אמזון מציגה ”שאזאם” לבגדים: צלמו בגד שאהבתם וקנו אותו אונליין

אמזון מנסה לחזק את מעמדה בתחום האופנה ומשיקה פיצ׳ר חדש שיאפשר לכם לקנות בגדים באמצעות מנוע חיפוש ויזואלי יותר

Amazon

מקור: צילום מסך, Amazon

למרות שאמזון נחשב לאחד מאתרי הקניות הפופולאריים והמוצלחים ביותר ברשת, היא עדיין לא נתפסת כמקום הראשון להזמין בו פריטי אופנה שונים. עתה מציגה אמזון כלי חדש שיוכל לעזור לה לשנות את התפיסה ובשאיפה גם את התנהגות הצרכנים.

אהבתם את הלוק? צלמו – ונמצא לכם פריטים דומים

הפיצ׳ר החדש, שקיבל את השם התכליתי ״StyleSnap״, נעזר בבינה מלאכותית על מנת לנתח תמונות לעומק ולהחליף את מנוע החיפוש הטקסטואלי. כך, אם למשל מישהו שאתם עוקבים אחריו באינסטגרם העלה תמונה עם אאוטפיט שמצא חן בעיניכם, תוכלו להעלות לאפליקציה צילום מסך של הלוק – ואמזון כבר תמצא לכם פריטים דומים ואף זהים לאלו שלו. כל שיש לעשות הוא פשוט ללחוץ על אייקון המצלמה באפליקציה ולהעלות תמונה של הלוק שאתם רוצים ״לשחזר״.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

הרעיון הוא לחסוך לכם את הצורך לנסות ולתאר את החולצה שהוא לבש – ולרדת לפרטי פרטים, עד שתצליחו אולי למצוא משהו בסגנון. כמובן שיש אנשים שבנו קריירה מיכולות קניינות מתקדמות שכאלו, אבל אם אפשר להתאמץ פחות – אז למה לא. הרעיון אולי נשמע פשוט, אבל מאחורי הקלעים נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת הכוללת ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה, על מנת לזהות את האובייקיטים בתמונה – במגוון רחב של תנאי צילום, ולרמת פירוט של ״שמלת מיני-מסתובבת-מנוקדת״ או ״חולצת פלנל״. כלומר, לא מדובר כאן רק במנגנון המזהה את המצולם בתמונה ומציג פריטים דומים מבחינת צבע או הדפס, אלא ממש מתבצע קיטלוג פרטני.

לא במפתיע כל התוצאות שיוצגו כתוצאה מניתוח התמונה הם לפריטים שניתן לרכוש רק באמזון, אבל ענקית הקמעונאות מציינת שכן ניתן יהיה לפלטר את התוצאות לפי מותגים, מחירים וביקורות – כדי שלא יהיה חשד ל״קנייה עיוורת״ כמו שקרה עם אלכסה.

אמזון לא חשפה את התאריך הרשמי להשקה הרשמית והמלאה של הפיצ׳ר. עם זאת, כבר היום תוכלו להיכנס לאפליקציה של אמזון – גם בארץ, ללחוץ על כפתור המצלמה, להעלות תמונה קיימת או לצלם אובייקט מסוים – ולצפות בפריטים שקשורים אליו. יחד עם זאת, התוצאות מאוד שטחיות – כך שאם למשל העליתם תמונה של חולצה – פשוט יוצגו בפניכם המון סוגים של חולצות רגילות.

אמזון ממש לא לבד בשוק – וגם ב-ASOS, אתר קניות שאהוד בקרב ישראלים, יש פיצ׳ר דומה שעובד לא רע. גם הסטארטאפ הישראלי Syte, מפתח טכנולוגיה דומה שמאפשרת להפוך כל ״אאוטפיט״ לתוכן הזמין לרכישה, כך שלחיצה על פריט שמצא חן בעיניכם תפנה אתכם לפריטים דומים לו שתוכלו לרכוש ברשת.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

2 תגובות על "אמזון מציגה ”שאזאם” לבגדים: צלמו בגד שאהבתם וקנו אותו אונליין"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יינהע
Guest

אני כבר יכול לראות את ההשלכות על תעשיית האופנה. אנשים יכנסו לחנויות, ימדדו, יצלמו ויקנו באמזון.
כבר עכשיו הרבה עושים את זה אבל אחרי הפיצר הזה, זה כבר כל כך קל שכולים יעשו את זה..

יאיר
Guest

Google lens כבר קיים לפני זה ועושה גם את זה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: