הדפס לי כבשה: אמזון משיקה זירת סחר למוצרי מדפסות 3D

אמזון משיקה זירת סחר למוצרים שהודפסו במדפסות תלת מימד. עכשיו, גם אתם יכולים לקנות תכשיטים, צעצועים ואביזרים שונים ולעשות בהם שינויים והתאמות לפי טעמכם.

 

מקור: צילום מסך, Amazon

מקור: צילום מסך, Amazon

אם מישהו היה זקוק להוכחה שהדפסות תלת-מימד אינן טרנד חולף, אלא מגמה עיצובית-צרכנית דומיננטית, מגיעה ענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון ומשיקה זירת סחר למוצרים המודפסים במדפסות תלת מימד. כל צרכן יוכל לבחור את העיצוב המתאים לו, לערוך התאמות ושינויים ולקבל את המוצר המוגמר לביתו, מבלי שיצטרך לרכוש מדפסת תלת מימד גדולה, יקרה ומסובכת לתפעול.

יותר מ-200 עיצובים לבחירה

גולת הכותרת של החנות היא העיצובים של המוצרים השונים, שכולל בין השאר צעצועים, אביזרי אופנה, אביזרי דקורציה לבית, אביזרים לגאדג’טים ותכשיטים. כל לקוח בוחר את המוצר אותו הוא רוצה, ולאחר מכן, הוא יכול לקבל תצוגה מקדימה בתלת מימד של העיצוב, לבחון אותו מהזוויות השונות וכן, לערוך שורה ארוכה של התאמות בעיצוב, כדי שיתאימו לטעמו האישי או לצרכיו.

כך למשל, ניתן להחליף את החומר המודפס, את צבע המוצר, גודלו, אלמנטים שונים בעיצוב, ואף להוסיף כיתובים אישיים במקומות המתאימים. למשל, אחרי תשבחרו את בובת גיק הזו, תוכלו לבחור את הבגדים שלה, המשקפיים שלה, ולבחור אחד מ-18 סגנונות השיער האפשריים. אנחנו התלהבנו מהחותם, גאדג’ט שמשום מה, כבר לא מקבל את הכבוד הראוי לו. לאחר הבחירה, יכלנו להתאים את הצבע שלו, הגודל שלו, וכמובן את ראשי התיבות של שמנו, שיוטבעו בו ועל כל הצווים וההוראות שאנו שולחים עם הרצים לרחבי הממלכה.

בשלב הראשון מציעה זירת הסחר יותר מ-200 עיצובים שונים למכירה, אולם, אין ספק שמדובר במספר התחלתי, שכן תחום העיצובים גדל בקצב מסחרר. אמנים ומעצבים שמעוניינים להשתתף גם הם בזירה החדשה, צריכים לפנות לאמזון, כדי להתחיל את התהליך.

עצב לעצמך גיק. מקור: צילום מסך, Amazon

עצב לעצמך גיק. מקור: צילום מסך, Amazon

פטרה שינדלר-קארטר, מנהלת זירות סחר באמזון, אמרה ש”ההשקה של זירת הסחר למוצרי תלת מימד מצביעה על תחילת של שינוי במסחר האונליין, במסגרתו הייצור יהיה גמיש יותר ומותאם לצרכים של הלקוח. המוכרים, יחד עם המעצבים והיצרנים, יוכלו להציע מגוון דינמי של מוצרים, שצרכנים יוכלו להתאים לעצמם, ולהפוך אותם למשהו שהוא באמת שלהם”.

ננסי ליאנג, יזמת ניו-יורקית, שמוכרת עיצובים בזירה, אמרה: “אפשרויות ההתאמה נותנות ללקוחות את הכוח לעצב-מחדש את העולם שלהם, ואנחנו רוצים לשנות את הדרך שהם אנשים עושים קניות אונליין. גם חוויית הקניות הופכת להרבה יותר כיפית, יצירתית ואישית”.

היתרון הגדול של אמזון

תחום הדפסות תלת המימד הוא תחום רותח, כשכמעט כל יום אנו מתבשרים על מדפסות משוכללות יותר, או מהירות יותר, או זולות יותר. כידוע, מדפסות תלת מימד מדפיסות מתוך קובץ מיוחד, שכולל את העיצוב והוראות ההדפסה. קובץ זה ניתן לעריכה ולשינוי בעזרת תוכנות תלת-מימד.

כשמדברים על זירת סחר מקוונת לעיצובי תלת מימד, צריך להבחין בין 2 סוגים: הראשון, זירות שמאפשרות לרכוש את קובץ העיצוב עצמו, לערוך את השינויים הנדרשים על המחשב או הטאבלט ולהדפיס את המוצר במדפסת הביתית. דוגמאות לזירות כאלו ניתן למצוא למשל בחנויות של יצרניות מדפסות תלת מימד, כמו Thingverse של MakerBot או Cubify. כמובן שקהל היעד של זירות אלו הם מאמצים-מוקדמים, גיקים ומעצבים, בעלי מדפסות תלת-מימד, עם גישה לתוכנות מתאימות.

הסוג השני של זירות הסחר, בו גם בחרה אמזון, הוא חנות שמספקת לא רק את קובץ העיצוב, אלא את המוצר עצמו. כך מקווה אמזון לפנות לקהל רחב הרבה יותר, שהוא פחות טכנולוגי במהותו. כך גם תנצל אמזון יתרון גדול שלה והוא היותה קמעונאית משופשפת עם מערכת לוגיסטית ואספקה משומנות.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: