חנות האפליקציות של אמזון מתרחבת, תהיה זמינה גם בישראל

אמזון הכריזה על הרחבת זמינות חנות האפליקציות שלה לכ-200 מדינות, ביניהן ישראל. המטרה הרשמית היא לסייע למפתחים להרוויח מהאפליקציות, אך ייתכן כי מדובר בצעד לקראת השקת סמארטפון.

AmazonAppStoreMap

מפת הזמינות של אמזון. האזור הכתום מייצג את ישראל, לא את ירדן.

ענקית הקמעונאות אמזון הודיעה היום על זמינותה הקרובה של Amazon AppStore, חנות האפליקציות שלה למכשירים מבוססי אנדרואיד, בקרוב ל-200 מדינות. ברשימת המדינות נמצאת גם ישראל, לצד 196 מדינות נוספות מכל היבשות. המדינות היחידות שלא נכללות במפת התפוצה הן מדינות ערב. בחודשים הקרובים תהפוך החנות בהדרגה לזמינה בכל המדינות ברשימה, כאשר אפליקציות יהפכו לזמינות באותן מדינות באופן אוטומטי אלא אם כן יבקשו מפתחיהן אחרת בעמוד הגדרות התפוצה והזמינות.

המטרה המוצהרת: מונטיזציה

לפי הודעת החברה, מטרת ההתרחבות היא לסייע למפתחי אפליקציות להפיק מהן את הרווח המירבי. לדברי אמזון, החנות שלה כוללת כלים רבים שמטרתם להקל על הפקת רווחים מאפליקציות, כגון מנגנון תשלום בלחיצה בודדת, מנגנון לרכישות מתוך אפליקציות ו-GameCircle, המתחרה של אמזון ל-GameCenter של אפל. לטענתה, לאחרונה ערכה מחקר שבדק את הרווחים שהופקו מ-500 משחקים בחנות הכוללים רכישות מתוך האפליקציות, ומצאה שמשחקים שהשתמשו בערכת הכלים שלה הפיקו רווחים למשתמש (ARPU) גדולים ב-83% מאלה שאינם משלבים אותה. החברה מבטיחה כי הגדלת זמינות האפליקציות לרוב העולם תאפשר למפתחים להרחיב את קהל היעד ואיתו גם את הרווחים.

חנות האפליקציות של אמזון לאנדרואיד נפתחה לראשונה ב-22 במרץ 2011, למשתמשים בארה”ב בלבד. ב-20 ביוני אותה שנה הודיעה אמזון על הרחבת החנות לחמש המדינות הגדולות באירופה – בריטניה, גרמניה, צרפת, ספרד ואיטליה, ובשלהי 2012 הפכה אותה לזמינה גם ביפן. התגובות להשקת החנות בזמנו היו מעורבות, שכן כדי להתחרות בחנות של גוגל נקטה החברה בצעדים שלא היו מקובלים על חלק מהמפתחים, כגון תהליך אישור לאפליקציות, המעכב את עלייתן לחנות, ושינוי מחירים ללא התייעצות עם המפתחים – צעד שנועד בעיקר לאפשר לה למנוע תמחור שונה של אותה אפליקציה בחנות שלה לעומת החנות של גוגל או חנויות צד שלישי.

נזכיר כי מאז השקת חנות האפליקציות נפוצו בשוק הנחות לפיהן בכוונתה של אמזון להפוך לשחקנית מרכזית בתחום המכשירים. בספטמבר 2011, כחצי שנה לאחר פתיחת החנות, אף השיקה אמזון טאבלט אנדרואידי ראשון מתוצרתה, Kindle Fire, שזכה להצלחה רבה וכבש תוך שלושה חודשים כ-54% משוק הטאבלטים מבוססי אנדרואיד בארה”ב. הצעד הבא של אמזון, לפי מירב ההערכות, יהיה להשיק סמארטפון מבוסס אנדרואיד משלה, שיריץ בדומה לפייר גרסה סגורה ומשופרת של מערכת ההפעלה מבית גוגל.

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: