ראש בראש מול מיקרוסופט: אמזון מציגה שירות מייל ארגוני
גם אמזון לוטשת עיניים לשוק הארגוני. אתמול הודיעה החברה על השקת WorkMail, שירות מתחרה למיקרוסופט. על הפרק: אבטחה, הצפנה, איחסון ומחיר נמוך יותר
לציבור הרחב היא מוכרת בתור אתר קניות פופולארי; מי שקצת מעורב ב-IT מכיר את AWS, שירותי הענן שלה, אולם עכשיו היא מתכננת גם להפוך ספקית של שירות מייל ארגוני. אתמול (ד') הכריזה אמזון על WorkMail, שירות דואר ולוח שנה המיועד לארגונים, שיתחרה ב-Exchange הפופולארי של מיקרוסופט ו-Gmail של גוגל.
מעבר חלק מהמייל הארגוני של מיקרוסופט
WorkMail של אמזון הוא שירות מייל ולוח שנה מאובטח שמסתנכרן עם כל האפליקציות הקיימות – גם בדסקטופ וגם במובייל. כלומר, המשתמשים לא יצטרכו להתרגל לאפליקציה או ממשק חדש ויוכלו להמשיך להשתמש ב-Outlook או בדפדפן שלהם, כדי להשתמש בו. למעשה, מבחינת המשתמשים המעבר אמור להיות שקוף והם לא אמורים להרגיש דבר, לא להתקין תוספים ל-Outlook ואפילו לא לשנות הגדרות.
אז אילו יתרונות מציע ה-WorkMail החדש של אמזון? ראשית, מדובר בשירות בענן, כך שאתם לא צריכים לדאוג לגיבויים, להתקין עדכונים או לבצע שדרוגים – הכל נעשה אוטומטית ומאחורי הקלעים; שנית, השירות מוצפן במלואו, כשהמפתחות נמצאים בידי מנהלי החברה. בנוסף, תוכלו לבחור באיזה איזור גאוגרפי ימוקמו השרתים שישמשו אתכם; יתרון נוסף ימצאו אנשי IT והוא התאימות ל-Active Directory, חבילת כלים לניהול רשתות. אמזון גם מציעה הגנה מלאה מספאם ומוירוסים. אגב, מי שכבר משתמש בשירותי הענן של אמזון צפוי ליהנות מיתרונות נוספים כמו למשל אינטגרציה מלאה עם WorkDocs. מבחינת העלות, השירות אמזון זול בכ-20% ממיקרוסופט וגוגל וגובה 4 דולר עבור כל תיבת דואר בנפח 50 ג'יגה-בייט, זאת לעומת 5 דולר במיקרוסופט ובגוגל, שמציעות גם פחות שטח אחסון. אמזון גם מציעה חודש התנסות ללא תשלום (עד 25 משתמשים).
ומה חושבים במיקרוסופט, השליטה הכמעט בלעדית של המייל הארגוני? דוברת של מיקרוסופט אמרה ל-WSJ ש"אימייל ימשיך להיות כלי חשוב ביותר לעסקים, ולכן מיקרוסופט משקיעה רבות במייל ארגוני במהלך 20 השנים האחרונות".
בדרך להפוך מחברת קמעונאות לחברת טכנולוגיה
בצד המלחמה עם ענקי קמעונאות כמו eBay ו-AliBaba, נמצאת אמזון בדרך להפוך לחברת טכנולוגיה לכל דבר. החברה כבר מציעה שירותים רבים בענן תחת המותג AWS ויש לה כבר אלפי לקוחות. בשנה החולפת הכניסו שירותי הענן של החברה כ-4.3 מיליארד דולר, ו-2015 צפוייה להיות שנת שיא עם הכנסות של 6 מיליארד דולר. מכיוון שכבר יש לחברה את השרתים, הטכנולוגיות והתמיכה, שירות משלים כמו מייל ארגוני הוא רק צעד מתבקש עבורה ועוד מקור רווח חדש.
[interaction id="54c9e7f8a2eb4c42433a27f9"]
הגב
3 תגובות על "ראש בראש מול מיקרוסופט: אמזון מציגה שירות מייל ארגוני"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
מה שבני אמר!, למה לכתוב שטויות לא מבוססות על מיקרוסופט ושירותי הoffice 365??!!! , יניב, תתקן את הכתבה. https://products.office.com/en-us/exchange/compare-microsoft-exchange-online-plans
עשיתי טעות ושילמתי על ms mail.. ממשק האאוטלוק המעיק והמסורבל שבר אותי ועברתי עם הזנב בן הרגליים חזרה לגימייל עסקי. מעבר לאיטיותו של הממשק הוובי, מעבר לעיצוב הרע, שזה כאילו נתון לוויכוח.. יש כמה דברים פשוט רעים. למשל – למה במיקרוסופט עוד לא הפנימו שכשמישהו כותב בעיברית הממשק צריך להתאים את עצמו אוטומאטית ולהתיישר לימין? עוד דוגמה: חיפוש באאוטלוק בדסקטופ והן בווב.. סיוט: איטי, חסר אופציות כגון: from: … בקיצור.. נקווה שאמזון לא ילמדו מהכבדים והמרובעים ויספקו אלטרנטיבה הולמת.