אמזון החלה לחסום לצמיתות לקוחות ‘נודניקים’

אמזון מאסה בלקוחות שמנצלים את מדיניות ההחזרות הידידותית שלה והחלה לחסום משתמשים שמרבים להחזיר את המוצרים שהם רוכשים

Amazon

מקור: Amazon

ארה״ב אמנם ידועה בליברליות שלה בכל הקשור להחזרת מוצרים ומציעה מדיניות ידידותית מאוד לצרכן, אבל מסתמן שלא מעט אנשים מנצלים את הגישה הזו קצת יותר מידי, ולאמזון זה כבר פחות מתאים.  לפי דיווח שעלה ב-Wall Street Journal, החלה אמזון לחסום לצמיתות משתמשים שמנצלים את מדיניות ההחזרה הידידותית שלה, ורוכשים ומחזירים מוצרים באופן סדרתי.

מהלך שיתנקם באמזון?

לפי מדיניות ההחזרות של אמזון, לקוחות שרכשו מוצרים שלא מתאימים להם יכולים להחזיר את אלו בתוך 30 יום מרגע קבלתם, לפחות במרבית המקרים, ולקבל עליהם החזר כספי. התנאי רלוונטי גם לקונים מרחבי העולם בהם ישראלים, שזכאים להתחרט בתוך 30 יום, אך עליהם להיאזר בסבלנות שכן יקח זמן עד שהחבילה תחזור לאמזון (עד 25 יום), ורק לאחר מכן הם יקבלו את כספם בחזרה. יש לציין שאמזון מיטיבה עם לקוחות בינלאומיים ותזכה אתכם על עלויות השילוח.

לפי הדיווח האחרון, מספר לקוחות גילו שהחשבונות שלהם נחסמו מבלי כל אזהרה, אחרי שאלו החזירו מספר מוצרים שרכשו באמזון. יתרה מכך, חלק מהלקוחות שניסו לפתוח דף חדש ולהירשם בשנית לאתר, פשוט לא יכלו לעשות זאת. דוגמא לנימוק לחסימת החשבון הוא: ״סגרנו את החשבון הזה מכיוון שהחזרת באופן קבוע חלק ניכר מההזמנות שלך. בעוד שאנחנו מצפים לבעיות בהזמנות מידי כמה זמן, לא נוכל להמשיך לאפשר החזרות בכזו תדירות״.

בתגובה רשמית שנתנה אמזון ל-Wall Street Journal מסרה כי ״ישנם מקרים נדירים שבהם אנשים מנצלים את השירות שלנו (החזרות) באופן סיסטמטי ועל פני תקופה ארוכה של זמן. אנחנו אף פעם לא לוקחים את ההחלטות האלו בקלילות, אבל עם למעלה מ-300 מיליון לקוחות ברחבי העולם, אנחנו נוקטים בפעולה כשיש צורך בכך על מנת להגן על כל הלקוחות שלנו. אם לקוח מאמין שעשינו טעות, אנחנו מעודדים אותו ליצור איתנו קשר באופן אישי כדי שנוכל לבדוק את החשבון שלו, ולנקוט בפעולה המתאימה״.

בסופו של דבר אמזון מציעה אתר מסחר אונליין, מה שאומר שללקוחות אין אפשרות למדוד את הפריטים, לחוש אותם ולהתנסות בהם לפני ביצוע הרכישה. לכן, ההחלטה של אמזון להגביל את כמות ההחזרות היא קצת מרתיעה, ועשויה לגרום ללא מעט משתמשים לחזור להרגלי הקניות ״של פעם״, בחנויות פיזיות. כיום, מרבית החנויות המקוונות מדגישות את העובדה שכל לקוח רשאי להחזיר את הפריטים שהוא רכש ולקבל עליהם החזר כספי, מבלי לשאול שאלות. ברגע שאפשרות ההחזרה מתבטלת, צצים שוב החסמים שבהחלט עשויים להפוך את הקנייה באינטרנט לפחות משתלמת וידידותית למשתמש. יחד עם זאת, לא היינו דואגים לאמזון, וכנראה שמדובר במקרים קיצוניים בהחלט, או בניסיון שלה להרתיע את קהל המשתמשים, ולרמוז להם שיחשבו טוב טוב לפני שהם מחזירים פריט שנקנה סתם בלהט הרגע, מבלי צורך ממשי.

אירוע גיקטיים 2018

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

2 תגובות על "אמזון החלה לחסום לצמיתות לקוחות ‘נודניקים’"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איציק
Guest

אמזון לא באמת מפסידה מזה, כי ההחזרות שעומדות על כ-10 עד 15 אחוז, נכללות במחירי המוצר לכולם. כלומר יתכן והם אפילו “מרוויחים” בסופו של דבר. יתכן מאוד ומה שגרם להחלטה הוא הכאב ראש של המחסנים שלהם להתמודד עם העומסים והטיפול במוצרים שהוחזרו, והעומס על חברות המשלוחים. כך או כך האתר הזה כבר לא הכי רלוונטי.

הגיוני
Guest

כל הכבוד לאמזון. לי הם נתנו החזר כספי על מוצר אחד מתוך עשרות מוצרים שהזמנית והשירות שהם נתנו לי היה יוצא מן הכלל!

אם מישהו מחזיר יותר מדי מוצרים מגיע לו שיחסמו אותו כי זה פוגע בלקוחות לגיטימיים שרוצים להחזיר מוצר בטענות לגיטימיות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: