ADTV: הפכו את הנסיעה במעלית להזדמנות פרסום [סטארטאפ]

כמה פעמים חוויתם שתיקות מביכות בעת נסיעה במעלית? חברת ADTV רוצה להפוך את הדקות הללו להזדמנות עסקית עבור מפרסמים

מקור: יח”צ

האם אי פעם עצרתם לחשוב כמה שניות, דקות או אפילו שעות במהלך היום אתם מבלים בהמתנה? חלק נרחב מזמן ההמתנה הזה, מתבצע דווקא במקום הכי שולי ונפוץ עליו אתם מסוגלים לחשוב – בתוך המעלית. חברת ADTV החליטה לנצל את הזמן על מנת להציע למפרסמים נישה נוספת, דרכה יוכלו להגיע אל לקוחות פוטנציאלים חדשים.

מנצלים את הדקות המתות

אחד האלמנטים המשותפים לפגישות, אירועים, מסעדות, מקומות בילוי או אפילו ארוחות משפחתיות – הוא המעלית. כמעט בכל מקום אליו אנו מגיעים, אנו מוצאים את עצמנו עומדים מספר שניות, או אפילו דקות, בחלל הקטן והסגור ומצפים להגיע אל היעד הסופי שלנו. בעוד שאת הדקות הללו חלק מאיתנו מעדיף להעביר בבדיקה אחרונה של אימיילים, שליחת הודעת SMS המבקשת להרתיח את המים בקומקום או אפילו צילום תמונה של הלבוש שכל כך עמלנו והשקענו עליו, חלק מאיתנו פשוט מעבירים את הזמן בבהייה בספרות המייצגות את הקומות המתחלפות בצג המעלית.

למרות שמדובר בסופו של דבר במספר דקות בודדות בהן מבלה המשתמש הממוצע במעלית, חברת ADTV הישראלית הצליחה למצוא כיצד להפוך את הדקות הללו לעסק. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מציעה מסך מעלית ייחודי המוטמע בצידה, המאפשר להציג מידע, הודעות או כל סוג של אינפורמציה לעולים והיורדים, הכוללת כמובן גם פרסומות המתאימות לקהל היעד בבניין המדובר.

החברה מסבירה כי לצד שדרוג חזות המעלית ושימוש במדיה נוספת על מנת לפנות אל קהל יעד מסויים, על גבי כ-70 אחוזים מהמסך מוצגות פרסומות מסחריות באיכות גבוהה, כך שבעוד שהנוסע מתעניין בתכנים, הוא למעשה נחשף גם לפרסומות המדוברות מספר פעמים ביום – ללא אפשרות להתעלם מהן או מהמסרים המופיעים בצגים הללו. ההתמקדות העיקרית של ADTV היא בהטמעת הצגים החכמים במגדלי משרדים, מלונות ומגורי יוקרה שנבחרים בהתאם לחתך אוכלוסיית הדיירים, כאשר המטרה היא לכוון אל קהל “העשירון העליון”.

צופים שבויים

הרעיון לחברה הגיע לדניאל דימור, מייסדה, לאחר שנתקל בסיטואציה מביכה ושכיחה בזמן הנסיעה במעלית. בעקבותה, החל לתהות כיצד ניתן למנוע את השתיקות המביכות הסוררות במעליות בזמן נסיעה עם אחרים, ובמשך השנתיים שלאחר מכן החל בגיוס שותפים בתחומים שונים על מנת להרים את המיזם שהגה. שותפי החברה, הכוללים את עמיר חן רועי דימור, גלעד גולדשטיין ורפי גבעון מגיעים ממגוון תחומים כגון מדיה, פיתוח תוכנה ופיתוח חומרה וביחד הרימו החמישה את חברת ADTV, הפועלת מ-2010.

בפועל, זמן הנסיעה במעלית הינו “זמן מת”, במהלכו הנוסע הוא למעשה “שבוי” של התכנים המופיעים על גבי המסך. במידה ובמעלית נמצאים מספר זרים בחלל קטן, רובם בוחרים להתמקד באותם צגים, מה שלמעשה מגביר את החשיפה למוצר המופיע על גביו. על מנת להגביר את האינטרקציה של המשתמשים, ולמעשה להכריח אותם לצפות בצג, מציעה החברה גם אינפורמציה מועילה הכוללת לצד הודעות או התראות, גם את מספר הקומה בה המעלית נמצאת כעת.

המערכת שפיתחה ADTV הינה אוניברסלית ועצמאית, שאינה מצריכה שימוש בכבלי תקשורת בפיר המעלית או התממשקות פיזית לתקשורת המעלית – ועדיין מסוגלת לזהות את הקומה בה המעלית נמצאת כרגע, באמצעות רכיב ייחודי אותו פיתחה החברה. הצגים שמציעה ADTV מגיעים בגדלים של 15 אינץ’ ומעלה, המותאמים לסביבת המעליות, וכמובן שההתקנה עצמה מתוכננת על ידי מעצבים ומומחים, במטרה להמשיך ולשמור על חזות מרשימה וגבוהה, כפי שהייתה קיימת עד כה. בכל תא מעלית ניתן לשלב יותר מצג אחד, כאשר השליטה והבקרה עליהם מתבצעים באמצעות מרכזי בקרה מרוחקים.

דימור, המכהן כמנכ”ל החברה, מסביר כי מכיוון שמדובר בקונספט ייחודי וחדשני שלא היה קיים עד עכשיו בישראל, לצד העובדה שעולם המעליות נחשב לעולם שמרן וקפדן, עברה החברה חבלי לידה לא פשוטים עד שהגיעה לנקודה בה היא נמצאת כיום, הכוללת את ביסוסה במגדלי העסקים והמגורים המובילים (והגבוהים) בישראל. את צגי החברה ניתן למצוא בין היתר במגדלי משה אביב ברמת גן, עם כמות של 24 צגים ב-12 מעליות, מגדלי אלקטרה בתל אביב, עם 26 צגים ב-13 מעליות, מגדל W בתל אביב עם חמישה צגים ב-5 מעליות בנוסף לעוד מגדלים גבוהים ומוכרים אחרים.

ממשיכים להתרחב

דימור מסביר כי כיום ADTV הינה לקראת גל פריסת המערכת במגדלים ובבתי מלון נוספים, והחלה לבחון את האפשרות להענקת זיכיונות להתקנת המערכת שפיתחה גם מעבר לים. המטרה העיקרית של החברה היא לשפר ולייעל את אפקטיביות המדיה, וכתוצאה מכך החלה בפיתוח תוסף טכנולוגי אשר יאפשר את ניתוח יעילות הצפייה במדיות השונות.

בפועל, החברה ביצעה מחקרי שטח לבדיקת האפקטיביות והיעילות, ופועלת במישורים נוספים במטרה להמשיך לחקור ולפתח את חווית הנסיעה במעלית. דימור מוסיף כי כבר בעתיד הקרוב מתכננת החברה להפתיע ולהציג חידושים נוספים, שיהפכו את הנסיעות במעלית למהנות אפילו יותר עבור הנוסעים, ועוד יותר אפקטיביות עבור המפרסמים.

[flagallery gid=43 name=Gallery]

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

7 תגובות על "ADTV: הפכו את הנסיעה במעלית להזדמנות פרסום [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יואכים
Guest

איזה גאון הדינאל הזה, הרי תמיד הפריע לי שלא היה לי על מה לדבר עם זרים במעלית. עכשיו נוכל לדבר עד כמה פרסומות חודרות לנו מתחת לעור מבלי שרצינו, מזהמות את המרחב הציבורי ובכלל לא מעניין אותנו האם הן באיכות טובה.
אני מתאר לעצמי שבטח דניאל מעביר לערוץ 2 רק כשיש פרסומות וכשהן מסתיימות, הוא מחזיר לערוץ הקניות
איכות!

Israelease
Guest

דניאל תותח ! אני עובד במגדל משה אביב והשימוש במעלית הפך להיות נעים ונוח יותר.

עמיקם גטסקי
Guest

כל הכבוד לחברת ADTV שזיהו את הפוטנציאל ובאמת הפכו את הנסיעה במעלית לחוייה אחרת!
בתור אחד שעובד במגדל משה אביב ועובר במעליות יום יום מספר פעמים, אני יכול לומר שזה לא רק פרסומת אלא באמת נותן גם ערך מוסף ומונע את תחושת החוסר נעימות בזמן ההמתנה!
אחלה מיזם וכל הכבוד! שאפו!

מיכל
Guest

רעיון מעולה! הייתי במגדלי בסר השבוע והמסך במעלית נראה מצוין ונותן המון אלגנטיות לסביבת המעלית שלא לדבר על האיכות המעולה…
זה באמת מעביר את הדקות המתות שיש במעליות במגדלים הגבוהים,
במיוחד כשנמצאים לבד (-: רעיון מבריק…!

MK
Guest

הרעיון כביר. 60 שניות של זמן איכות. רוצה או לא רוצה אני סופג מידע + פרסומת.
בהצלחה לחברת ADTV שאפו לרעיון ולביצוע, תמיד כדאי להיות ראשון.

אדם גורל
Guest

כתבה נהדרת של חן אידן.
הרעיון של פרסום במעליות ושימוש בנוסעי המעלית כקהל שבוי הוא מעולה ומאפשר למפרסמים לבחור בפינצטה את קהל היעד שלהם, כמובן שמדובר במדיה אשר מצריכה מוצרים הפונים לקהל מפולח וספציפי ולכן הוא טוב לפרסומי מכר ותדמית קל וחומר לפרסום יוקרתי.
ההרגשה הכללית לאור הכתבה המפורטת ומסבירה אודות שיטת הפרסום החדשה גורמת לאמונה כי מדיה זו תוסף חשוב בקמפיינים הפרסומיים השונים.
שיהיה המון בהצלחה.

יובל
Guest

אתם רציניים? או שאלה תגובות ממומנות?
אני עובד במגדלי בסר והמסכים הללו ממש נוראיים. אני בא בבוקר, ברוגע, אפוף בענני שינה ואז אני מוכרח לבהות במסך, ואין דרך לחמוק מזה. מילא היו משלמים לי כי אחרי הכל מכריחים אותי ודוחפים את זה לעין שלי
זה בדיוק כמו הפרק של מראה שחורה.
מה העתיד שלנו הולך להיות כזה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: