נהגים של אמזון תולים סמארטפונים על עצים כדי לתחמן את האלגוריתם שלה
עוברים ושבים בפרברי שיקגו החלו לגלות בזמן האחרון תופעה מוזרה: סמארטפונים תלויים על עצים בקרבת חנויות Whole Foods ומרכזי חלוקה של אמזון. החשד: נהגי משלוחים של החברה תלו אותם כדי להטעות את מערכת המשלוחים של החברה
כלכלת החלטורה או ה-Gig Economy מאפשרת להרבה יותר אנשים לקחת חלק בהצלחה ובפעילות של חברות גדולות, ולהרוויח מזה גם כסף. אבל מצד שני, הרצון לספק שירות יעיל ומהיר יותר לצרכנים גורם לחברות ליצור תחרות עזה בין שליחים ונהגים על המשימות השונות. הייאוש הזה גרם לתופעה חדשה באיזור שיקגו.
יותר משימות, יותר תשלום
נעליים שתלויות על חוטי חשמל אנחנו רגילים לראות, אבל בשבועות האחרונים החלו עוברים ושבים בשיקגו לראות תופעה חדשה ומוזרה: מכשירי סמארטפונים תלויים על עצים בקרבת מתקנים של אמזון וחנויות Whole Foods, רשת המזון שרכשה הענקית לפני מספר שנים. הסיבה לתופעה המוזרה הזו היא הרצון של נהגי חלוקה ומשלוחים של אמזון לזכות ביותר משימות ומשלוחים ולהרוויח כך יותר כסף כמובן.
כדי להבין את התופעה, יש צורך קודם כל להבין כיצד פועלת אמזון. החברה מפעילה שירות שנקרא Amazon Flex, שמאפשר לכל אדם עם רכב פרטי לבצע משלוחים עבורה בזמנו החופשי – ללא התחייבות – ממש כמו אובר X. בעבר, נהגים ראו בה דרך נחמדה להשלים הכנסה, אולם המשבר הכלכלי שרבים חווים גרם להם להסתמך על השירות כמקור הפרנסה העיקרי שלהם. מכיוון שעובדים הללו אינם עובדים קבועים של אמזון שמקבלים בכל מקרה שכר, הנהגים הללו תלויים בשליחויות שיקבלו, ואם לא יקבלו מספיק, לא ירוויחו מספיק.
המטרה של תליית הסמארטפונים היא להערים על מערכת הקצאות המשלוחים המתקדמת של אמזון, שמתבססת על אלגוריתם שעושה אופטימיזציה בכל רגע נתון של זמינות הנהגים, מיקומם וזמני המשלוחים. האלגוריתם מעניק עדיפות כמובן לנהגים שנמצאים בקרבת מרכזים לוגיסטיים של אמזון או חנויות Whole Foods, כדי לקצר לכאורה את זמני המשלוח, ולכן נהגים שנמצאים קרוב יותר, זוכים במשימת המשלוח הבאה. הדבר בעיקר חשוב בשליחויות Instant Offers המהירות יותר, שמתגמלות את הנהגים בתשלום גבוה יותר. ברגע שהסמארטפון נמצא על עץ בקרבה לחנות או למרכז הלוגיסטי, הנהג זוכה כמובן בעדיפות.
בבלומברג טוענים, על פי גורמים מקורבים לנושא, שיכול להיות שמי שתלה את הסמארטפונים הם לא רק הנהגים עצמם, אלא גם גורמים מתווכים, שתולים מספר מכשירים ומקצים משימות למספר נהגים מכל מכשיר סלולרי. לא מן הנמנע, טוענים באתר, כי מדובר במתווכים בעלי רישיון עבודה בארה”ב, שמקבלים את המשימה והתשלום מאמזון ואז משלמים “בשחור” לנהגים ללא אשרת עבודה או שהות בארה”ב, שמבצעים גם בפועל את המשלוח.
הפעילות הזו היא כמובן בניגוד לכל תנאי השימוש של אמזון, שסירבה בינתיים להגיב לנושא. זו אגב לא הפעם הראשונה שנהגים מנסים לחתמן את המערכת של אמזון. מוקדם יותר השנה דווח כי נהגים עושים שימוש בבוטים כדי לקבל עדיפות במשלוחים.
הגב
13 תגובות על "נהגים של אמזון תולים סמארטפונים על עצים כדי לתחמן את האלגוריתם שלה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אין בעיה! אקח את הסמארטפונים אלי והתופעה תיעלם!
ואחרי יומיים גם אתה תיעלם.
בדרך כלל לא מדובר באנשים נחמדים…
יונתן הקטן רץ בבוקר אל הגן, הוא טיפס על העץ – אפרוחים חיפש
אוי ואבוי לו לשובב, סמארטפון קטן שם בכיסו, הוא טיפס על העץ – סמארטפונים חיפש.
ב”ה
תגובת אמזון ידועה מראש, אם זה משפר את תהליך המשלוח והקליינט מקבל את המוצר מהר יותר הם ימשיכו בדרך הזאת ויעודדו אותה
אם לא, אז יעשו רעש שלא מקובל לרמות וצריך צדק … וכו’
ומיותר לציין שכל טלפון שעל העץ יוכל לנוח עוד הרבה זמן שם
ב”י
בעזרת ישו
לא הבנתי, אני רחוק מהחנות אבל שמתי פלאפון חלופי ליד החנות, החלופי מקבל את ההזמנה למשלוח, איך אני מתוודע לזה?
כנראה שהם מקושרים מרחוק לטלפון אחר או למחשב ומשם מקבלים התראות..
אתה מתקין את השטות של אמזון על הפלאפון שעל העץ ומקבל הודעות SMS או אימיילים לפלאפון שאיתך
זה מיותר, יש אפליקציות שיכולות לזייף את המיקום שלך
עדיף סמארטפון אחד ביד, משניים על העץ
איך הם יודעים שהם קיבלו הובלה אם הם בלי הטלפון?
ואיך הוא נטען שם על העץ
?
על לוח סולארי שמעת?