אמזון משיקה את Write On שעשויה להוביל למהפכה בשוק הספרים

אמזון השיקה זירת כתיבה שמאפשרת לכל אחד להעלות את הסיפור שכתב, לשפר ולהפוך אותו לטוב יותר בזכות הערות משאר חברי הקהילה. האם מדובר על סוף הסיפור של העורך הספרותי?

מקור: גיקטיים

מקור: גיקטיים

בשנים האחרונות מאפשרת אמזון לצרכנים לרכוש כמעט הכל: החל מהלבשה והנהלה דרך מוצרי חשמל ומוסיקה וכלה בריהוט. אבל בבסיסה היתה אמזון חנות הספרים הגדולה בעולם. נדמה שלמרות כל המוצרים הללו, אמזון עדיין מטפחת את הליבה שלה, כלומר, כל המוצרים שקשורים בקריאה – ספרים מודפסים, ספרים דיגיטליים וכמובן קינדל, הקורא הדיגיטלי המצליח שלה. לא מפתיע לכן, שעתה החברה בדרך להשקת שירות חדש, שנועד לעזור לסופרים לכתוב יצירות ולשפר אותן בעזרת הקהילה.

לקבל הערות מהקהילה במקום מהעורך

אמזון מתכננת להשיק זירת כתיבה חברתית, אותה מיתגה בשם Write On. הזירה החדשה תאפשר לכל משתמש להעלות סיפור שכתב, פרק אחר פרק או בכללותו, לקבל הערות מהקהילה, לנהל דיאלוג עם המשתמשים שקראו את הסיפור ולאחר מכן לערוך, לכתוב מחדש ולשפר את היצירה שלו. לכל סופר יהיה דף משלו (מעין פרופיל) ושם יופיע ריכוז הפרקים או הסיפורים שהעלה, מספר הלייקים וההערות שקיבל.

בהודעה שפרסמה החברה בפורום היוצרים שלה הזמינה החברה את היוצרים להעלות את הסיפורים שלהם, כדי “להפוך סיפור טוב לנפלא”. ההשתתפות בזירה היא ללא תשלום, אולם כרגע, היא מותנית בהרשמה לבטא הסגורה. יוצרים שמעוניינים לקחת חלק, צריכים להיכנס לאתר השירות ולהכניס קוד הזמנה. אמנם החברה סיפקה ליוצרים את הקוד X9RJTE9H, אולם בשעות האחרונות, עקב הפרסום, פג התוקף שלו.

הרעיון עצמו, מלהיב ככל שיהיה, אינו חדש. Wattpad היא זירת כתיבה חברתית שקיימת כ-8 שנים, ורשומים בה יותר מ-25 מיליון משתמשים. למרות ש-Wattpad פועלת מקנדה, הרי שהשירות שלה גלובלי וכולל יותר מ-40 מיליון יצירות ב-50 שפות שזמינים לקריאה במובייל, בטאבלטים וכמובן במחשב האישי. השירות גם מאפשר להעלות עטיפות לספרים, ובכלל, ההרגשה היא כאלו אתם משוטטים בחנות ספרים מקוונת דוגמת אמזון. בממוצע, אגב מבלים הקוראים והסופרים באתר כ-6 מיליארד דקות מידי חודש.

בדרך אולי למהפכה של ממש

קשה להאמין, אבל עד לפני כעשור, עוד שלטו חברות התקליטים הגדולות ביד חזקה בעולם המוסיקה. מי שרצה להתפרסם ולהתפרנס, היה צריך לעבור את המסננת של מנהלי ה-A&R, לחתום בחברת התקליטים, ואז להקליט אלבום, תחת עינן הבוחנת של החברות, כשפעמים רבות, התבקש האמן לבצע תיקונים על פי דרישותיהן. ואז הגיעו YouTube, Soundcloud, בלוגים ואתרי תוכן עצמאיים, שירותי הזרמת מוסיקה וכמובן iTunes, שחתכו את המתווך ואפשרו לאמן להגיע ישירות לקהל שלו, בלי לשנות את יצירתו וליהנות מתגמול כספי נדיב יותר. שירותים כמו Write On של אמזון ו-Wattpad עשויים לסמן מהפכה דומה בעולם ההוצאה לאור. סופרים יוכלו לדלג על תפקיד בעל העוצמה של העורך, לקבל הערות ותיקונים ישירות מעמיתיהם, לבחור מה מקובל עליהם ומה לא, ואז לפרסם את סיפוריהם בצורה עצמאית, כשהם לא חולקים את רווחיהם עם הוצאת ספרים אלא רק עם פלטפורמת ההפצה כמו אמזון או Wattpad. כרגע, זה אולי לא נראה מציאותי, מצד שני, סופרים תמיד הצטיינו בדימיון שלהם.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "אמזון משיקה את Write On שעשויה להוביל למהפכה בשוק הספרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פיץ
Guest

היה ניסיון של היזם איתי כוכבי לעשות משהו דומה עם
Webook שלא הצליח להמריא אחרי השקעה של 8 מיליון דולר. מעניין לראות מה יקרה עם אמזון

wpDiscuz

תגיות לכתבה: