10 מיליארד דולר בשעה: עליבאבא שברה שוב את שיא המכירות ביום הרווקים

עליבאבא הסינית שוברת עוד שיא עם חגיגת יום הרווקים שלה וחוצה מיליארד דולר מכירות תוך פחות מדקה וחצי; וגם מה היו הלהיטים של הקונים הישראליים?

מקור: ALIBABA

נובמבר הפך בשנים האחרונות לחודש הקניות הלא רשמי של העולם – ושל ישראל, עם 4 אירוע מכירות מרכזיים: ShoppingIL, בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ו”יום הרווקים הסיני” שצוין אתמול (11.11) באתרי המכירות הסיניים. מי שהשכילה להפוך את היום האיזוטרי הזה לאירוע מכירות היסטרי ולמקום בו טבלאות האקסל מגרדות את הראש ולא מבינות מה קורה כאן – היא עליבאבא. עכשיו, הגיע זמן הסיכומים וגם השנה הצליחה ענקית המכירות הסינית להתעלות על עצמה ולשבור שיאים נוספים.

30.8 מיליארד דולר מכירות

סך כל המכירות אתמול הגיעו ל-30.8 מיליארד דולר. מדובר בשיא מרשים של החברה, שמנפץ את השיא הקודם שהושג בשנה שעברה ועמד על כ-25 מיליארד דולר. לשם השוואה, ביום הרווקים הראשון – שהשיק ג’ק מא ב-2009 – מחזור המכירות עמד על 7.5 מיליון דולר.

חוצים את המיליארד תוך דקה וחצי

עליבאבא חשפה כי 85 שניות בלבד מתחילת היום, כבר חצו המכירות את מחסום מיליארד הדולר בעולם.

10 מיליארד דולר בשעה הראשונה

המגמה לא עצרה, ובתום השעה הראשונה כבר חצו המכירות את מחסום 10 מיליארד הדולרים.

שיאומי בראש

עליבאבא גם פרסמה את המותגים הנמכרים ביותר ביום הרווקים ובראשם עומדת חביבת הקהל הישראלי, שיאומי; אחריה מגיעות אפל, דייסון, גאפ ונייקי. עוד במצטיינות: אסתי-לאודר, לוריאל, נסטלה ואדידס.

איפה זה ואיפה הבלאק פריידיי

כדי לקבל פרופורציות, במהלך ה”בלאק פריידיי” בארצות הברית בשנה שעברה נרשמו מכירות בסך הכל של 5 מיליארד דולר “בלבד”.

חגיגה עולמית

בעלי באבא מספרים שהשנה נרשמו רכישות מ-230 מדינות וטריטוריות שונות.

המדינות המובילות

המדינות שהובילו במחזור הרכישות שלהן הן סין, יפן, ארצות הברית, דרום קוריאה, אוסטרליה וגרמניה.

האם בשנה הבאה החגיגה תיגמר?

עם זאת, לפחות בכל מה שקשור לארצות הברית, יש סיכוי לא רע שהחגיגה עומדת להיגמר. בגלל המכסים שהטיל הממשל האמריקאי על ייבוא סחורות מסין, הרכישה תהפוך בקרוב להרבה פחות משתלמת עבור הצרכן האמריקאי.

הלהיטים הישראליים

ללא ספק מי שנותן בשנים האחרונות את הטון הן קבוצות הרכישה בפייסבוק, שמספקות לחברים בהן קופונים ייחודיים והתראות על ירידות מחירים. בני בוחניק מנהל קבוצת “כזה אני רוצה! I Need it”, הנחשבת לגדולה בארץ עם מעל ל-66 אלף חברים, מספר כי הישראלים ניצלו את ההנחות גם כדי לרכוש “פיצ’פקס” ומוצרים שמחירם נמוך מ-10 דולר; עם זאת, המוצרים שהובילו השנה את המכירות הם ה-JIMMY, שואב האבק הנטען והנייד של שיאומי, וה-Dots, האוזניות האלחוטיות לגמרי (Truly Wireless) החדשות של החברה. לדברי בוחניק, מדובר בהבעת אמון מרשימה של הצרכן הישראלי, שרוכש בהמוניו אוזניות דמויות איירפודס של אפל ב-40 דולר, למרות שאף אחד עוד לא בדק אותן. בנוסף, אומר בוחניק, שהישראלים למדו להזמין ב-11.11 תחפושות ומנצלים את ההנחות, את העודפים של חג ההלוואין ואת פער הזמנים הגדול יחסית עד פורים, שמאפשר לחבילות להגיע בזמן. עוד מגמה עליה מצביע בוחניק היא עלייה בהזמנות של צעצועים ופריטי אופנה, מגמה שלדבריו נובעת מהעלייה באיכות של מותגי הביניים, שרוצים להצליח גם מחוץ לסין.

גם רעות לונברג מנהלת הבלוג והקבוצה “רעות תקני לי”, שבה חברים כ-55 אלף חברים, מספרת כי הלהיטים השנה היו שואב האבק הנטען של שיאומי. עוד אומרת לונברג כי כיכבו השנה גם ה-Mi Box, הסטרימר של שיאומי; רמקול ה-MIFA, מכשיר ה-MI 8 החדש של שיאומי, מצלמות רכב ומצלמות אבטחה.

שמוליק בוחניק, מנהל קבוצת “סלאמתק – צרכנות חברתית הוגנת”, שבה חברים כ-48 אלף חברים וכוללת 20 קבוצות מתמחות שונות, מספר שלצד עלי אקספרס, אתר GearBest, יצא מגידרו השנה, כדי להציע לקונים הישראליים קופונים ודילים במחירים אטרקטיביים. גם בוחניק מספר שהמוצר הפופולארי ביותר הוא השואב האבק החדש של שיאומי, שלדבריו נמכר ב-139 דולר בלבד במקום 189 דולר. “אצלנו בקבוצה נמכרו עשרות יחידות שלו והוא ללא ספק היה הלהיט של חג הרווקים”. עוד להיטים עליהם מצביע בוחניק הם מכונת הגילוח של שיאומי – שנמכרה ב-24 דולר בלבד במקום 32 דולר; וה-Mi Box S, הסטרימר החדש של שיאומי, שנמכר ב-53 דולר לעומת מחיר רגיל של 80 דולר. בגזרת הסלולריים מספר בוחניק כי הלהיטים שכיכבו הם ה-OnePlus 6 שנמכר ב-340 דולר וה-Pocophone של שיאומי שנמכר ב-274 דולר. על פי בוחניק, בניגוד לשנים קודמות לא נרשם כמעט ביקוש לטלפונים וטאבלטים מתחת לרף המכס. לדבירו, הציבור הישראלי כנראה הבין שהמוצרים האלו לא ממש שווים רכישה, והעדיף לרכוש טאבלט או סלולרי במחיר קצת יותר גבוה וליהנות ממנו לתקופה ארוכה יותר.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

2 תגובות על "10 מיליארד דולר בשעה: עליבאבא שברה שוב את שיא המכירות ביום הרווקים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עידן
Guest

אנשים, תפסיקו לקנות זבל שאתם לא צריכים

כך נראה לומר
Guest

רגע רגע רגע …למה אין איזשהו “חג” ישראלי??אני יודע…בא נאמר יום שישי האדום(מה הקשר “בלאק” פריידי?) או אולי יום ה”זוגות הישראלי” (מה הקשר “רווק” סיני??)
אבל ביננו כמעט הכל אותו מחיר…מקסימום 8דולר פחות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: