עכשיו גם גוגל: למה הענקיות משקיעות בקורקינטים חשמליים?

טרנד השכרת הקורקינטיים החשמליים מגיע לרתיחה. ענקיות הטכנולוגיה כבר בפנים וסטארטאפים בתחום מגייסים מאות מיליוני דולרים על פי שווי של מיליארדים

lime scooters

תמונה: Hyoung Chang, Gettyimages Israel

בישראל אנחנו כמעט רגילים לראות אותם דוהרים על הכבישים ועל שבילי האופניים (וכן, גם על המדרכות), אבל בארצות הברית טרנד הקורקינטים החשמליים החל לצבור תאוצה אדירה בחודשים האחרונים. את המהפכה שמטריפה את ארצות הברית, לטובה ולרעה, מובילה חברה בשם Lime, וכעת מתברר כי אלפבית, חברת האם של גוגל, השתתפה בסבב גיוס מרשים בגובה של 300 מיליון דולר. ולמרבה הבלבול, אלפבית השקיעה בסבב הגיוס לצד מי שהובילה את הסבב, Google Ventures, קרן ההשקעות של גוגל.

למרות שאף אחת מהחברות לא חשפה את סכום ההשקעה שלה, ההערכות גורסות כי מדובר בסכומים גדולים למדי, מה שככל הנראה מוכיח כי לאלפבית וגוגל יש כוונות לשלוט על שוק תחבורת העתיד. זאת לצד מיזם Waymo, פרויקט המכונית החשמלית האוטונומית של גוגל, ואפילו Kitty Hawk, פרויקט המכונית המעופפת של לארי פייג’. באופן מעניין, GV מושקעת בעצמה באובר, ואלפבית מושקעת ב-Lyft, שני שירותים מתחרים אשר עתידים להשיק שירות השכרת קורקינטים משלהם.

התל-אופן של המאה ה-21

תמונה: Bloomberg, Gettyimages Israel

המיזם בו אלפבית השקיעה, Lime, הוא אחד המובילים בשוק הרותח של השכרת קורקינטים חשמליים. במקום שתצטרכו לקנות קורקינט חשמלי יקר שצריך לסחוב או לקשור לעמוד, או לפדל על אופניים כאילו אנחנו בעידן האבן, השירותים הללו מאפשרים לכם לאתר קורקינטים חשמליים ייעודיים מסביבכם, לנסוע בעזרתם, ובסיום הנסיעה להשאיר אותם בכל מקום שתרצו (בדומה ל-Mobike ו-Ofo שכבר צצות בנקודות במרכז הארץ). מחיר הנסיעה מתחיל מדולר. הרעיון, הביצוע, הפקקים בכבישים והתחבורה הציבורית הקלוקלת ברחבי ארצות הברית הפכו את Lime ושחקניות חזקות נוספות כמו Bird ו-Skip – כמעט בין לילה – לחברות בעלות שווי של מיליארדי דולרים, והן מתרחבות לערים נוספות בארצות הברית, ואפילו בערים ברחבי אירופה כמו ברלין, פרנקפורט, ציריך, פריז ועוד.

אם גם אתם תהיתם כיצד מטעינים קורקינטים חשמליים שמפוזרים ברחבי העיר, Bird, אשר גייסה 300 מיליון דולר השבוע משתיים מהקרנות הנחשבות ביותר בסיליקון וואלי – Sequoia ו-Accel – מצאה פתרון יצירתי: בהמשך לטרנד הכלכלה השיתופית, משתמשים יכולים לאסוף קורקינטים ברחבי העיר בשעות הלילה, להטעין אותם, ולפזר אותם בנקודות ספציפיות בעיר למחרת, ועבור השירות הזה הם מקבלים תשלום שעומד על מספר דולרים על כל הטענה. ב-Lime, לעומת זאת, אוספים את הקורקינטים במרוכז בסוף כל יום, ומחזירים את הכלים לנקודות חמות כאשר הם טעונים בבוקר.

התושבים והערים לא בהכרח מרוצות מהמהפכה

עד כה הכל נשמע כמעט כמו פתרון מושלם, אבל הערים ובעיקר חלק מתושבי העיר לא מקבלים את מהפכת הקורקינטיים החשמליים בצורה טובה. חלק גדול מהם מתלוננים על נסיעה פרועה על גבי המדרכות (נשמע מוכר?) וחניית קורקינטים בגמר הנסיעה במקומות שמפריעים לתנועת הולכי רגל. בעוד חלק מהערים מנסות ומחוקקות חוקים כנגד היוזמות והנוסעים עליהן, חלק מהתושבים לוקח את החוק לידיים, משחית קורקינטים, משליך אותם לים, מורח אותם בצואה ואף מתנכל לרוכבים.

אף על פי זאת, טרנד הקורקינטים החשמליים מציף במהרה את ארצות הברית ואירופה, ולא נראה שהוא עומד בפני עצירה. החברות הגדולות מתחרות האחת בשניה בהשתלטות על ערים, וכל זאת בעוד אובר ו-Lyft צפויות להשיק שירותי השכרת קורקינטיים משלהן בעת הקרובה. אין ספק שמדובר באחד התחומים המפתיעים והצומחים של השנה האחרונה, וככזה שכבר שווה מיליארדי דולרים, החברות הגדולות כבר פוזלות לכיוונו, וזה כנראה עניין של זמן עד שנראה יוזמה כזו גם בישראל.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "עכשיו גם גוגל: למה הענקיות משקיעות בקורקינטים חשמליים?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יאאק
Guest

הבחורה בתמונה עם הקורקינט ממש חמודה!
יופי של מכנסונים קצרצרים ויופי של רגליים!
אשמח להכיר אותה!

bulbul
Guest

חפש אותה בפייסבוק Hyoung Chang

wpDiscuz

תגיות לכתבה: