגלגל בארה”ב סכום המוערך במאות מיליארדי דולרים בשנה, כשפחות מ-10% מבעלי המקצוע רשומים באתרים כמו Yelp או Thumbtack. כמובן שנתונים אלו לא חמקו גם מענקי הקמעונאות דוגמת אמזון או ebay. האחרונה אף השיקה את שירות ebay hire, שנמצא עדיין בשלבי הבטא שלו, ומציע לחבר בין לקוחות ebay לבעלי מקצוע רלוונטיים. כך למשל אם לקוח רכש נברשת ב-ebay, הרי ב-ebay hire הוא יוכל למצוא את בעל המקצוע שגם יתקין לו אותה, ליצור איתו קשר ואפילו לשלם דרך PayPal, שירות התשלומים של החברה.

בניגוד לארה”ב, שם פעולות פלטפורמות חזקות דוגמת Yelp, רוב הפעילות של בעלי המקצוע המקומיים, נעשית באתרי לוחות כמו יד2, באתרי אינדקס דוגמת דפי זהב או 144 של בזק, אתרים של עיתונות מקומית או פרסום רגיל באתרים ופייסבוק. אתר שכן מנסה לייצר אלטרנטיבה ומעין זירת מסחר לבעלי מקצוע הינו “המקצוענים”, ששייך בחלקו ל-ynet, שמעבר לפרטי קשר לעסק, מציע גם סינון בעלי עסקים, מחירונים ומנגון לגישור.

אמזון מחפשת מנועי צמיחה

אז איזה עניין מחפשת חברה, בעלת שווי של מעל ל-120 מיליארד דולר, בזיפות הגג שלנו? בדיוק מה שהיא מחפשת באספקת מלפפונים טריים עד לדלת הלקוח… כסף. והרבה ממנו. גם אם לא מדובר בעסקי הליבה שלה. כאמור, שוק השירותים שמספקים בעלי מקצוע מקומיים בארה”ב עומד, לפי פורבס, על כ-600 מיליארד דולר. ולכן, גם אם תצליח תוך כמה שנים להשתלט על נתח שוק צנוע יחסית של 5% (אפילו פחות מהמתחרה Yelp), תוכל ליהנות מצמיחה דרמטית בהכנסות. אם נוסיף גם את העובדה שמחיר רכישה ממוצעת באמזון עומד על פחות מ-50 דולר, בעוד עסקה ממוצעת ב-Thumbtack עומדת על פי 12 – כ-600$, כשהוצאות התפעול קטנות משמעותית ולא כוללות שינוע של מוצרים ואחסונם, נגלה מנוע צמיחה שיכול לחולל פלאים בדוחות השנתיים של אמזון.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 תגובות על "את האינסטלטור או המדביר הבא שלכם תחפשו באמזון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אני
Guest

שמעתם על costs.co.il

אני
Guest
דוד שפיגלמן
Guest

אני מאוד שמח על הרעיון ובמיוחד על מדבירים אני לדוגמא עובד עם מדביר בשם אבי בן טובים
מחברת אמינות הדברה ,בעל רשיון וניסיון של 20 שנה מיקצועי ביותר
http://www.aminuthadbara.co.il/

wpDiscuz

תגיות לכתבה: