אמזון מפסיקה למכור את כפתורי ה-Dash שלה בגלל אלכסה

ולדבריה אין שום קשר לעובדה שלפני כמה חודשים בית משפט בגרמניה קבע שהכפתורים האלו עוברים על החוק ופוגעים בצרכנים

מקור: Amazon

ארבע שנים אחרי שהציגה אותם לראשונה ועוררה מצד אחד התרגשות ומצד שני לא מעט ביקורת, אמזון מפסיקה את השימוש בכפתורי ה-Dash הפיזיים שלה. הסיבה: מי צריך כפתורים פיזיים כשאפשר להזמין מוצר מבלי לקום מהספה?

למה להתאמץ?

ה-Dash הוא כפתור פיזי אלחוטי שמייצג מוצר מסוים, אותו ניתן להציב בכל מקום. הרעיון שעמד מאחוריו הוא שברגע שאתם מבחינים כי אותו מוצר שהוא מייצג (אבקת כביסה או קורנפלקס למשל) עומד להיגמר, לחיצה על הכפתור תרשום הזמנה באמזון ומוצר חדש בדרך אליכם. אלא שכיום, בעולם של רמקולים חכמים ועוזרות קוליות – הצורך ללכת באופן פיזי למכונת הכביסה או למקרר כדי להזמין מוצר בשנית, מרגיש כמעט פרימיטיבי.

בתקופה שבה השיקה אמזון את כפתורי ה-Dash שלה היה נראה כי מדובר בטכנולוגיה מגניבה למדי, בעיקר בשל העובדה שכמות המכשירים המחוברים הייתה פחותה בהרבה מהיום. בהמשך, אמזון הציעה הרחבה לאותם כפתורים פיזיים ואפשרה ללקוחות להטמיע כפתורים דיגיטליים עם ייעוד זהה, בין אם באפליקציה ובין אם ברמקול החכם שלהם. בנוסף, ברגע שאמזון זיהתה שיש מוצר מסוים שאתם מזמינים אותו באופן תדיר – היא יצרה כפתור וירטואלי ייעודי לו באופן אוטומטי.

כעת, בהצהרה רשמית שהוציאה, ציינה אמזון כי יותר ויותר לקוחות עברו להשתמש ב-Alexa Shopping לקניות באמצעות מחוות קוליות, או ב-Subscribe & Save – שירות ששולח למשתמשי פריים מידי חודש את המוצרים האהובים שלהם, באופן אוטומטי. כתוצאה מכך, הודיעה אמזון כי החל מהחודש לא ניתן יהיה לרכוש יותר את התקני ה-Dash הפיזיים, אם כי לקוחות קיימים יוכלו להמשיך להשתמש בהם ולקבל תמיכה במידת הצורך.

יש לציין כי אמזון לא מפסיקה את התמיכה באותם כפתורים בשל חוסר שימוש, אלא להיפך; אותם כפתורים הוכיחו עד כמה השוק צמא לפתרונות שיהפכו את חווית הקניות לפשוטה אף יותר, וכנראה שבשנת 2019 ללחוץ על כפתור זה פשוט מאמץ גדול מידי עבור חלק מהאנשים. לכן, אין צורך להכתיר את הפרויקט ככשלון – אלא להפך – הוא רק דחף את אמזון לפתח פתרונות חכמים יותר שיאפשרו לכם לבצע רכישות בקלות יתרה (ויקשו כמובן על העובר ושב שלכם).

ואין בכלל קשר לקביעה של בית המשפט, נכון?

אגב, לפני קרוב לחודשיים בית משפט גרמני קבע כי אותם כפתורים אינם מספקים די מידע על המוצר הנרכש ועל המחיר שלו – מה שמוביל להפרה ברורה של החוק להגנת הצרכן הגרמני – לפיו לקונה יש זכות לדעת את המחיר שהוא משלם על מוצר מסוים בעת הרכישה. כלומר, הבעיה נובעת מכך שברגע שלוחצים על הכפתור על מנת לחדש את מלאי מרכך הכביסה או נייר הטואלט, מתבצעת הזמנה באופן אוטומטי, כשהצרכן לא באמת יודע כמה עולה המוצר בכל רגע נתון, ובעצם קונה ״על עיוור״.

אם אתם מחובבי הז׳אנר, תשמחו לדעת שפועל סטארטאפ ישראלי שמציע מוצר די זהה בשם Kwik. החברה הישראלית הייתה די אמיצה והשיקה אותו חודשים בודדים אחרי אמזון, ואי אפשר היה להתעלם מהדמיון. כיום, לפי מידע שמופיע באתר החברה, נראה כי הם אמנם עדיין מציעים את הכפתורים הפיזיים, אבל גם הם הבינו כי העתיד לא שם; מוצר נוסף שהם מציעים הוא ה-kwik auto-sense, חיישן שמזהה פעולות מסוימות – כמו למשל שהפעלתם מכונת כביסה או שהנוזל עומד להיגמר, וישלח לכם התראה או לחילופין יזמין חדש במלאי. בין הלקוחות שלהם ניתן למצוא את וולמארט, נסטלה, P&G ולא אחרת מאשר אמזון.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: