גם אחרי אקזיט של 450 מיליון דולר עופר בן-נון מודה: "הלחץ קיים והוא גבוה"

עופר בן-נון לא נח. אחרי שמכר את ארגוס בכמעט חצי מיליארד דולר, הוא השלים גיוס ראשון בגובה עשרות מיליוני דולרים לסטארטאפ החדש שלו Talon. על החשש מכך שישראל תהפוך לפחות אטרקטיבית לבניית מיזמים, מה חסר בדפדפנים כיום ומה מניע יזמים שעשו אקזיט לצאת לסיבוב שני? פרק חדש של "עוד פודקאסט לסטארטאפים"

"טאלון בעצם זו חברה שהוקמה בשנת 2021, לפני קצת יותר משנה, מתוך ההבנה של העולם החדש של איך אנשים עובדים מכל מקום, איך מתחברים מכל מכשיר ולכל שירות SaaS, איך מאפשרים את הדבר הזה בצורה – שהיא מצד אחד מאובטחת – ומצד שני מאפשרת את הגמישות שעובדים צריכים". מספר עופר בן-נון, המנכ"ל והמייסד של הסטארטפ הישראלי החדש Talon. בעידן העבודה המודרני, בו אנשים עובדים מכל מקום ומכל מכשיר ומתבססים במרבית הזמן על שירותי ענן, הדפדפן הפך לשער ראשי המספק גישה לכלל המשאבים הארגוניים, לרבות מידע רגיש. בהתאם לכך, הדפדפן הופך לגורם מרכזי במרבית התקפות הסייבר על ארגונים, שכן גם התוקפים יודעים שדרכו מתבצעת פעילות עסקית רחבה, כגון עובדים שנכנסים לתוכנות ארגוניות ולשירותים שונים כמו חשבונות מייל או שיתוף קבצים. "בעצם בנינו סביבה מאובטחת מעל הדפדפן, כי הוא הופך להיות אולי השכבה שמאפשרת את הגישה מכל מקום וכל מכשיר, ואם נתחיל להכניס פנימה את האמצעים של התקשורת והאמצעים של הסקיוריטי זה מאפשר לנו להיות הרבה יותר מאובטחים" הוא מסביר.

עופר הקים את טאלון, שגייסה עד כה כ-43 מיליון דולר כסבב סיד, יחד עם אוהד בוברוב, שהיה ממייסדי לאקון סקיוריטי שנרכשה על ידי צ'ק פוינט. בן-נון עצמו היה ממייסדי ארגוס, שנרכשה על ידי קונטיננטל, ושתי החברות היו חלוצות בתחומן בתעשיית הסייבר.

יש לי שאלה על קצה הלשון והיא אולי לא הכי נעימה. מכרתם את ארגוס בחצי מיליארד דולר לפי פרסומים זרים, למה לצאת לרודיאו שני? הרי כסף זה לא הסיפור פה

"נכון. אני חושב שיש לזה בסוף שתי סיבות עיקריות למה אתה יוצא לעוד מסע אחרי מסע ראשון מוצלח. אולי הסיבה הכי משמעותית לזה שאתה מרגיש באיזשהו מקום שאתה עדיין רוצה ליצור, שאתה עדיין רוצה להביא ערך. אולי אתה מרגיש שהמסע הקודם היה טוב אבל אתה יכול לעשות מסע יותר משמעותי, יותר גדול ועדיין יכול להוכיח לעצמך שאתה עדיין באנרגיות, עדיין ביכולות, עדיין רעב. כנראה זה הדבר הכי גדול מהכל". אומר בן-נון, "הדבר השני זה בסוף המורשת שלך. אתה מסתכל בעוד 30 שנה, אתה מסתכל מה הבאתי לעולם מה יצרתי מה עשיתי".

עופר בן-נון, מנכ"ל טאלון. צילום: שלומי יוסף

זה כמעט פילוסופי, כל פעם שאתה מגיע למטרה אחת אתה מסמן את המטרה הבאה

"רוב האנשים שאני מכיר, יזם או לא יזם, הייתי אומר שהם אנשים תחרותיים. אם לא היינו תחרותיים כנראה שלא היינו מגיעים לרמת ההישגיות ואיפה שכל אחד מאתנו נמצא. לרוב אתה תחרותי למול עצמך" עונה בן-נון ומוסיף "שזה גם אתגר גדול. בסו,  סיכויי ההצלחה של מיזם, בין אם אתה פירסט טיימר או סקנד טיימר, בעקרון על הנייר תמיד הם נמוכים. זה ברור לכולנו, הסטטיסטיקה היא לא גבוהה מ-50%, היא הרבה יותר נמוכה מ-50%. מתוך זה, כשאתה יוצא למסע שני כשהראשון היה מאוד מוצלח, מצד אחד אתה שם רף שהוא עוד יותר גבוה ועוד יותר מאתגר הסיכויים שלך ברור שהם יותר טובים מהפעם הראשונה, כי אתה כביכול למדת מטעויות ויש לך יותר קשרים ואתה מבין באיזשהו מקום איך מרימים את הדבר הזה יותר טוב מהפעם הראשונה, אבל בסופו של דבר ההצלחה של מיזם זה השוק, והשוק לא יותר ורוד עבורך מאשר במסע הראשון".

אתה ואוהד יזמים עם אקזיט מאחוריכם, איזה לקחים הבאתם אתכם מחוויית היזמות לסטארטאפ הזה? 

"המשמעות של הצוות. מה זה אומר לגייס את האנשים הנכונים אבל הכי חשוב איך אתה מאפשר לאנשים האלה לרוץ, להתפתח לבנות". אומר בן-נון, "ההבנה שהצוות הראשון או ה-Core שאתה בונה, הם שותפים מלאים והם אנשים שמסכנים גם המון בזה שהם מצטרפים לסטארטאפ שהוא Early Stage. אז הצד שלך והמחויבות שלך מנגד זה לאפשר להם  לגדול, להתפתח, לרוץ, להביא בעצם את היכולות והדמיון שלהם לידי ביטוי לפחות כמו הדמיון שלך לגבי איך תהיה החברה. לשתף, לשחרר".

בוא נדבר על הסיפור של טאלון. אתה אומר – היום יש לי כמה מכשירים, סמארטפון או שניים, מחשב של הבית מחשב של העבודה. איך אני מאבטח את כל זה? כשאני עובד מהוייפיי בבית או בבית קפה אפילו?

"בדיוק. שם אנחנו אומרים רגע זה לא הגיוני, ויושבים לחשוב איך מאפשרים את כל העולם החדש והכל מתחבר בצורה מאובטחת ואיך מאפשרים לאנשים את הגמישות. זה היה ביוני-יולי, בנינו כבר את כל הרעיון שעל בסיסו טאלון בנויה. בנינו את הארכיטקטורה המוצרית והרעיון מה אנחנו רוצים לעשות". בנקודה זו בן-נון מספר שבוברוב והוא עשו פאוזה ובחנו האם זה הדבר הכי משמעותי שהם יכולים לתרום לעולם, ומוותרים על רעיון לזיהוי סרטן שעלה להם. "מה שהבנו בתהליך הזה שעולם הטיפול הרפואי, המשקל של הטכנולוגיה בו הוא לא מספיק גבוה. זאת אומרת שיש כאן כל כך הרבה מכשולים בדרך שקשורים לרמת הנטוורק שלנו בעולם הזה וההבנות של הרגולציה המעמיקה ומפת האינטרסים של הגורמים השונים" אומר בן-נון, "אמרנו זה לא עולם שאנחנו מבינים בו מספיק, לא חזקים בו מספיק ויש סיבה טובה לצערנו שלא קמו חברות מצליחות בעולם הבריאות הדיגיטלית".

מקור: Talon

"הלחץ קיים והוא גבוה"

בשלב זה ולאחר בחינת האפשרויות, מחליטים בן-נון ובוברוב באמת לבנות מוצר אבטחת סייבר חדש שלא היה קיים עד כה – דפדפן שמאפשר עבודה מכל מקום, ללא תלות במכשיר או ברשת, ומאבטח את סביבת העבודה במחשבים המיועדים לשימוש מקצועי וגם במחשבים פרטיים. "זה לא היעד לייצר דפדפן" מסביר בן-נון, "הסיבה שבחרנו דפדפן היא פשוט כי זו פלטפורמה מדהימה עם יכולות פנטסטיות שמאוד מאוד מתאימות לעולם החדש".

הדפדפן TalonWork, מבוסס על כרומיום, שהוא פרויקט קוד פתוח המהווה את הבסיס לדפדפנים הפופולריים ביותר בעולם. כל ארגון יכול לפרוס את הדפדפן הארגוני תוך פחות משעה, ולספק הגנת קצה לעובדים בכל מקום ובכל מכשיר. בין אם מדובר במחשוב השייך למקום העבודה, לעובד במיקור חוץ ואף לעובד שמשתמש במכשירו הפרטי. הפתרון מאפשר לארגונים לספק הגנה לעובדים שלהם מבלי לפגוע בחוויית המשתמש ועם שמירה על פרטיות מקסימלית. הפריסה של הפתרון והרחבתו לקבוצות עובדים נוספות היא פשוטה, ראשי הגנת הסייבר בארגון יכולים להגדיר שהגישה לתוכנות הארגוניות שלהם תתאפשר רק דרך הדפדפן TalonWork, ומאותו רגע עובדים שרוצים להתחבר למערכת מורידים את הדפדפן למחשב בתהליך התקנה מוכר וחד פעמי שעורך מספר שניות. לאחר ההתקנה העובד יכול לגלוש באופן מאובטח לתוכנות ארגוניות. קלות ההתקנה והניהול של הפתרון מאפשרת להשתמש בו למגוון תרחישים בעולם העבודה, כולל עובדים זמניים ומיקור חוץ.

שני יזמים סדרתיים בעולמות הסייבר סקיוריטי, אני רוצה לשאול על היום שאחרי גיוס של למעלה מ-40 מיליון דולר. לך כיזם, זה מייצר סוג אחר של לחץ? יש הצדקה לסיבובים גדולים כאלו בעולם הסייבר?

"הלחץ קיים והוא גבוה, אפילו מאוד, אבל לא בגלל הכמות שאתה גייסת. הלחץ קיים והוא גבוה מתוך הציפיות של אוהד ושלי מעצמנו" עונה בן-נון ומוסיף, "הציפיה מעצמנו היא פסיכית בנקודה הזו, לא משנה אם היינו מגייסים 5 מיליון סיד או 90 מיליון סיד".

יש פה איזה חלחול של הכסף מטה, לא רק בסייבר סקיוריטי, כי התחרות גדלה. איך אתה מסתכל על זה?

"באופן כללי אני חושב שזה פנטסטי. מי שבסוף מקדם את החברה ובונה אותה זה הצוות, זה השותפים הרבים של אוהד ושלי ואני שמח שאנחנו יכולים לחלוק איתם. הנקודה שבה זה מאתגר זה לחברות שגייסו פחות כסף אז ברור שקשה להן. הדבר השני שזה מאתגר, זה שאם זה יעבור נקודה מסוימת זה פשוט יהפוך את ישראל לפחות אטרקטיבית למול מקומות אחרים בעולם מבחינת בניית מיזמים והיכולת שלהם להיות יעילים. אז אני שמח שזה קורה, שנכנס יותר כסף ואנחנו יכולים לשלם יותר לעובדים שלנו".

הפרק המלא מחכה לכם כאן:

 

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

7 תגובות על "גם אחרי אקזיט של 450 מיליון דולר עופר בן-נון מודה: "הלחץ קיים והוא גבוה""

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סמנכל התישנות
Guest

לא מבין למי מכוונים המסרים של הכתבה, ״ ויתר על סטארטאפ לזיהוי סרטן״ בשביל לבנות דפדפן ארגוני שיש כמוהו חברות.
זה לא בשביל להציל את העולם זה כי בשביל לביות חברה בתחום זיהוי סרטן צריך באמת לזהות סרטן, ובשביל לבנות חברת אבטחת מידע לא צריך באמת לאבטח, רק לספר סיפור.

בהצלחה אחלה הזדמנות אבל מהפכני זה לא, עדיף לזהות סרטן חברים

תום
Guest

יפה כתבת

זלמן שושי
Guest

האם לתרנגולות יש טלפיים גדולות?

Josh
Guest

יש כבר מוצר כזה של גוגל והוא נקרא Beyond Corp Enterprise
שכבת zero trust על גבי Chrome ארגוני

שמשון
Guest

לשנות את העולם
להטביע חותם … בחייך .. אתה מכור לכסף.
לא ידעתי מי אתה לפני הכתבה ועד מחר גם לא אזכור אותך.
חברת הסייבר שלך עם כל הכבוד לא משנה לאף אחד….

בזיל
Guest

אבל כולנו נזכור אותך שימי {{חיבוקי}}

אסף
Guest

המוח היהודי כבר פיצח את העולם ובעיקר את ארה"ב, היום כל אחד מקים סטארטאפ ומוכר בולשיט וחלום שלא באמת קיים רק כי הוא יודע שיהיה אקזיט. חבל שהאמריקאים כאלה מפגרים לחשוב שכל החברות סייבר תחת האלה באמת שוות מליוני דולרים. הישראלים באמת גאונים במה שנקרא "סטארטאפ" ניישן, מדינה ששווה לתחת

wpDiscuz

תגיות לכתבה: