בית המשפט בגרמניה: הכפתור של אמזון עובר על החוק ופוגע בצרכנים

פסק דין גרמני קבע כי כפתורי ה-Dash של אמזון, שאולי נוחים ופשוטים לשימוש, מונעים מהצרכן זכות בסיסית למדי – לדעת כמה המוצר עולה

מקור: Amazon

אחד מהחידושים המעניינים ביותר שהציגה אמזון הוא כפתור ה-Dash (דש). אבל בצד הנוחות שלו, הכפתור הזעיר גם מעלה לא מעט בעייתיות בנוגע לצרכנות נבונה, עליה כבר כתבנו עם ההשקה לפני יותר מ-3 שנים. עכשיו, נראה שגם בית המשפט בגרמניה רואה את הבעייתיות הזו.

שמים רגל לחדשנות

ה-Dash הוא כפתור אלחוטי שמייצג מוצר מסוים, אותו ניתן להציב בכל מקום. הרעיון הוא שברגע שאתם מבחינים כי אותו מוצר שהוא מייצג (אבקת כביסה או קורנפלקס למשל) עומדים להסתיים, לחיצה על הכפתור תרשום הזמנה באמזון ומוצר חדש בדרך אליכם. אין ספק שמדובר בגימיק נוח, אבל במקביל, הצרכן הופך לעיוור וכבול למותג מסוים.

לפי בית המשפט הגרמני, אותם כפתורים תמימים לכאורה אינם מספקים די מידע על המוצר הנרכש ועל המחיר שלו, מה שמוביל להפרה ברורה של החוק להגנת הצרכן הגרמני – לפיו לקונה יש זכות לדעת את המחיר שהוא משלם על מוצר מסוים בעת הרכישה. כלומר, הבעיה נובעת מכך שברגע שלוחצים על הכפתור על מנת לחדש את מלאי מרכך הכביסה או נייר הטואלט, מתבצעת הזמנה באופן אוטומטי, כשהצרכן לא באמת יודע כמה עולה המוצר בכל רגע נתון, ובעצם קונה ״על עיוור״.

בתגובה שמסרה אמזון לאתר The Verge ציינה כי: ״ההחלטה היא לא רק נגד חדשנות, היא גם מונעת מלקוחות להחליט עבור עצמם האם כפתורי ה-Dash הם דרך נוחה עבורם לקנות. אנחנו משוכנעים שכפתורי Dash והאפליקציה הייעודית עולים בקנה אחד עם החקיקה הגרמנית. לכן, אנחנו הולכים לערער על ההחלטה״.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

11 תגובות על "בית המשפט בגרמניה: הכפתור של אמזון עובר על החוק ופוגע בצרכנים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו
Guest

אמזון יכולים לפתור את זה בחצי שניה.
במקום שהכפתור יזמין אוטומטית הוא יקפיץ למשתמש בסמארטפון שלו (דרך אפליקציה יעודית או האפליקציה של אמזון עצמה) את פרטי הרכישה הסופיים והוא רק יצטרך ללחוץ אישור וסלאמת.

מישהו
Guest

נכון, אבל זה נגד כל הרעיון של Dash, ״קנייה עיוורת״ של מוצרים שמשתפים פעולה עם אמזון. מה שבית המשפט הגרמני רואה כבעיה (אי אפשר לטעון שלא בצדק) זה כל הרעיון של Dash.

mishu
Guest

גם נכון אבל אמזון עדיין יכולה לשמור על הנוחות והפרקטיות של המוצר וגם לעמוד בתקנים וב”פייריות” של השוק ע”י הוספת שלב אחד קליל של לחיצה על אישור.
יותר מזה, אפשר אפילו למנף את זה בתור “אנחנו דואגים לצריכה חכמה”….

עידן
Guest

לא רע, אבל אני חושב שהוספת צג קטן עם המחיר העדכני יהיה יעיל יותר.
הצרכן שמשתמש בדש הזה הוא עצלן מלכתחילה אז הסיכוי שיעשה השוואת מחירים הוא נמוך, ואמזון ירוויחו מכל הכיוונים

לורד זה לא טוש
Guest

זה פשוט התערבות גסה ביכולתו של כל עולל ללחוץ על כפתור כאוות נפשו ולעזור להוריו בקניות

מעריצי הילה
Guest

מחקו לי את מה שכתבתי

הבנתי את הרמז :(

אלמונימוס
Guest

בשעה טובה

אחד הסתם
Guest

אאל”ט, ע”מ להשתמש בשירות הזה יש צורך לעבור רישום. האם אי אפשר “לנעול” את מחיר וסוג החבילה שהלקוח אמור לקבל בתהליך ההרשמה? כך הלקוח יודע בוודאות, מראש, מהו המחיר אותו הוא משלם. במידה ואין ברירה אלא לעדכן את המחיר, ניתן יהיה להשבית את ההזמנה האוטומטית עד שהלקוח יאשר את המחיר החדש.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: