עליבאבא השיקה קופירייטר AI שכותב 20 אלף שורות טקסט בשנייה

ענקית הסחר הסינית הציגה מערכת AI שקוראת ומנתחת מיליוני מודעות טקסט ויוצרת מודעות חדשות בשבריר שנייה. לקוחות כבר יש והמודעות אפילו עברו בהצלחה את מבחן טיורינג המפורסם

מה דון היה אומר? ג’ון האם ב-Mad Men. תמונה: AMC

למרות התדמית הזוהרת, מקצוע הקופירייטר הוא אחד מהשוחקים והקשים ביותר בתחום השיווק והפרסום. מול הרצון לחדש ולהפתיע עם פרסומות יצירתיות ומשכנעות במיוחד נתקל הקופירייטר בחסמים יצירתיים, לקוחות תובעניים ולוחות זמנים קצרים במיוחד. האם יכול להיות שהמקצוע עומד עכשיו מול איום חדש?

הלקוח יכול לבחור את סגנון הטקסט

מודעות שיצר הקופירייטר. מקור: Alibaba

Alimama, זרוע השיווק הדיגיטלי של ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא, חשפה כלי קופירייטינג חדש מבוסס AI. קופירייטר ה-AI החדש סורק ומנתח את מאגרי המידע והטקסט העצומים של אתרי הסחר השונים שבקבוצה דוגמת Tmall ו-Taobao. בעזרת NLP (עיבוד שפה טבעית) ולמידה עמוקה – יוצר קופירייטר ה-AI טקסט שיווקי (“הקופי”) שמתאים למוצר.

כמובן שהיתרון הבולט של הקופירייטר הדיגיטלי – בהשוואה לאנושי – הוא קצב העבודה שלו. על פי Alimama, הקופירייטר ה-AI יכול לייצר עד 20 אלף שורות טקסט בשנייה. אבל אם ניתן לחשוב שמדובר בטקסט עילג נוסח גוגל טרנסלייט, כנראה שנכונה לנו הפתעה, משום שהטכנולוגיה של החברה עברה בהצלחה את מבחן טיורינג לבינה מלאכותית.

הכלי החדש כבר אומץ על ידי מספר מותגים גדולים ביניהם רשתות האופנה Esprit ו-Dickies. בין האפשרויות שעמדות לרשות הלקוחות ניתן למנות קביעת אורך הטקסט ואפילו את טון הטקסט, כלומר האם הוא צריך להיות מבצעי (Hard sell בשפת הפרסום), יותר כייפי, פואטי, מחמם לב או תועלתני.

יותר ממיליון חשיפות ביום

כלי עיצוב התמונה שיצר צוות השיווק

מודעות שיצר הכלי החדש כבר זוכות למיליון חשיפות ביום באתרי הקבוצה השונים כמו Taobao, Tmall, Mei.com ו-1688 והכלי החדש מצטרף לכלי העיצוב הרספונסיבי של החברה, שמאפשר ללקוחות לייצר באנרים משלהם מבלי לדעת דבר בעיצוב.

עוד לא איום של ממש על הקופירייטרים

עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בעיקר בשורות טקסט למודעות מכירה, משימה טכנית בעיקרה שלא דורשת יותר מדי יצירתיות. לפחות בעתיד הנראה לעין, אנחנו עדיין לא רואים כיצד AI, מורכב ככל שיהיה, יוכל לייצר קמפיינים יצירתיים חוצי מדיה וקהלים, שיכולים לשנות דעת קהל או מהלכים שמאפיינים פרסום מודרני.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: