גוגל מוכיחה עכשיו בעצמה שכדאי לכם יותר לפתח ל-iOS

יש לא מעט מספרים מעניינים בתוצאות הרבעוניות האחרונות של גוגל, וחלקם נוגעים למפתחים

צילום: גיקטיים

במסגרת עונת חשיפת הדוחות הרבעוניים, אלפבית, חברת האם של גוגל, שיחררה את הנתונים שלה לרבעון האחרון של 2019, ועימם סיכום של כל השנה שהייתה. בין שלל הנתונים שנחשפו, חשף סונדר פיצ’אי, כעת מנכ”ל גוגל ואלפבית, את הסכום אותו גוגל העבירה למפתחי אנדרואיד. למרות שמדובר בסכום מרשים, הוא די מתגמד בהשוואה למתחרה מקופרטינו.

3/4 מהשוק, 1/2 מההכנסות

הירושי לוקהיימר, סגן נשיא בגוגל, חשף בציוץ בטוויטר כי מאז ימיו הראשונים של ה-Android Market שידוע כיום כ-Play Store, גוגל העבירה למפתחי אנדרואיד סכום של 80 מיליארד דולר. בכך, גוגל איששה שוב את ההשערה כי פיתוח ל-iOS הוא הרבה יותר רווחי. לפי הנתון העדכני ביותר מבית אפל, החברה העבירה למפתחים באפסטור כ-155 מיליארד דולר. כמעט פי שניים מאנדרואיד.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

הפער הענק הזה הופך לעוד יותר חמור ברגע שנזכרים שלגוגל יש שליטה מוחלטת על עולם המובייל ואפילו מעבר לו. לפי Statscounter, אנדרואיד מחזיקה בנתח שוק בלתי נתפס של 75% משוק מערכות ההפעלה הניידות, בעוד iOS מחזיקה בכ-25% מהשוק הזה. פי 3 יותר מכשירי קצה שהם סוג של לקוחות פוטנציאליים, אבל רק חצי מההכנסות של אפל. כן חשוב לזכור כי נתוני ההכנסות של גוגל לא כוללות את סין, השוק שאליו גוגל לא יכולה ולא מצליחה להכנס במשך שנים רבות.

עסקי החומרה שווים מיליונים, אבל נראה שהפיקסל 4 הוא פלופ

מלבד ההפרשים בין הפלטפורמות, אלפבית הציגה גם תמונה עגומה למדי בכל הנוגע להימור שלה על עולם החומרה. רות פורת, ה-CFO של אלפבית, טענה כי “מקורות ההכנסה האחרים של גוגל” הכוללים את קטגוריית החומרה, חנות האפליקציות, ושירותי המינוי השונים של יוטיוב, הכניסו לחברה 5.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון. עלייה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך פורת ציינה כי העלייה נצפתה הודות לצמיחה בשירותי יוטיוב ו-Play, ונבלמה עקב הירידה במכירות החומרה.

כלומר, אחרי שבשנה שעברה גוגל הודתה כי הפיקסל 3 לא עומד בציפיות של החברה, נראה כי כעת היא מודה מבלי להגיד בפירוש שהפיקסל 4 הוא עוד נסיון לא מוצלח להפוך ליצרנית סמארטפונים משמעותית. עם זאת, פיצ’אי ופורת טוענים כי עולם החומרה הפך לעסק של מיליארדי דולרים עבור גוגל במהלך ה-3 שנים האחרונות. סך כל קטגוריית החומרה בצירוף המינויים של יוטיוב הכניסה עבור גוגל סכום כולל של 17 מיליארד דולר ב-2019.

חושפת לראשונה את ההכנסות של יוטיוב והענן, אבל הסיבה לזה כנראה רעה

לראשונה מאז רכשה את יוטיוב ב-2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר, חושפת גוגל את המספרים החשובים ביותר מאחורי פלטפורמת הווידאו הפופולארית. במהלך 3 החודשים האחרונים גוגל הכניסה כ-5 מיליארד דולר מפרסומות ביוטיוב. במבט שנתי, יוטיוב הכניסה 15 מיליארד דולר שהם כ-10% מכלל ההכנסות של גוגל. הפרסומות במנוע החיפוש של גוגל הכניסו 27.2 מיליארד דולר במהלך הרבעון האחרון. עוד חשפה גוגל לראשונה כי עסקי הענן שלה הכניסו כמעט 9 מיליארד דולר במהלך 2019, עלייה של כמעט פי שניים בהשוואה ל-2018.

כל המספרים המרשימים הללו קצת התגמדו לאור העובדה שגוגל פספסה את תחזיות הרווח שלה בכ-800 מיליון דולר, מה שגורם לרבים לתהות האם זו הסיבה שגוגל חשפה לראשונה את המספרים מאחורי הפלטפורמות שלה.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

7 תגובות על "גוגל מוכיחה עכשיו בעצמה שכדאי לכם יותר לפתח ל-iOS"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

כדאיות זה עניין של ביזנס לוג’יק, מה שאתם אומרים נכון אם מדובר ברווח ישיר מהשימוש באפליקציה, אבל אם המטרה היא להגיע לקהל יותר גדול הכדאיות היא עדיין לצד האנדרואיד, שלא לדבר על זמן פיתוח ארוך יותר ורגולציה נוקשה יותר שמדובר באפליקציות לios (שבין יתר הדברים המרגיזים מחייבת להשתמש בחומרה של אפל)

בצל כחול
Guest

מה שאתה מדבר זה הכנסות ישירות מול הכנסות עקיפות. מה שאמרו בכתבה זה ההכנסות הישירות של הפלייסטור- כלומר כמה כסף אנשים מבזבזים בחנות.

ההכנסות העקיפות באות לידי ביטוי בכסף שהמידע שיש בידי גוגל (מידע שהיא מקבל עקב התפצה הגדולה פי 3 ממכשירי אפל) מייצר- כלומר כמה כסף השירותים הנוספים של גוגל עושים בעזרת המידע ממכשירי האנדרואיד הפרוסים בעולם.

אז נכון, אתה צודק. אבל מפתח (או חברת פיתוח) שכתוב אפליקציה או משחק מבין מהנתונים האלה שיהיה לו פי יותר סיכוי להוציא כסף מהמשתמשים באפל מאשר באנדרואיד (פי 2 הכנסות בשליש תפוסת שוק)

בצל כחול
Guest

פי 6 יותר*

מגגכגומחה
Guest

מפתחי אפליקציות זה אנשים שמתפרנסים ישירות מהאפליקציה. לא מדברים על חברות אופנה.
ובאפל מרוויחים יותר והרגולציה היא כבר אותו דבר כמעט.
עדיף אפל גם הפיתוח קל יותר

ביזנס לוג\'יק
Guest

יש גם את הדבר הקטן הזה שנקרא תאימות- כשאתה מפתח לIOS אתה יודע שהתוכנה תרוץ על 90% מהמכשירים על אנדרואיד אתה יכול לקוות ל30%,ככה זה לפחות בתחום הגרפיקה המשחקים והמדיה
למפתחי אינדי זה גם לא ריאלי לעשות טסטים על 100 מכשירים שונים ומשונים

ישי
Guest

מישהו שכח איזה אפיק הכנסה קטן קטן קטן ממש ממש פצפון שנקרא פרסום

אסף
Guest

כי בדרך כלל אם אתה לא גוגל ופייסבוק אתה מרוויח גרושים מפרסומות. לכל הפחות גרושים ביחס לסכומים שאפשר להוציא פר משלם באפליקציה בתשלום.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: