דיווח: אחרי הכישלון של Poke, פייסבוק מכינה ל-Snapchat תחרות חדשה

פייסבוק מעוניינת בנתח השוק של Snapchat בכל מחיר ועל פי הדיווחים האחרונים תשיק אפליקציית הודעות מיידיות שנעלמות תוך זמן קצר תחת השם Slingshot עוד החודש.

קרדיט תמונה: פייסבוק

קרדיט תמונה: פייסבוק

האם פייסבוק מתכוננת ל-Phase Two נגד אחת מאפליקציות המסרים המיידים המאיימת עליה ביותר? לאחר הכישלון של אפליקציית Poke וההצעה העוד יותר כושלת לרכוש את Snapchat, הדיווחים האחרונים מדברים על כך שמארק צוקרברג מפקח באופן אישי על בניית שירות מתחרה ל-Snapchat, אפליקציית הודעות מיידיות בשם Slingshot. אתר Financial Times פרסם לראשונה את הדיווחים וסיפר כי האפליקציה עלולה לעשות את דרכה לחנות האפליקציות של iOS ואנדרואיד עוד החודש (מאי).

יצליחו להעלים את Snapchat?

בדומה ל-Poke, האפליקציה החדשה כאמור, תאפשר למשתמשים לשלוח תמונות או קטעי וידאו לאנשי הקשר שלהם, אשר מצידם יוכלו לצפות בתוכן פעם אחת בלבד לפני שיימחקו מהמכשיר. לפני שפייסבוק החליטה לבנות בפעם הראשונה את Poke, ניסתה הרשת החברתית לרכוש את Snapchat תמורת 3 מיליארד דולר, הצעה אותה דחתה, אך לאחר מכן סבלה מפריצות לשרתי החברה ומדליפת מידע של 4.6 מיליון משתמשים, שהובילו למחלוקת עם ארגון ה-FTC על הדרך בה פרטיות המשתמשים באפליקציה מוגנת.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

על פי הדיווח של ה-Financial Times, לאפליקציית Slingshot יהיה UI פשוט לשימוש עם אינטראקציה המסתכמת בכמה קליקים בודדים, בכדי להפוך את פעולת שליחת התמונות והודעות הוידאו הקצרות שיעלמו תוך זמן קצר, לפשוטה אפילו יותר ממה שמציעה החוויה של אפליקציית Snapchat. אחת מהבעיות העיקריות ממנה סבלה Poke, הייתה עצם העובדה שהמשתמשים ב-Snapchat יכלו להתחיל להשתמש בשירות תוך מסירת מידע מינימאלי אודותיהם, בעוד Poke וככל הנראה גם Slingshot ייאלצו את המשתמשים להיכנס תוך שימוש בפרופיל הפייסבוק שלהם, מה שיוריד מהקונספט ה״מסתורי״ של האפליקציה.

אפליקציית Poke הושקה ברעש גדול אך מרבית המשתמשים הורידו אותה, הבינו שמדובר בהעתק והסירו אותה מהמכשירים שלהם. כעת, לאחר דו״חות ומחקרים המצביעים על כך שאנשים מעלים הרבה יותר תמונות, באופן משמעותי ל-Snapchat מאשר ל-Facebook מידי יום, הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם תצטרך להתאמץ הרבה יותר (מ-12 שעות ביום) מלהשיק אפליקציית Poke 2 בכדי לשכנע את המשתמשים הנאמנים של Snapchat, הפופולרית בעיקר בקרב בני הנוער בארצות הברית, לא רק להוריד את האפליקציה הנפרדת שלה, אלא גם להשתמש בה ולהסיר את אפליקציית Snapchat מהמכשירים שלהם.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

2 תגובות על "דיווח: אחרי הכישלון של Poke, פייסבוק מכינה ל-Snapchat תחרות חדשה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מייק
Guest

לאנשים נמאס מכל מה שקשור לפייסבוק, ככה שאני דן גם את הדבר הזה לכישלון. אלא אם כן הם ירכשו את סנאפצ׳אט, שזה כבר משהו אחר לגמרי

James Crow
Guest

לפי דעתי פייסבוק לא צריכה “לפתח” אפליקציה חדשה אלא פשוט להכניס את הפיצ’רים הללו לאפליקציית המסרים הקיימת שלה.

אני אישית כבר שנים לא בפייסבוק ואני משתמש באפליקציית המסרים QQ.
שם יחד עם מגוון לא קטן של פיצ’רים יש גם את הפיצ’ר שמצויין פה, מעלים קובץ וברגע שהמשתמש השני פותח אין אפשרות פתיחה מחדש.

עובד מעולה מבחינתי וגם אני משתמש בפיצ’ר הזה בשביל הצחוקים ולא כמשהו חשוב באמת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: