מתל אביב לניו יורק בפחות משעתיים: איירבוס עובדת על מטוס אולטרה סוני

יצרנית המטוסים איירבוס הגישה בקשה לפטנט עבור מטוס בעל 2 מנועי סילון ומנוע רקטי נוסף שיגרום לו לנסוק כמו טיל ולטוס במהירות מאך 4.5

מקור: צילום מסך, סרטון הדמייה Youtube

מקור: צילום מסך, סרטון הדמייה Youtube

חדש בגיקטיים: לוח משרות הייטק שמתמקד רק במשרות מתחום ההייטק, מתעדכן באופן קבוע ופתוח למגייסים ולמחפשי עבודה.


יצרנית המטוסים איירבוס (Airbus) הציגה פטנט חדש למטוס סילון על קולי, שיפחית את זמן הטיסה בין לונדון לניו יורק לשעה אחת בלבד (במקום שבע שעות), ובין פריז לסן פרנסיסקו או טוקיו ללוס אנג׳לס יפרידו כשלוש שעות טיסה בלבד. אין ספק כי מדובר בבשורה משמחת עבור ׳נוסעים מתמידים׳ שמבלים שעות רבות באוויר או עבור אנשים מן המניין, שסובלים בטיסות ונמנעים מלבקר במקומות רחוקים מידי בגלל זמן הטיסה הארוך.

המטוס שמופיע בפטנט של איירבוס יגיע למהירות של 4.5 מאך, שהם בעצם פי 4 וחצי ממהירות הקול. לצורך השוואה, מטוס הקונקורד שנחשב לפאר הטכנולוגיה בזמנו, הגיע למהירות שיא של 2 מאך, וטיסה מלונדון לניו יורק באמצעותו ארכה כ-3 שעות וחצי.

יותר טיל מאשר מטוס

המטוס העל קולי מופעל על ידי שלושה סוגי מנועים שיעבדו ביחד בכדי להעלות אותו מהקרקע עד לגובה שיוט של למעלה מ-100,000 רגל (30 ק״מ) במהירות של 4,828 קמ״ש (3,000 מייל). את תחילת דרכו יתחיל המטוס ממסלול טיסה רגיל ובאמצעות שני מנועי סילון ׳סטנדרטיים׳, ולאחר מכן יפעיל במקומם מנוע רקטי ויעוף במהירות טיל, תרתי משמע. תוך כדי טיסה המטוס ינמיך ויאט מהירות, עד שיגיע שלב הנחיתה שתתבצע באמצעות מנועי הסילון.

הכל נשמע טוב ויפה, אך כמו בכל דבר, גם לפרויקט השאפתני הזה יש לא מעט חסרונות; ראשית, המטוס העל קולי עשוי להיות מאוד יקר (שלושה מנועים – שלושה סוגים שונים של דלק). מאז שהוצגו מטוסי הקונקורד (והספיקו להיות מקורקעים מאז), תחום התעופה המסחרית לא ממש התפתח, וחברות התעופה העדיפו להתמקד בדגמים חסכוניים בדלק ולא רועשים. הוסיפו לכך את העובדה שבתקופה שלנו הטרנד השולט הוא דווקא להזמין טיסות מוזלות בדקה ה-90 או לטוס באמצעות חברות צ׳רטר מוזלות, כך שלא בטוח שאנשים יעמדו בתור לטיסה שכזו שבטוח תהיה יקרה יותר. כמו כן, הגרסה הנוכחית של המטוס יכולה להטיס סה״כ כ-20 נוסעים, כך שנראה כי סגנון הטיסה מתאים יותר לשימושים צבאים.

לחסרונות הללו יש כמובן להוסיף את העובדה כי לא בטוח שנוסעים רבים יתלהבו גם מהעובדה שהם טסים בתוך טיל, מונחים בערסלים. לא נשמע כמו טיסה נעימה, שקטה וחלקה כפי שהתרגלנו אליה, וכמובן שהקונוטציה למילה ׳טיל׳ מיד מתקשרת למשהו שלילי.

כמו פטנטים רבים אחרים, סביר להניח כי גם המטוס העל קולי של איירבוס ייגנז בסופו של דבר ולא יהפוך לממשי, לפחות לא במתכונתו הנוכחית . יחד עם זאת, ניתן לשלב אולי את הטכנולוגיה שפותחה במטוסים של איירבוס, בצורה קצת פחות קיצונית ושאפתנית ולקצר את שעות הטיסה, גם אם לא באופן דרמטי כמו במקרה הנוכחי.

וידאו: Supersonic Roller Coaster-cum-Aircraft patented by an Airbus Group Company

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

3 תגובות על "מתל אביב לניו יורק בפחות משעתיים: איירבוס עובדת על מטוס אולטרה סוני"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
yoni katz
Guest

ההיגיון שאני רואה בשימוש בזה הוא יתרון עצום לארצות הברית

זה יהיה פיתרון מהיר לצבא ארצות הברית לשלוח מיידית כוחות (יותר חימוש ואספקה) לכל יעד תוך זמן קצר

ולא בכיוון של טיסות מסחריות

דור
Guest

מהירות לא נמדדת בקילומטרים חברה…..

Ram
Guest

נראה כמו thunderbird 2 (שיואו אני זקן)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: