פטנט חדש של איירבוס יקצר את זמן ההמתנה להמראה

כדי להפחית את זמן ההמתנה של המטוס על המסלול עד ההמראה, איירבוס מציעה יחידה נשלפת, אשר תשמש כתא להובלת נוסעים ומטען. במילים אחרות – מדובר בתא נשלף שישמש כמכולה שתתחבר ותתנתק מהמטוס בעת העלאה והורדת נוסעים

מקור: הפטנט של Airbus

מקור: הפטנט של Airbus

בחודש פברואר 2013 הגישה איירבוס בקשה לפטנט, שמטרתה להפחית את הזמן שבמהלכו מטוסים נמצאים על הקרקע וממתינים עד שכל הנוסעים יעלו ויתיישבו במקומם. השבוע וכמעט שלוש שנים אחרי, אושר הפטנט על ידי משרד הפטנטים וסימני המסחר בארצות הברית. הפטנט מבוסס על תא שיתחבר ויתפרק אל המטוס כדי להעמיס ׳ולפרוק׳ נוסעים בצורה הרבה יותר חסכונית (בזמן).

מכולה של נוסעים

הפטנט של איירבוס מבוסס על תא שניתן להסרה, אליו ׳מעמיסים׳ נוסעים מבעוד מועד, בעודם נמצאים בגייט, ולאחר מכן מחברים אותו למטוס, מיד עם הגעתו אליו. כאשר המטוס יגיע ליעדו, התא הטעון במלואו יוסר, יתרוקן בטרמינל, ויוחלף על ידי תא אחר בו ממתינים הנוסעים הבאים. בצורה זו, המטוס יעלה למסלול רק ברגע שיהיה מוכן להמראה, וכל הנוסעים שכבר ממתינים בשער לפני העלייה למטוס יוכלו להישאר ישובים במקומם. היתרון הגדול הוא שרק ברגע שכל הנוסעים ישבו חגורים, התא ירד מהטרמינל עצמו אל תוך המטוס.

אז נכון, סביר להניח שבביקור הבא שלכם בשדה התעופה לא תעלו למטוס בצורה הזו מכיוון שבכל זאת נדרשת עבודה לא קטנה הכוללת התאמה של המטוסים עצמם, כמו גם הטרמינלים בשדות התעופה, אבל הקונספט כשלעצמו מעניין, ועשוי לקרוץ ללא מעט חברות תעופה. כל רגע בו מטוס נמצא על הקרקע, מלווה בהפסד כספי עבור חברות התעופה ולא פלא שכולם מחפשים דרכים מקוריות לצמצם את זמן השהייה על הקרקע. בואינג, המתחרה של איירבוס, דיווחה בעבר שחיסכון של 10 דקות על 2000 נסיעות בשנה, מתורגם ל-20,000 דקות נוספות או למעלה מ-300 שעות טיסה נוספות, שכמובן המשמעות היא הכנסות נוספות עבור חברות התעופה.

הפטנט הנוכחי הזכיר לנו קונספט נוסף שעלה לכותרות לפני מספר שנים, ומציג רעיון די דומה; המעצב הסיני צ׳ן יניון (Chen Jianjun) הציג קונספט שיאפשר לרכבת לאסוף ולהוריד נוסעים מבלי לעצור כלל בתחנות. כך, במקום שנוסעים יחכו בפלטפורמה וינסו לפלס דרכם אל תוך הרכבת, נוסעים יחכו במעין תרמיל מעל המסילה אשר תתחבר באופן אוטומטי לרכבת. הרעיון הוא שעוד לפני שהרכבת המהירה תגיע לתחנה, הנוסעים ימתינו לה בתא המיועד להתחבר אליה אשר נמצא בפלטפורמה מעל המסילה וכאשר הרכבת תתקרב לתחנת האיסוף, תאט את מהירותה ותאפשר ל״תא הנע״ לתפוס עליה טרמפ. לאחר שכל הנוסעים עברו לרכבת ״האמיתית״ והתרווחו במושביהם, התא ינוע לאחורי הרכבת ונוסעים אשר יהיו מעוניינים לרדת בתחנת הבאה יעברו אליו.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל