”במקום שתילחמו בספוטיפיי, הגיע הזמן שתצביעו ברגליים ותעברו”

דיזר, אחת המתחרות החזקות של ספוטיפיי, השיקה בישראל את אפשרות ההאזנה לפודקאסטים. בשיחה עם גיקטיים חושף בכיר בחברה כיצד דיזר מבדלת את עצמה, מה המשתמש הישראלי מעדיף ומה הוא חושב על המתחרה הגדולה

אלכסנדר הולנד, אחראי אסטרטגיה ותוכן בדיזר. תמונה: דיזר

בחודשים האחרונים קשה שלא לשים לב לצמיחה המשמעותית של עולם הפודקאסטים. אחרי שנים בהן נחשבו פודקאסטים למוצר נישתי שלא פונה לקהל הרחב, הגיעו בשנים האחרונות הפודקאסטים למיינסטרים, עם לא מעט עזרה מענקיות התוכן והסטרימינג.

שחקנית חדשה שנכנסת לשוק הפודקאסטים בישראל היא Deezer הצרפתית, שמוכרת כאחד משירותי הסטרימינג המובילים באירופה, אך כאנדרדוגית בשוק הישראלי. לרגל השקת פיצ’ר ההאזנה לפודקסטים של החברה שוחחנו עם בכיר בחברה, כדי לשמוע על התוכניות שלה, במה היא תהיה שונה מהמתחרות והאם תביא את עולם הפודקאסטים הישראלי ישירות אל המיינסטרים.

נציגה ישראלית אחראית על התוכן

“בשנתיים האחרונות הגדלנו פי-3 את כמות המשתמשים שמאזינים לפודקאסטים דרכנו. זה ללא ספק התחום הכי צומח במוצר שלנו”. אומר אלכסנדר הולנד, אחראי אסטרטגיה ותוכן בדיזר העולמית. “תראה איך התחום התפתח מתוכן פשוט של ראיונות לפרויקטים מורכבים ויותר סיפוריים… זו צורת אומנות שלא הייתה קיימת לפני שנים אחדות… ועכשיו זה מרכיב הצמיחה העיקרי שלנו בשווקים רבים”.

פיצ’ר הפודקאסטים של דיזר הושק כבר ב-2017, אך רק עכשיו כאמור הוא מגיע לישראל. הולנד מסביר כי דיזר לא סתם מפעילה את הפיצ’ר במדינות, אלא מנסה לבדל את עצמה בעזרת אסטרטגיה מקומית. לשם כך גויסה גם מיטל שבח, לתפקיד מנהלת תוכן בדיזר, שבמהלך חצי השנה האחרונה פנתה באופן פרטני לפודקאסטרים בישראל במטרה שיצטרפו לפלטפורמה. רק לאחר שגייסו מספר מספק של פודקאסטים גדולים וקטנים, השיקו את הפיצ’ר החדש שישים דגש על הפודקאסטים הישראליים על פני הפודקאסטים הזרים.

בקטגוריית הפודקאסטים החדשה יהיה ניתן למצוא את החשודים המיידיים כמו הפודקאסטים של תאגיד השידור “כאן”, ”עושים היסטוריה” של רן לוי, וכן, התוכניות של 102FM, גלגל”צ ושאר הרשתות הגדולות. לצידם, נוסף כל פודקאסט שיוצריו רצו שיהיה זמין גם בדיזר. ביום ההשקה, דיזר טוענת כי כמעט 300 פודקאסטים ישראליים זמינים בספריה שלה.

תמונה: דיזר

” “יכול להיות שאת התל אביבים הפסדתי לספוטיפיי, אבל את השאר – לא”

קשה להגיד שדיזר היא שחקנית בולטת במיוחד בשוק הסטרימינג הישראלי, אך הולנד טוען כי ישראל היא שוק קטן אבל כזה שמתפקד טוב עבור החברה, וחושף כי החברה הגדילה את מספר המשתמשים שלה ב-20% שנה כשנה מאז ההשקה. הולנד חושף כי המינוי המשפחתי של דיזר, זה שמאפשר רכישה של מנוי אחד לכל בני המשפחה בתוספת של 10 שקלים, צמח ב-50% בכל שנה בישראל.

שבח מוסיפה וטוענת כי על אף שנראה שספוטיפיי שולטת בתחום, היא עדיין לא הגיעה לכל בית בישראל, וכאן טמון הפוטנציאל העסקי שגורם לדיזר לא לוותר על השוק הזה: “יכול להיות שאת התל אביבים הפסדתי לספוטיפיי, אבל את השאר – לא… המחשבה של דיזר היא ‘אפל וספוטיפיי, לכו תריבו על ארצות הברית. אנחנו ניקח את הטריטוריות שיותר אוהבות תוכן מקומי בשפה המקומית”.

הולנד לא חוסך במילים על המתחרות שלו שהצליחו לצבור כמות אדירה של משתמשים, ואף טוען כי חלקן נמצאות בתחומי הסטרימינג מהסיבות הלא נכונות: “הם רוצים למכור חומרה או לאסוף מידע. יש כאלו שמונעים מטכנולוגיה אפקטיבית, אבל דיזר היא חברה שבה מוזיקה פוגשת טכנולוגיה. זה איפשר לנו להתחרות מול חברות ענק מאז שנוסדנו ב-2007. גם אחרי ההשקה של אפל מיוזיק, המשכנו לצמוח ולהתחרות. גם אחרי ההשקה של אמזון ויוטיוב המשכנו לצמוח”. הולנד מוסיף כי “הם גדולים יותר מאיתנו. אבל בתור מותג קטן יותר אנחנו יכולים לעשות דברים שלא היינו יכולים לעשות אם היינו מובילי השוק. אנחנו עובדים בצורה צמודה יותר עם היוצרים מאשר המתחרים שלנו”.

למה בדיזר המנוי המשפחתי זמין מיום ההשקה, ובספוטיפיי לא?

אם אתם משתמשים בספוטיפיי בישראל, וודאי שמתם לב שספוטיפיי מקפחת את המשתמשים הישראליים, ולמרות שהבטיחה לנו שתעשה זאת, טרם השיקה את המינוי המשפחתי שלה בישראל שיכול היה לחסוך מאות שקלים בשנה לכל משפחה. כשרק בן משפחה אחד רוכש מינוי וחולק אותו עם שאר בני המשפחה, הפלייליסטים וההעדפות של כולם מתערבבים ומשבשים למשל את היכולת של ספוטיפיי להמליץ לכם על שירים שמתאימים לכם, וכמובן לא ניתן להאזין בו זמנית לשירות. במינוי המשפחתי, כל בני המשפחה מקבלים פרופילים נפרדים לחלוטין, ולכל אחד יש את ההגדרות, הפלייליסטים, השירים, ההמלצות והמידע שלו, וכבונוס, החיוב החודשי מגיע בחשבונית אחת. בלי ריבים באוטו ובלי ששירים של מרגי יקפצו לכם באמצע חדר הכושר או בקארפול הבא.

בזמנו, בכיר בספוטיפיי רמז בראיון עימנו כי אחת הסיבות לעיכובים בהשקת המינוי המשפחתי היא מחלוקת אל מול אקו”ם, אך מאקו”ם נמסר אז כי אין שחר לדברים, כך שלא מן הנמנע וקיימים שיקולים כלכליים-שיווקיים מאחורי זה. כאשר אני מעלה את הנושא באוזני הולנד, גם הוא לא מבין מדוע ספוטיפיי לא משיקה את הפיצ’ר הזה, שהיה זמין לישראליים עוד ביום ההשקה של דיזר לפני 3 שנים. “לא היו לנו שום בעיות עם זה”, הוא טוען. יתרה מכך, הולנד עולה למתקפה ומציע ללקוחות גישה יותר אקטיבית: “במקום להלחם בספוטיפיי, אתם צריכים להצביע ברגליים ופשוט תעברו לדיזר”.

דיזר תפיק פודקאסטים מקוריים בעברית

מיטל שבח, מנהלת תוכן בדיזר ישראל. צילום: אלה ברק

דיזר מנסה לבדל את עצמה על ידי מתן דגש על תוכן מקומי בכל שוק ושוק. גם בספוטיפיי ובאפל מיוזיק אתם יכולים למצוא פלייליסטים בעברית, אך בדיזר מנסים ליצור גם תוכן אקסלוסיבי עם הופעות וסשנים עם מוזיקאים ישראליים שעולים לפלטפורמה, ושבח, עורכת התוכן בישראל, היא בפועל אוצרת התוכן הישראלית של דיזר גם בתחום המוזיקה וכעת גם בתחום הפודקאסטים. הולנד טוען כי בחודשים הקרובים, דיזר תחל גם בהפקת פודקאסטים מקוריים בעברית כאשר אחת התוכניות הראשונות שצפויות לעלות לאוויר תחבר בין עולם הפודקאסטים למוזיקאיים כאשר בכל פרק אמן ישראלי אחר ידבר על השירים שהשפיעו על חייו. בהמשך, החברה עשויה להתרחב לפודקאסטים בלעדיים גם בתחומים אחרים.

“יש לנו שתי דרכים להתמודד עם זה: להתעורר כל בוקר עם זיעה קרה ולהגיד ‘אלוהים אדירים, המתחרים שלי כל כך גדולים’, או שאני יכול לעבוד עם יוצרי תוכן ועם צוות העורכים שלנו וליצור את שירות הסטרימינג הטוב ביותר”. שוב ושוב הולנד מציין כי למתחרות אולי יש “אלגוריתם מתוחכם שיושב במקום ומנתח את מה שכל העולם שומע”, אך טוען שדיזר, לעומתן, מקבלת החלטות באופן אקטיבי: “אנחנו לא רוצים לשבת ולתת לכם להתבשל בפלייליסטים שהוכתבו לכם על ידי אלגוריתם”.

“זה מה שמבדל אותנו מהמתחרים שלנו. אנחנו נוקטים בגישה מקומית. אנחנו מתמקדים במוזיקה מקומית ואוצרים אותה בצורה יותר עמוקה ממה שכל אחד אחר עושה. אנחנו רוצים להדגיש את היופי של התוכן המקומי ולא פשוט ליצור פלייליסט בודד ולעזוב אותו. אנחנו צוללים לז’אנרים השונים בכל מדינה ובכל שוק”. בארצות שבהן הפיצ’ר מבוסס, הולנד טוען שדיזר מקיימת ימי פיצ’ים מרוכזים בהם יוצרי פודקאסטים יכולים לבוא ולהציע רעיונות לתוכניות. “מישהו בא ואומר לך שיש לו רעיון מדהים לפודקאסט שהוא יודע שלא עשית מעולם והוא יודע שזה נשמע מטורף. אבל כולם מסתכלים אחד על השני בשולחן ואומרים ‘אנחנו חייבים לעשות את זה’. לרוב זה מוביל גם להצלחה”.

שבח טוענת שמצעדי ההשמעות בספוטיפיי ובאפל מיוזיק מעורבבים ומדגישים בעיקר פודקאסטים גדולים, מה שלטענתה יותר מתאים לאנשים שמכירים את המדיום ומגיעים משכבה מסוימת שהייתה צריכה לחקור כדי לגלות את העולם של הפודקאסטים. “כצרכנית שאוהבת פודקאסטים, התוכן המקומי לא הרגיש נגיש. לי זה מרגיש כמו תחום שמי שמכיר ויודע, יודע, אבל עוד לא הגענו לאנשים בישראל שיכולים להכיר פודקאסטים ולהתחבר לזה”. לטענתה, אוצרות של תוכן מקומי יכולה לתת במה גם לפודקאסטים חדשים ובעיקר ולקהלים חדשים. “אם במוזיקה הגישה היא מיקס בין ישראלי לבינלאומי, אני חושבת שקהל היעד בישראל יתחבר קודם כל לפודקאסטים בעברית”, היא מוסיפה.

השקה בלב סערה

דיזר מוצאת את השקת פיצ’ר הפודקאסטים בזמן טעון בקרב קהילת הפודקאסטים בישראל. רק לפני מספר שבועות דיווחנו בגיקטיים על “מרד הפודקאסטרים” של רן לוי, האיש מאחורי “עושים היסטוריה”, בספוטיפיי. המאבק בין חלק מיוצרי הפודקאסטים לתאגיד הענק שמאיים לשלוט על עולם הפודקאסטים העלה שאלות רבות על עתיד ומהות המדיום הצומח: האם התאגידים הללו צריכים לשלם תמלוגים לפודקאסטרים? האם הפודקאסטרים צריכים להיות אסירי תודה על הפלטפורמה או שההפך הוא הנכון? האם התאגידים מנסים לכלוא את המאזינים באפליקציות שלהם, ובכך מרחיקים אותם מהיוצרים?

תמונה: רן לוי

נראה שבדיזר מודעים לסערה הזאת, אך לא נראה שהחברה מתכננת לעשות את הדברים משמעותית אחרת. מצד אחד הולנד מתגאה בעובדה שדיזר מנסה לשנות את שיטת התשלומים לאומנים כך שהכספים יחולקו לאומנים בצורה הוגנת ומוגנת מפני הונאות האזנות, כפי שקורה כיום באפליקציות סטרימינג רבות. אך מצד שני, לשאלתי הוא מבהיר כי נכון לעכשיו לא עומדת על הפרק אופציית תשלום תמלוגים לפודקאסטרים, בדומה לשיטת התמלוגים לאמני מוזיקה.

הולנד, מצידו, מגן על ההחלטה: “אנחנו מתקיימים מהיצירתיות של הפודקאסטרים, אבל באותה העת זה עדיין לא תוכן שאנשים מוכנים לשלם עליו, כיוון שהוא נגזרת של תוכניות רדיו שזמינות בחינם”. הולנד טוען כי דיזר בעצם נותנת ליוצרים פלטפורמה להפיץ את הפודקאסטים שלהם בחינם, מבלי שדיזר עצמה מצמידה להם פרסומות משלה, כפי שספוטיפיי מתכננת לעשות בהמשך. עם זאת, הולנד לא שולל אפשרות שאם פודקאסטים יהפכו לפופולאריים מספיק בשנים הקרובות, יתכן וחלקם יעברו למנויים בתשלום של האפליקציה, וכך אולי תתאפשר חלוקת תמלוגים מסוימת עם הפודקאסטרים. “אני חושב שזה מעבר מאוד קשה, אבל אנחנו נחקור אותו ביחד עם הקהילה”.

למרות ששבח והולנד ממשיכים להדגיש שדיזר מנסה לעשות את הדברים אחרת, קשה שלא לתהות למה דווקא בתחום התשלומים ליוצרי הפודקאסטים הם בוחרים ללכת בשיטת העדר. “זה Win-Win”, טוענת שבח, שסבורה שבכלל יש צורך בחינוך מחדש של שוק הפרסום בארץ: “אתה עושה תוכן ורוצה שהוא יגיע לכמה שיותר אנשים…כרגע, הרבה פודקאסטרים בישראל מאוכזבים מזה שמפרסמים עוד לא מכירים את המדיום. שוק הפרסום הישראלי אוהב מספרים ואוהב ‘בגדול’. אתה צריך ללמד גם אותו שיש לפודקאסטים קהל איכותי וקבוע, וללמד אותו מה הערך של לפרסם בפודקאסט ולא בעוד פוסט בפייסבוק”.

את במקצועך DJ. האם היית מוכנה לעבוד בחינם?

שבח: “אתה מתאר מצב שבו אני עושה במיוחד בשבילך עבודה. וזה לא המצב. אם יש סט שאני הקלטתי לשימושי הפרטי והקהל שלי. אם מישהו רוצה להשתמש בזה, זה לגמרי דבר ש-DJs עושים. אין שום דבר שאתה (כפודקאסטר, ע”ב) צריך לעשות במיוחד. אתה תמשיך לעשות את מה שאתה עושה”.

גם אתם, כמו ספוטיפיי, משלמים כסף ליוצרים בעולם כדי שאלו יעלו את הפודקאסטים שלהם באופן בלעדי בדיזר. אתם לא חושבים שזה מנוגד לרעיון המקורי של פודקאסטים שאמורים להיות זמינים בכל מקום?

הולנד: “אני חושב שאתה צודק. מנקודת מבט של פודקאסטר אתה רוצה שהרעיונות שלך יופצו ככל הניתן ואתה רוצה שישמעו אותך. אני חושב שזה תלוי באופי של כל פודקאסט, ואני חושב שהתחום מוצא את האיזון הנכון. אנחנו מחפשים דרכים לבדל את עצמנו לא רק בתחום הטכנולוגי, אלא גם בתוכן הבלעדי. זה אכן קו גבול דק…”.

ובכל זאת, איך אתם יכולים להתחרות בענקית שמחליטה ביום אחד לקנות את אחד הפודקאסטים הפופולאריים בעולם תמורת 100 מיליון דולר, רק כדי שהוא לא יושמע אצלכם?

הולנד: “כשמישהו עושה מהלך שכזה, הרבה אנשים מוצאים אותו דווקא מושך, ואחרים עשויים להגיד ‘וואט דה פאק? למה שמישהו יוציא כל כך הרבה כסף על סוג כזה של תוכן?’. אז זה נותן לנו הזדמנות לעשות דברים אחרת ולהתמקד בתוכן אחר. יש כל כך הרבה תוכן מעניין בחוץ שזה כמעט בלתי אפשרי לנעול את השוק על ידי רכישות שכאלו. יש עדיין מיליוני לקוחות פוטנציאליים שעדיין לא הקשיבו מעולם לג’ו (רוגן, מגיש הפודקאסט שנרכש על ידי ספוטיפיי. ע”ב) ומעונייינים בדברים אחרים, אז אני ממש לא מודאג מזה”.

איך מונעים היווצרות של מונופול?

המעבר של פודקאסטים מאפליקציות פתוחות לשירותי הסטרימינג הגדולים מעורר גם הוא מחלוקת בקהילת יוצרי התוכן, שלעיתים חוזים בנדידה של חצי ממאזיניהם אל האפליקציות הגדולות והסגורות, שעשויות לשנות את אלגוריתם החיפוש והצגת התכנים שלה ברגע אחד, כמו שעשו פייסבוק ויוטיוב בעבר.

בתגובה להתקרבות של ספוטיפיי לכדי סוג של מונופול בתחום הפודקאסטים, הולנד לא חוסך במילים וטוען בצורה די מתבקשת וצפויה שהפיתרון הוא פשוט: “תתמכו בדיזר, ותוכלו למנוע את הבעיה של הפיכת ספוטיפיי לגדולה יותר”. גם שבח טוענת כי לדעתה פודקאסטרים “ישמחו לפזר את הכוח הענק שספוטיפיי קיבלו”, ומוסיפה כי “ברגע שזה מונופול, אתה רוצה כיוצר להוריד מכוחה. אם מחר ספוטיפיי יחליטו על אלגוריתם שיהרוס לך, אז הוא יהרוס לך. ואם אתה שם את כל הביצים שלך בסל הירוק של ספוטיפיי, אתה נתון לחסדיה”.

3 שנים לאחר ההשקה שלה בישראל, דיזר תצטרך לעמוד שוב למבחן אצל הקהל הישראלי, ולראות האם מהלכים מקומיים כל כך, בתוספת שיטת תמחור יותר הוגנת מזו של ספוטיפיי, יאפשרו לה להפוך לכוח יותר משמעותי בשוק הישראלי. כזה שלא רק יביא לה יותר לקוחות, אלא כזה שיצליח גם לקדם את תעשיית הפודקאסטים הישראלית שעדיין מפגרת שנות אור בהשוואה לשוק האמריקאי המבוסס.

הורידו עכשיו את אפליקציית גיקטיים, ותישארו מעודכנים הורידו עכשיו את אפליקציית גיקטיים, ותישארו מעודכנים להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

24 תגובות על "”במקום שתילחמו בספוטיפיי, הגיע הזמן שתצביעו ברגליים ותעברו”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רונן
Guest

ממש רציתי לעבור לדיזר, וניסיתי אותם איזה כמה חודשים. בסופו של דבר ספוטיפיי נותנת פתרון טכנולוגי טוב יותר (התממשקות עם רכיבים אחריםאפליקציות). מה שגרם לי לוותר בסוף. אולי כשהם יסדרו את זה אני אעבור אליהם שוב (במיוחד לחשבון המשפחתי המשתלם)

רועי
Guest

איזו התממשקות חסרה לך בדיזר?

אחד שיודע
Guest

משתמש בדיזר כבר תקופה של כמה שנים מרוצה מאוד, מעדיף אותה בכל קטגוריה על ספוטיפיי

רועי
Guest

גם אני משתמש בדיזר כמה שנים (מהרגע שהם היו זמינים בארץ), ומאוד מרוצה.
דבר אחד שמציק לי וההתממשקות עם Google assistant היא לא מלאה, והדבר היחיד שאני יכול להגיד ל-assistant הוא Play music on Deezer. בספוטיפיי אפשר להגיד לו לנגן אומן מסוים וכו’. יותר נוח, ומאוד חסר לי.
למרות זאת, הממשק של דיזר הרבה יותר מושך ונעים, כמויות המוזיקה הן בלתי נגמרות ובאיכות יותר גבוהה, והמנוי המשפחתי כמובן, גורמים לי לא לרצות לעבור בקרוב.

בין
Guest

לא מבין למה לפודקאסטים צריך את ספוטיפיי או דיזר?!
תשתמשו בתוכנת פודקאסטים ייעודית, כגון podcast addict
הכל בשליטה ואפשר לקנפג כל דבר אפשרי, פשוט עובד מעולה.

רועי
Guest

השתמשתי בדיזר, כולל בפרופילים, במשך שנה בערך עד פתאום הבחנתי שנעלמים לי שירים (בעיקר עבריים) מהפלייליסט. עברתי לספוטיפי, אף על פי שלדעתי הוא פחות איכותי, אבל לפחות לא נעלמים לי שירים :-)

רועי
Guest

הייתה להם בעיה של רשיונות לפני שנה ומשהו עם אקו”ם. זה נפתר לפי מה שהבנתי, ולא נעלמים שירים.

אלון לוי
Guest

מה אתה עונה לעצמך??
מחשיד משהו…

רועי
Guest

חחח יש יותר מרועי אחד בעולם

גיק
Guest

גיק

צלם בהיכל
Guest

תגידו מה שתגידו על הגויים, הם יודעים להצטלם, תשימו לב לתמונות של ישראלים איך זה נראה ואיך נראית התמונה שלו, שמיים וארץ.

מישהו
Guest

הם עושים לפודקאסטים בדיוק אותו דבר כמו ספוטיפיי, זה להחליף פח בפחת.
(הפלטפורמה משמשת כ CDN ולא אפליקציית פודקאסטים שמנגישה לך את הקבצים מה RSS, כלומר הם חוצצים בינך לפודקאסט באותה צורה בדיוק)

מנכ״ל אפל
Guest

אפל תרכוש את ספוטיפיי ישראל במיליון $

מנכ״ל אפל
Guest

אפל תרכוש את ספוטיפיי ישראל במיליון $ עבור עובדיה.

אלי
Guest

לא מבין במה הם יותר טובים מספוטיפיי, אותה גברת בשינוי אדרת.

גרי
Guest
אני איתם הרבה זמן, בעיקר בגלל שבממשק שלהם יותר נוח למצוא אמנים ויותר נח למצוא את הרליסים האחרונים שלהם (משהו שפשוט אני שובר את הראש בלהבין למה ספוטיפיי מקשה עליי לעשות דבר כזה פשוט) ובנוסף העובדה שיש אצלהם יותר מוזיקה שחורה מהסבנטיז והרבה יותר אומני יורודאנס משנות התשעים. אבל… ספוטיפיי הרבה יותר טובים ברשימות האוטומטיות שלהם. דיזר פשוט מפספסים ולא יודעים לקלוע בטעם, ולאחרונה עשו שינוי שפשוט הרס את ה FLOW, הפיצ’ר שלהם שהוא מעיין שאפל של שירים שאתה אוהב עם שירים אחרים שדומים לטעם שלך. פשוט דרסו אותו ברגל גסה – מציפים לי בלי סוף שירים ישראלים דרעאקים למרות… Read more »
איציק
Guest

הייתי בדיזר שנה וכשהסתים המנוי החלטתי לנסות את ספוטיפיי. איכות השירים בדיזר גבוהה יותר, והממשק קצת יותר נוח. בספוטיפיי יש יותר שירים מקומיים אם כי לא מצאתי יתרון גדול על דיזר. אני נשאר כי אני כבר שם.

אלון
Guest

הפיתוי שלי עם דיזר זה החשבון המשפחתי – חור אבטחה בגודל אלסקה.
בדיחה של חברה. אני אמור לתת לבן שלי את הסיסמא לחשבון שלי והוא יכול לעדכן לי את השירים?

שימי
Guest

הגיע הזמן שדיזר יוסיפו תמיכה באמצעות Goole home ובכלל בהפעלה באמצעות Google Assistant
אני מכיר מספר אנשים שזה הפיצר שמונע מהם את המעבר

עוז
Guest

אם אתם רוצים לשמוע פודקאסטים בחינם וסך הכל ממש בנוח לדעתי אפליקציות סטייל גוגל podcasts עושות את העבודה והן חינמיות וכולל ממשק web.
אז תזכירו לי למה אנחנו צריכים בכלל את ספוטיפיי ודיזר שרוצות תשלום בעבור פודקאסטים שכאמור החוויה יכולה להיות חינמית, נוחה וללא פרסומות מצד הפלטפורמה !

עמית
Guest

אני גם עזבתי את ספוטיפיי, אבל לטובת אפל מיוזיק. 90% מהזמן כל האפליקציות האלה אותו דבר, ואני מעדיף לשלם לחברה אמריקאית מאשר לחברה צרפתית?

עמית
Guest

צרפתית.*

סתיו
Guest

אם היה טעם לרוץ לדיזר אנשים ממזמן היו עושים את זה. ניסיתי לתקופה ארוכה את החשבון בדיזר וכל מה שקיבלתי היה תוכן רדוד, המלצות שירים משעממות דף בית חסר טעם והזמן תגובה של האפליקציה היה איטי להחריד ואיתו גם השירים נתקעו ונטענו זמנים ארוכים לפעמים אפילו לא עבדו בכלל, הממשק נראה כמו גיבוב גס של שירותי מוזיקה אחרים והמחסור של האמנים שלא נמצאים בשירות היה ניכר
המחיר אמנם נוח ויש דברים שממש נחמדים בחווית המשתמש כמו הפלוו וזה שהכל נורא ברור
אבל זה פשוט לא שווה את זה לדעתמ וספוטיפי או יוטיוב מציעים הרבה יותר

אנדרי
Guest

היינו בהתחלה בדיזר לפני שספוטיפיי הגיעו לארץ. עם הזמן התחילה להימאס האיכות הטכנית הירודה והצורך להתחנן ששיר שאני מסמן במחשב יעשה לי טובה ויירד גם לטלפון. ביום שנתקלתי במגבלת כמות השירים בנייד, הנמוכה בהרבה מזאת של ספוטיפיי, היה ברור שהגיע הזמן לעבור צד. ברגע שראיתי את סנכרון הניגון בין מכשירים ואת שלל אפשרויות הדיסקברי של חומר חדש כולל הרדיו, כבר לא הייתה דרך חזרה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: