קונים עם חברים

מחקרים מראים שלחברים ברשתות החברתיות יש השפעה רבה על החלטות הקניה של גולשים. חנות אמזון, הידועה כחדשנית בתחום קניות ברשת, מכריזה על שיתוף פעולה עם פייסבוק במטרה להפוך את הקניה לטובה יותר

מקור: stock.xchng

לאחרונה פורסם מחקר של חברת גרטנר, על פיו כ-74 אחוזים מהאוכלוסיה מושפעים מחברים ונציגי חברות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר בעת קבלת החלטות קניה. חברת המחקרים Deloitte אמנם טוענת שמדובר בכ-30 אחוזים, אבל כך או כך, מדובר במספר עצום של קונים ששואבים את המידע שלהם מרשתות חברתיות. לא מפתיע, אם כך, השימוש הגדל של משווקים מקוונים במדיה חברתית לתקשורת עם רוכשים פוטנציאליים ומובילי דעה ברשתות אלו.

אתמול (ג’) הודיע אתר אמזון, אחד מאתרי הקניות הגדולים והמצליחים בארצות הברית, על שיתוף פעולה עם הרשת החברתית פייסבוק, המונה כיום כחצי מיליארד חברים רשומים. במסגרת שיתוף הפעולה, תטמיע אמזון באתר חיבור לפייסבוק שיאפשר לקונים לקבל המלצות מחברים וגם מאמזון עצמה, על בסיס המידע בפרופיליי החברים. עם חיבור חשבון הפייסבוק לזה באמזון, יוכלו משתמשים לראות את תמונת הפרופיל שלהם מפייסבוק, רשימה של המוצרים שפופולריים ברשת החברתית שלהם וגם למי מחבריהם יש יום הולדת בקרוב. לצד מידע זה יקבלו שלל הצעות למתנות עבור אלו המתבססות על רשימת המשאלות שלהם באמזון וכן במידע בפרופיל הפייסבוק של החברים כמו טעם מוסיקלי ותחביבים. באמזון ציינו שמידע פרטי של לקוחות, כמו מספרי כרטיס אשראי ופרטי הזמנות לא ישותף עם פייסבוק ויישמר רק בשרתי אמזון.

אמזון, שהתחילה כחנות ספרים מקוונת הפכה כיום לכלבו מקוון המציע גם מוצרי אלקטרוניקה, תקליטורי מוסיקה וכמובן את קורא הספרים של החברה, המאפשר רכישה וקריאה של ספרים דיגיטליים. החברה ידועה כחדשנית בתחום הקניות ברשת והיתה מהראשונות שכללו באתרה המלצות מוצרים על פי רכישות קודמות וכן פירסמה סקירות משתמשים של מוצרים ודעות עליהם. עד כה החברה לא פעלה רבות בתחום המדיה החברתית, אך נראה שזו הפנימה את תוצאות המחקרים בנושא קניות ברשת וההשפעה על החלטות הקניה של משתמשים, והחלה נכנסת גם לשיווק במדיה החברתית.

אילנה ברודו

אשת המילה הכתובה וחובבת טכנולוגיה. גרפומנית, גיקית, גיימרית, בשלנית, ואפילו משוררת לעת מצוא. בימים עיתונאית רשת נעימת הליכות ובלילות לוחמת צדק דיגיטלי חסרת רחמים ובעלת לשון מושחזת היטב. לשעבר כתבת טכנולוגיה ב-ynet ו-walla!.

הגב

1 תגובה על "קונים עם חברים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מור
Guest

אחל’ה שיתוף פעולה! טוב שאמזון גילה את אמריקה … כמו שבחיים בד”כ תהליך הקנייה שלנו מושפע מחברים או משפחה (בין אם מדובר בהמלצות מחברים על מוצר כלשהו שהם קנו והיו מרוצים לבין אם סתם חברה תשפיע עליך בקניון אם לקנות את השמלה או לא) ככה גם בחיים הוירטואלים….הרי מדובר בבני אדם לא?!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: