אמזון מאפשרת למפתחים לשלב המלצות אישיות כמו באתר שלה

במקום להסתבך עם פיתוח אלגוריתמים ומודלים מתקדמים של למידת מכונה, אמזון פותחת בפני לקוחותיה את הכלים שהיא בעצמה משתמשת, וחוסכת לכם את כל העבודה השחורה

מקור: Pixabay

אמזון רוצה להנגיש לקהל AWS, פלטפורמת הענן שלה, יכולות מתקדמות של למידת מכונה שיאפשרו להם להציג למשתמשים שלהם תכנים המותאמים אישית לכל אחד ואחת. יכולת זו הייתה קיימת גם בעבר, אך היא דרשה ממפתחים לעשות זאת באופן ידני ולבנות מודלים ייעודיים לכך. כעת, כל מפתח בלי ידע בלמידת מכונה, יוכל לשדרג את האפליקציה או האתר שהוא עובד עליו בכלי הפרסונליזציה המתקדם של אמזון, די בקלות.

תעשה את כל העבודה השחורה בשבילכם

מרוב שהתרגלנו לזרוק לאוויר מושגים כמו ״בינה מלאכותית״ ו״למידת מכונה״, קיימת נטייה לחשוב שמדובר בפעולות פשוטות למדי שכל אחד יכול לפתח להן אלגוריתם. בפועל, מאחורי מנגנון המלצות הצפייה של נטפליקס או דף הבית המותאם אישית עבורכם באמזון מושקעת המון עבודה. לכן, אופטימיציה והצגה של תוכן מותאם אישית לכל משתמש זמין כיום בעיקר באתרים ושירותים גדולים, ולא בקרב מפתחי אפליקציות ואתרים קטנים יותר, שרק רוצים לשפר את חווית הלקוחות שלהם, ועל הדרך כמובן להגדיל הכנסות. כעת, מציעה אמזון ללקוחות הענן שלה להטמיע יכולות כאלו, ללא כל צורך בידע ושליטה במודלים של למידת מכונה.

Personalize הוא שירות חדש שיאפשר למפתחים לשלב המלצות מותאמות אישית לכל לקוח, החל מהמוצרים המוצגים ועד למעמד הקופה. כך, במקום לבזבז זמן והון על מפתחים ייעודים העוסקים בלמידת מכונה, כל מפתח עם שליטה בסיסית יותר לצוות את היישום ביכולות מתקדמות.

התהליך בעצם מתחיל בהצפה של Amazon S3 (שירות האחסון של אמזון) בנתונים רלוונטים כמו פרטים דמוגרפיים על המשתמשים הרשומים (גיל, מיקום גיאוגרפי), היצע המוצרים בחנות וכל הפריטים שתהיו מעוניינים שיוצגו (כתבות, מוצרים ספציפיים, סרטוני וידאו). וזהו, כאן בעצם מסתיימת העבודה שלכם. בשלב הבא אמזון תעבד ותבחן את כל הנתונים שהזנתם, תזהה מה רלוונטי יותר או פחות, תבחר את האלגוריתמים הנכונים ותאמן ותבצע אופטימזציה בהתאם לנתונים שהזנתם עבור כל משתמש.

מאחורי הקלעים של התהליך. מקור: Amazon Personalize

דוגמא להמחשה היא דומינוס פיצה, שמשתמשת בשירות Amazon Personalize. בעזרת למידת מכונה, היא תוכל להימנע מלהטריד את לקוחותיה ב-10:00 בבוקר עם מבצע ל-2 פיצות במאה. במקום, בעזרת האפליקציה לנייד שמקבלת גישה למיקום שלכם, דומינוס תוכל לשלוח לכם הודעה בשעת צהריים נורמלית כשיזוהה שאתם קרובים לסניף, עם דיל מפתה. לחילופין, אם תמיד הזמנתם פיצה טבעונית והרשת מציגה מוצר חדש של פיצה עם 3 שכבות של סוגי בשר שונים – במקום לשלוח לכם דיל עליה, היא תתבסס על הרגלי הקנייה שלכם ותבין שאתם קצת פחות רלוונטיים, ותציע לכם אופציה אחרת.

אם הכלי החדש רלוונטי עבורכם תוכלו להירשם לגרסת ה-Preview שלו כאן.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

2 תגובות על "אמזון מאפשרת למפתחים לשלב המלצות אישיות כמו באתר שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורח
Guest

עוד מידע… יאם יאם יאם

ירון
Guest

אוקי אז אמאזון גם שואבת מתכנתים מחברות אחרות עם המשכורות הגבוהות שלה, וגם מייתרת תחומי תכנות שלמים והופכת אנשים למובטלים. תודה אמאזון.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: