משתפת פעולה עם אפל והופכת לגבר: לאמזון יש כמה הכרזות מעניינות על אלכסה

וגם: כעת תוכלו לבחור בקול גברי לאלכסה, ובתקווה היא תעבוד בצורה הרבה יותר טובה עם מכשירים שונים

תמונה: אמזון

בישראל היא אמנם לא מאוד נפוצה, אבל בארצות שבהן השירות של אמזון קיים, Alexa, העוזרת הקולית של אמזון, היא פופולרית ואהובה. כדי לעודד את המפתחים לפעול באקוסיסטם שלה, ערכה אמזון אירוע בשם Alexa Live Developer, ובו היא מנסה לכבוש מחדש את לבבות המפתחים עם כמה כלים ופיצ’רים מעניינים במיוחד בשבילם, אבל שישפיעו גם על המשתמשים שלה.

איך מגלים סקילים חדשים במכשיר מבוסס קול?

לטענת אמזון, ישנם מיליוני מכשירי אלכסה שנמצאים בשימוש “מיליארדי פעמים” בשבוע, ו-900 אלף מפתחים רשומים שיצרו יותר מ-130 אלף Skills לאלכסה – אבל כמובן שלא ציינה את הירידה בכמות של ה-Skills החדשים שעלו למערכת, כיוון שאלו נמצאים בירידה בשנים האחרונות. הסיבה לכך היא שלמשתמשים אין באמת דרך אינטואיטיבית לגלות Skills חדשים, אז אמזון מהמרת על כך שהתשובה תגיע ממכשירי ה-Echo Show.

למה דווקא ה-Echo Show? בניגוד למכשירי אלכסה האחרים, ה-Show מגיע עם מסך מגע ולא מסתמך רק על הקול שלכם, ולכן אמזון הכריזה כי תאפשר למפתחים ליצור ווידג’טים ל-Skills שלהם בצורה של כרטיסיות. באמזון מסבירים כי אלו יהיו כרטיסיות עשירות, ניתנות להתאמה אישית ומתעדכנות באופן אוטומטי. זוהי בהחלט קפיצת מדרגה עבור העוזרת הקולית, כאשר היא מקדימה את גוגל שאמנם משווקת גם היא את ה-Nest Hub עם מסך מגע, אבל אפילו אצלה אין תמיכה בווידג’טים.

מה שיעזור למשתמשים לגלות Skills חדשים, ועשוי לעצבן רבים, הוא פיצ’ר חדש בשם Featured Skill Cards, שיציג לכם סקילים חדשים על מסך הבית של מכשיר ה-Echo שלכם, גם אם לא ביקשתם או השתמשתם בהם בעבר. באמזון טוענים שהמפתחים לא יצטרכו לשלם על הקידום הזה, והסקילים הרלוונטיים יופיעו בהתבסס על השימוש שלכם באלכסה.

למשתמשים שעדיין לא רכשו מכשיר אלכסה עם מסך, אלכסה תוכל להמליץ על סקילים בהתאם לשאלות שלכם. אם למשל תבקשו ממנה לעזור לכם להתאמן, היא תוכל להציע לכם להשתמש בסקיל שמתאים למשימה, ואם תאשרו לה להעביר את הבקשה לסקיל הרלוונטי, לא תצטרכו לחזור עליה.

אבל מפתחים לא נמצאים באקוסיסטמים מסוימים רק כדי להיחשף לקהלים, אלא כדי לעשות כסף, וגם כאן לאמזון יש כמה פיתויים מעניינים. בהמשך, היא תאפשר למפתחים למכור מוצרים מתוך הפלטפורמה של אמזון, ולקבל עד ל-10% מערך הרכישה. כך למשל, אפליקציית אימונים תוכל להמליץ לכם לרכוש מזרן אימונים חדש או אביזרים נוספים לאימון שלכם, גם אם למפתח אין באמת חנות באמזון. בנוסף, החברה תאפשר למפתחים להציג סקילים בתשלום (ולא רק רכישות בתוך הסקילים, שהניבו לאמזון רק 1.4 מיליון דולר ב-10 החודשים הראשונים לשימוש).

בנוסף, אמזון הדגימה כמה יכולות חדשות של העוזרת הקולית: שליחה של פעולה לסמארטפון שלכם, כך שאם תתחילו הזמנה במקדונלדס באמצעות הקול ותרצו לעשות בכל זאת למכשיר עם מסך, תוכלו לעשות את זה בלי להתחיל מההתחלה; אפשרות Find My להתממשקות אל מול מכשירי איתור כמו ה-SmartTag של סמסונג; התממשקות וגילוי מהיר של מדפסות וטלוויזיות חכמות ברשת הביתית; וגם פיצ’ר חדש שיאפשר למפתחים לקבוע את אופן ההגייה של מילה מסוימת, כך שאלכסה תהיה קצת פחות מביכה כשהיא מנסה להקריא מונח שהיא לא מכירה.

אם אתם מפתחים לאלכסה, כדאי מאוד שתבקרו בסיכום הכולל של אמזון לכל האירוע, כיוון שהיא השיקה עוד לא מעט פיצ’רים חדשים שיכול להיות שאתם תוכלו להיעזר בהם.

וגם: חדשות מצוינות לחובבי הדו-קיום

בנוסף לחדשות למפתחים, אמזון הודיעה רשמית כי כל הרמקולים החכמים שלה (למעט הדור הראשון של Echo, Echo Dot ו-Echo Tap) ישודרגו ליוזמת Matter. זהו פרוטוקול מאוחד שיעבוד על טכנולוגיות קיימות כמו אית’רנט, ווייפיי, BLE ושאר התקנים המקובלים בשוק, ובעיקר לאפשר למשתמשים להתקין ולשלוט בהם על גבי אקוסיסטמים שונים בו זמנית, ולאפשר להפעיל מוצרים ממותגים שונים ביחד. אל היוזמה הזאת הצטרפו גוגל, אמזון, וואווי, סמסונג ואפילו אפל, כך שמכשירים חכמים שיקבלו את תו התקן פשוט יעבדו כמו שצריך ביחד.

ולסיום, לאחר שנים אמזון סופסוף הוסיפה גם אפשרות לקול גברי ל-Alexa. סליחה, אמרנו אלכסה? התכוונו זיגי (Ziggy). בצד יחסית נדיר בתחום העוזרות הקוליות, אמזון הוסיפה מילת פקודה חדשה לחלוטין, וכעת כדי לזמן את אלכסה לא תהיו חייבים להגיד “אלכסה”, אלא גם להגיד “זיגי” (בנוסף למילים Computer, Echo וכמובן, Amazon). רוצים לשנות את הקול של אלכסה? פשוט תגידו “Alexa, Change your wake word”, ותיהנו. בינתיים הקול החדש זמין רק בארצות הברית.

נזכיר כי אמזון מצטרפת מאוחר מאוד למסיבת הקולות המגוונים בתחום העוזרות הקוליות, כאשר גם אפל וגם גוגל (המתחרות האמיתיות היחידות שלה בשוק) הוסיפו אפשרות שכזאת לפני שנים. כיאה לימינו, אף אחת מהחברות, כולל אמזון, לא מתייחסת לקולות הגבריים/נשיים בצורה מגדרית כלשהי אלא פשוט כקולות שונים, וגם העוזרות עצמן לא יזדהו בצורה מגדרית כלשהי. באנגלית זה יותר קל.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

3 תגובות על "משתפת פעולה עם אפל והופכת לגבר: לאמזון יש כמה הכרזות מעניינות על אלכסה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
lilll
Guest

שיעשו קול של איזו ניגרית from the hood

אהרון
Guest

כל שגעון המגדריות הזה… שיקום כבר הגבר (או האישה) ויגידו עד כאן!

אייפוניסט
Guest

מה זה סקיל של אלקסה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: