מדברים הרבה על "ההתפטרות הגדולה" של עובדים, אבל האם טכנולוגיה ישראלית תוכל לעזור?

בתקופת "העזיבה הגדולה" חברות עסוקות בתחלופת עובדים, ומזניחות את שימור העובדים הקיימים. הפיתוח של Keepy הישראלית מפענח סממנים התנהגותיים כדי לעזור למנהלים להבין את מצב ה-well-being של עובדים וצוותים

מנהלים דורשים יעילות בכל זמן ומקום, אך לא מקדישים את הקשב הניהולי הנדרש מרחוק (צילום: Dreamstime)

מאת אליק עציון, שותף מנהל באלרון ונצ'רס

הקורונה שינתה את עולם העבודה מקצה לקצה: עובדים עברו לעבוד מהבית, תוך שהם ממשיכים לספק את הסחורה ללא המשרדים המפנקים והנוף מהקומה הגבוהה. אך השינוי הפיזי הוא רק קצה הקרחון של שינוי עמוק יותר: הקורונה יצרה טריגר שמערער את החוזה הלא רשמי בין העובדים למקום העבודה. כלומר, היום עובדים לא עוזבים מקום עבודה בשביל טייטל או שכר גבוה יותר, אלא משקללים פרמטרים נוספים המשפיעים על ה-well-being – משמעות ואתגר, מימוש והגשמה עצמית, סיפוק ואיזון בין העבודה לפנאי.

מגמת עזיבת העובדים בעידן הקורונה כל כך רחבה, שהיא קיבלה את הכינוי "העזיבה הגדולה", או "The Great Resignation". כאשר חברות עסוקות בתחלופת עובדים, גיוס והכשרה, הן לא רצות קדימה, וגרוע מכך – הן לא מתפנות לתת מענה לעובדים הקיימים. סקר של Work Institute, שבו השתתפו 100 אלף מתפטרים בשוק האמריקאי, הראה כי 78% מהם היו מוכנים להישאר בחברה אם היא הייתה עושה את הצעדים הנדרשים לשמר אותם.

במציאות של עבודה היברידית, חברות דורשות זמינות ויעילות מכל מקום ובכל זמן, אך מצד שני לא מסוגלות להקדיש קשב ניהולי – מקצועי ואישי – באותה מהירות ויעילות. ואם זה לא מספיק, הרי שהעבודה מרחוק יוצרת ריחוק בין עובדים וצוותים ולא מאפשרת התכנסות במקום פיזי, אווירת שייכות, תמיכה, אמפתיה ושיחות בלתי פורמליות. דינמיקת התקשורת השתנתה והיום היא בעיקרה תכליתית ומוכוונת משימה. כל השינויים האלה הורידו באופן משמעותי את הקשב המוקדש ל-well-being של העובדים.

זכוכית מגדלת על רווחת העובדים

אל הבעיה הזאת מתייחסת חברת Keepy, שפיתחה פתרון טכנולוגי לשימור עובדים על ידי מתן קשב נכון ומדויק לצרכיהם במקום העבודה. הפתרון מבוסס על טכנולוגיית AI המפענחת סממנים התנהגותיים ברמת צוותי עבודה שמהם ניתן לפרש את הדינמיקה הקבוצתית. תחשבו על זה: מספיק לשבת בחדר עם הצוות כדי להבין אם הוא שחוק, גם אם אף אחד מהם לא יביע תסכול בצורה מפורשת. בדיוק כמו בעבודה במשרד, גם בעבודה במרחב דיגיטלי ניתן להיחשף לסממנים שמהם ניתן להבין טוב יותר את צורכי הנוכחים.

הפתרון שפיתחה החברה מבוסס על ניתוח הסממנים הדיגיטליים של התנהגות צוותים טכנולוגיים בסביבת העבודה באמצעות מודלים של בינה מלאכותית. המודלים האלו משלבים תיאוריות מחקריות מתחומי מדעי החברה והייעוץ הארגוני, לצד ניתוח מתקדם של הסיגנלים העולים מהדאטה הדיגיטלי. יש לציין שהטכנולוגיה לומדת את התנהגות הצוותים ומפרשת אינטראקציות ביניהם.

מנהל פיתוח יודע להסתכל בכלי העבודה על טיקטים, קומיטים ובאגים ולהבין בין השורות אם הצוות מתנהל בשיתוף פעולה מוצלח, אם הוא שחוק והיכן הוא צריך לתת קשב. אולם לא ניתן לצפות ממנהלים להתמודד עם המידע הרב שהם נחשפים אליו תחת עומס, והפתרון של קיפי ממצה עבורם את המידע לכדי תובנות ממוקדות.

לדוגמה, מנהלים מורגלים לראות את עקומת דיווחי הבאגים האופיינית לפרוייקטים: עולה בתחילה ויורדת לקראת שחרור הגרסה. עקומה זו יכולה לנבוע מתוך בשלות גרסה או מתוך חיכוך וחוסר סנכרון בין צוות הבדיקות וצוות הפיתוח, שיובילו לבאגים שלא מדווחים או מטופלים – מה שייצור ירידה של העקומה, שני צוותים מתוסכלים ושחרור מוצר באיכות נמוכה. היכולת להבין זאת יושבת בשלל סימנים קטנים של חיכוך בדיווחי התקלות, פתרונם והדינמיקה בין הצוותים. במילים אחרות, הפתרון מייצר "זכוכית מגדלת" המסייעת לדרגים השונים בחברה להבין את מצב ה-well-being של הצוותים הטכנולוגיים בחברה.

מנהלים ומנהלות מקבלים פידבק על הקשר בין תהליכים שהם מובילים להשפעה שלהם על חיבור הצוותים. הבנת הדינמיקה של השינויים מאפשרת להם לקבל החלטות מתוך משוב ולהקצות משאבים במקומות הנכונים. בנוסף לתובנות, קיפי מספקת המלצות לפעולה לפי ידע מומחים מעולמות הייעוץ הארגוני ומתוך "הזכרון הארגוני" שהחברה מתעדת לתהליכים שקרו בעבר בסביבת הלקוח.

בינה מלאכותית למיומנויות רכות

השילוב של למידת מכונה בתחום ההתנהגותי היא אתגר משמעותי במיוחד, כיוון שמדובר בשדה מורכב של התנהגות אנושית ומיומנויות רכות. המערכת לומדת לזהות התנהגויות נורמליות ברמת הצוות ומקיימת מערך שיקולים בקבלת החלטות בהקשר התרבות הארגונית שמסביבו.

פיתוח מערכת AI לתחום של מיומנויות רכות נעשה בעזרת תרגום של מקורות מידע מגוונים לכדי התנהגות אנושית ואימון רשת למידה עמוקה, ללא התבססות על Ground Truth בתהליך. לדוגמה, בניגוד למערכת AI המזהה אובייקט בתמונה ומתבססת על מתייג אנושי שמכריע אם האובייקט אכן נמצא בתמונה, קיפי מנתחת ומציגה את הדינמיקה שנוצרה במידע דרך פריזמות של מודלים פסיכולוגיים וסוציולוגיים מעולמות הייעוץ הארגוני, שנחקרו עשרות שנים בעולם הפיזי, תוך מתן תשומת לב להמלצות לפעולה בתזמון הנכון ובהקשר הנכון.

הטמעה בחברות מוכרות בתעשייה

קיפי נוסדה ב-2021 על ידי דביר פאראווי ושחר לוי, בוגרי יחידת 81, בעלי ניסיון משותף של יותר מ-30 שנה בניהול פיתוח בסביבות דיגיטליות. להקמת החברה קדם מחקר מעמיק של שנתיים, שבמהלכם חברה אליהם ד"ר רוית אורן – מומחית למנהיגות ארגונית, המשמשת בתפקיד ראש המחקר.

החברה אינה פועלת בוואקום מוחלט. חברות סקרים שונות עובדות כל הזמן כדי להבין טוב יותר את צרכי העובדים והעובדות, ולצדן ישנן חברות BI רבות המייצרות תובנות מתוך ניתוח הנתונים היבשים כגון שכר, ותק ומרחק מהעבודה. נוסף לאלה, ניתן למצוא צוותי People Analytics בחברות שמנסות ללמוד על מצב העובדים מתוך סקרים ונתונים יבשים.

בניגוד לפתרונות האלה, מודלי ההתנהגות של קיפי אינם מבוססים על אנליזה ברמת האינדבידואל, אלא נותנים תובנות ברמת תפקוד צוותים ומותאמים לכל חברה, כך שהתובנות המתקבלות מתאימות לאופי הייחודי של כל ארגון. התובנות נבנות מתוך מטריקות התנהגותיות במדעי החברה ולא מתוך נתונים יבשים, כלומר – מבוססות על התנהגות ולא מוטות על ידי דעות ופרשנות. בנוסף, החברה מקפידה לשמור על פרטיות העובדים ואינה קוראת הודעות או מדרגת עובדים.

הפתרון של קיפי הוא פתרון Cloud SaaS, ולאחר סיום הפיתוח קיפי כבר החלה בשילוב הפתרון בחברות טכנולוגיה מוכרות בתעשייה. החברה, שיושבת בקרבת תחנת רכבת השלום בתל אביב ומונה 11 עובדות ועובדים, השלימה באוגוסט האחרון סיבוב גיוס מקרן ההשקעות אלרון ונצ'רס.

הכתבה בחסות אלרון ונצ׳רס

Keepy ai פיתחה פתרון SaaS לניהול תהליכי שימור עובדים וצוותים באופן יעיל המאפשר מתן מענה איכותי לצרכי העובדים ושיפור סביבת העבודה גם בסביבה היברידית. החברה השלימה גיוס סבב סיד בהובלת אלרון ונצ'רס המתמחה בהשקעות בחברות טכנולגיה ישראליות בשלבים מוקדמים ובפרט בסטארט-אפים בתחומי הסייבר ו B2B Software-. בימים אלהKeepy נמצאת בתהליכי הטמעה ראשוניים בחברות מוכרות בתעשייה, ששמו להן כמטרה לענות על הצורך הגובר בשימור עובדים בצל השינוי הדרסטי שעולם העבודה נמצא בו והמעבר לעבודה היברידית.

אתר החברה

ליצירת קשר עם אלרון ונצ'רס לחצו כאן

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

11 תגובות על "מדברים הרבה על "ההתפטרות הגדולה" של עובדים, אבל האם טכנולוגיה ישראלית תוכל לעזור?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יותם
Guest

אחלה רעיון! בהצלחה!

גרגמל
Guest

מה שמשעשע זה שיש יחס הפוך בין חברות שקונות מוצרים דפוקים כאלה וה well-being של העובדים שלהן.

חבל על הכסף
Guest

מאד משעשע…. עוד שטות מטופשת שנדונה לכישלון
דבר עם הצוות שלך – הכי פשוט

עידן
Guest

תמצוץ לאבא שלך

גרגמל
Guest

עידן נראה לי שה well being שלך לא משהו.

עומר תומר
Guest

מדהים!

אייפוניסט
Guest

מעניין אם יש עובדים שעזבו את keepy

יעל
Guest

נשמע מענין תכלס

ניר
Guest

כמה מחשבות:
1. איזה סיגנלים הם אוספים? או שזה חדירה לפרטיות (״כמה פעמים נכנסים ללינקטאין ביום״) או שזה סיגנלים ממש חלשים (ניתוח סנטימנט בצ׳ט)
2. כמה זה יותר טוב מפשוט לדבר עם האנשים ולעודד שיח פתוח?
3. אם זה מוצר סביר עם הצלחות סבירות, למה היו צריכים לשלם לגיקטיים שיסקרו אותם?

תביא כסף
Guest

הדיון פה יותר מעניין מהכתבה! מושלםםםם

wpDiscuz

תגיות לכתבה: