אמזון לנהגת המשלוחים שלה: המשיכי לעבוד בזמן טורנדו או שתפוטרי
נהגת משלוחים שמעה סירנות אזהרה מפני טורנדו, אבל במוקד של אמזון דרשו שתמשיך לעבוד כרגיל. אמזון: המוקד לא פעל על פי הנהלים
אם יש משהו שאמזון ידועה בו, הוא היכולת להביא לנו את המוצרים שלנו במהירות (בייחוד אם אתם בארה"ב). מנגד, הענקית האמריקאית גם ידועה בכך שהיחס שלה לעובדים הוא ובכן, נקרא לזה "שנוי במחלוקת". למרות שלא לכולם, חלק דווקא נהנים מתנאים מאוד מפנקים. אבל עכשיו מתברר שהיחס הבעייתי לעובדות ולעובדי החברה לא משתנה גם כשסופות טורנדו מאיימות עליהם.
"אם תחליטי לחזור, לא תהיה לך עבודה מחר בבוקר"
נהגת משלוחים של אמזון במדינת אילינוי שבארצות הברית זכתה לאיומי פיטורים מצד המוקד של החברה לאחר שהודיעה כי היא לא מוכנה להשלים את שעת המשמרת האחרונה שלה, בהתחשב בעובדה שהיא שומעת סירנות המזהירות מפני סופת טורנדו שמתקרבת לאזור שבו היא עובדת.
מצילומי מסך של השיחה שעשתה הנהגת עם המוקד, שהוצגו לראשונה בדיווח של בלומברג, עולה כי מי שאחראי לגשר בין הנהגת לבין האינטרסים של הענקית האמריקאית דרש (או דרשה, לא מצוין מי בדיוק עונה) מהנהגת להמשיך לעבוד כרגיל מכיוון שהסירנות שהיא שומעת הן "רק אזהרה" מפני הגעת הטורנדו ולא הטורנדו עצמו.
בהמשך השיחה נראה כי במוקד, לכאורה, באים לקראת הנהגת ואומרים לה לא להמשיך לנהוג – אבל במקביל מבקשים ממנה "להיכנס למקלט" במקום שבו היא נמצאת. הנהגת, בצדק, מתלוננת על העובדה שאין היגיון בישיבה ברכב בזמן שכל הבניינים סביבה נעולים אם טורנדו יגיע – ולדבריה תוך חצי שעה אמורה להגיע עין הסערה לאזור המשלוח שלה – והיא לא מוכנה להמשיך.
הנהגת ביקשה לסיים את המשמרת מוקדם, כדי לתפוס מחסה ולא לסיים את משלוחי החבילות שעוד נותרו לה, אבל בתגובה נכתב לה: "אם תחליטי לחזור, זו הבחירה שלך. אבל רק אומר שזה לא ייחשב בתור צעד בטיחות שלך. הצעד הבטוח ביותר הוא להישאר בדיוק איפה שאת נמצאת. אם תחליטי לחזור עם החבילות שלך (למחסן, א.א) זה ייחשב בתור סירוב שלך לעבוד, מה שיוביל בסופו של דבר לכך שלא תהיה לך עבודה מחר בבוקר". כדי "לשכנע" אותה שלא לחזור למחסן החברה עם המשאית שלה, מי שמשוחח עם הנהגת מוסיף כי "הרוח בדיוק עברה ליד המחסן ושברה את דלת המוסך, כך שגם אם תחזרי לא תוכלי להיכנס לבניין".
אגב, בדיעבד, המחסן שאליו רצתה לחזור הנהגת לא היה המקום שכדאי לשוב אליו. טורנדו שפגע בו הוביל בסופו של דבר למותם של 6 בני אדם, ועל פי הדיווח של בלומברג ייתכן שסיבה משמעותית לכך הייתה היעדר ביצוע תרגולות מתאימות לזמן סופה בקרב עובדי המחסן.
דוברת מטעם אמזון הגיבה למקרה של הנהגת ואמר כי המוקד שמולו עבדה הנהגת לא פעל על פי הנהלים. "המוקד היה צריך לשלוח את הנהגת באופן מיידי לחפש מחסה ברגע שדיווחה על סירנות האזהרה. אנו שמחים שהנהגת שמרה על עצמה ומשתמשים בלקחים מהאירוע הזה כדי לשפר את המדיניות שלנו ואת הנהלים עבור נהגים". הדוברת הוסיפה כי אסור היה לאיים על הנהגת בנוגע להמשך העסקתה אם זו תבחר להגיע למחסה, וכי החברה חוקרת את המקרה ותפעל בהתאם לאחר שתקבל את כל הפרטים.
הגב
10 תגובות על "אמזון לנהגת המשלוחים שלה: המשיכי לעבוד בזמן טורנדו או שתפוטרי"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
נו, ככה עושים מיליארדים. מצ'פרים חמשת אלפים עובדים חשובים ומזמברים עוד ארבע מאות אלף עובדים פחות חשובים. להקיא על ניהול כוח האדם של החברה הזו.
בסדר ובסין עובדים 14 שעות לייצר אייפון כדי שנוכל לעשות לייק בזמן הקקי. שתתפטר וזהו
אין לך בושה בן אדם
יוני בפעם הבאה שאתה שומע אזעקת צבע אדום השאר במקום עיסוקיך, הרי זה רק "אזהרה".
כמו שאומרים שם:
"Neither snow nor rain nor heat nor gloom of night stays these couriers from the Swift completion of their appointed rounds"
לפי דיווחים שראיתי נהרגו 41 פועלים במפעל של אמשון שלא הורשו להתפנות
התגובה שלו אולי קצת קיצונית.. אבל היא נכונה.. הבעיה מתחילה באנשים שמסכימים לעבודה הזאת.. וזה לא משנה אם זה ייצור אייפונים בסין או משלוחים באמאזון או סדנאות יזע בכל מקום בעולם.. (בגדים, נעליים, ועוד…)
הבעיה היא שבניגוד אליך, כנראה שלאותם אנשים יש מעט מאוד ברירה. בטח אלו שעובדים בשסווטשופס במזרח.
ממתי בדיוק היחס של אמזון לעובדים שלה הוא “שנוי במחלוקת"?
נראה לי שיש הסכמה גורפת לכך שהוא מזוויע במקרה הטוב או לא-אנושי במקרה הפחות…
מיותר פה קצת המכסבת מילים
לכן שמו את זה בתוך מרכאות (או שאני רוצה להאמין שזו הסיבה).