אמזון מציגה חנות פיזית עם קונספט מהפכני: פשוט לקחת מוצר ולצאת
בחנות החדשה של אמזון בסיאטל אין קופות, אין תורים ואין סורקי ברקודים למוצרים. אתם פשוט נכנסים, לוקחים את המצרכים שאתם צריכים ויוצאים. הקבלה תגיע אחרי כמה שניות לסמארטפון שלכם
בשני העשורים שעברו מאז שהיא הוקמה, חתומה אמזון על לא מעט מהפכות, הצלחות וחידושים טכנולוגיים. אחרי שכבר הפתיעה החברה עם תוכנית המשלוחים בעזרת רחפנים שלה, מציגה עכשיו אמזון את Amazon Go, אחד החידושים היותר מפתיעים שלה, שעשוי לחולל לא פחות ממהפכה בתחום הקניות.
כמו לגנוב מהחנות, רק חוקי לגמרי
אמזון השיקה אתמול בסיאטל חנות נוחות חדשה, שמציעה מגוון רחב של מוצרים. אולם בניגוד לחנויות רגילות, בחנות החדשה אין קופאיות או קופאיים, אין קופות, ובעיקר, אין תורים. כל מה שצריכים לעשות לקוחות החברה שירצו לרכוש מוצר כלשהו בחנות הוא להתקין את אפליקציית Amazon Go.
עם כניסתם לחנות הם יתבקשו להפעיל את האפליקציה ולסרוק את הקוד שיופיע בה. מעכשיו, הם יוכלו לאסוף את המצרכים שירצו ופשוט ולהניח אותם בתיק. כן, בלי להציג אותם לנציג של החנות, בלי לסרוק אותם באפליקציה – פשוט להניח בתיק. ברגע שיסיימו לאסוף את המצרכים הרצויים, הם יוכלו פשוט לצאת בטבעיות מהחנות. לאחר זמן קצר הם יקבלו התראה לטלפון שתציג להם את חשבונית הקנייה. בין המוצרים שמציעה החנות, שמשתרעת על כ-600 מ"ר, ניתן למצוא ארוחות מוכנות, חטיפים, שתייה, ירקות ופירות, מוצרי חלב, גבינות ושוקולדים.
מרשים למדי, אין ספק. אך מה הטכנולוגיה שעומדת מאחורי המיזם המורכב הזה?
ובכן, אמזון לא חושפת יותר מדי פרטים ומסתפקת בכך שטכנולוגיית ה-Just Walk Out Shopping שלה מתבססת על (אזהרת באזוורדס): שילוב של סנסורים עם למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, אלגוריתמים של למידה עמוקה ו-AI.
מניתוח של פטנטים שהגישה בעבר אמזון, ביחד עם מידע שהיא חושפת באתר השירות, עולה שככל הנראה תשתמש אמזון בשילוב של מצלמות וראייה ממוחשבת, ביחד עם רכיבי RFID שיוטמעו בכל מוצר שהיא תמכור. כבר כיום משמשות יכולות של ראייה ממוחשבת לנתח כמויות עצומות של מידע בזמן אמת במכוניות אוטונומיות, וככל הנראה מרושתות החנויות במצלמות ובמערכת שתוכל להבחין אם לקחתם מוצר ואז החזרתם אותו למשל, כפי שאמזון מדגימה בסרטון ההשקה של השירות. בנוסף, לא מן הנמנע שהחברה עושה שימוש בתגי RFID, שכבר כיום נמצאים בשימוש ברשתות שיווק. אמנם המחיר של רכיבים כאלו צנח בשנים האחרונות, אולם עדיין מדובר בעלות נוספת שסופגת אמזון ולא מן הנמנע, שתגולגל אל הצרכנים. אם כי, הייחוד של החנות הוא הנוחות והטרנדיות ולא המחירים הנמוכים.
החנות החדשה, שממוקמת בסיאטל, עובדת כרגע במתכונת של פיילוט לעובדי אמזון בלבד ותיפתח בשבועות הקרובים לכלל לקוחות אמזון. המיקום של החנות המהפכנית אינו מקרי. אמזון כבר מפעילה בעיר רשת של סופרמרקטים תחת המותג Amazon Fresh, כך שמבחינה לוגיסטית, מדובר בצעד מתבקש.
צפו: לקנות בלי קופות, בלי תורים, בלי להמתין
לקריאה נוספת:
פיתוח ישראלי חדש מבטל את הצורך בקופה בסופרמרקט
הגב
8 תגובות על "אמזון מציגה חנות פיזית עם קונספט מהפכני: פשוט לקחת מוצר ולצאת"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
ואוו ! זה באמת חדשני !
תעזרו לי רגע
איפה המנגנון פיקוח פה?
המנגנון פיקוח בטלפון שלך
אם נגמר לי הסוללה בטלפון בזמן שאני נמצאת בחנות זה בעייתי מאוד.
לכל השואלים זה מאוד ברור,
כדי להיכנס לחנות אתם צריכים את האפליקציה וכך גם בשביל לצאת ממנה – אחרת ה"שערים" לא יפתחו ואתם תיתקלו בשומר..
אל תדאגו חברה גדולה כמו אמאזון לא תיקח את הסיכון שמחר יכנס מישהו וירוקן את החנות שלה מבלי לשלם.
לא אני ולא אתם יותר חכמים מהם.
חבל שלא נראה את זה בישראל בעשור אם לא שניים הקרובים..טכנולוגיה מדהימה.
נראה אותם עושים את זה בקומפטון אז נדבר
Israeli Shelfx has been doing it for three years
גוגל ופייסבוק יעתיקו את זה עוד השנה, ואז נוכל להוסיף לרשימה עוד משהו שגוגל ופייסבוק ידעו עלינו וישתמשו בזה ל"הצגת פרסומות מותאמת אישית" וכל דבר שהם ירצו