שירות GSP של גוגל מציע פרסום מדוייק במייל, כך זה עובד

כיצד ניתן להפוך את ג׳ימייל לפלטפורמת פירסום מצויינת מבלי להטריד את הלקוחות הפוטנציאלים? הצצה לשירות Gmail Sponsored Promotions ולדרך שבה פועל.

gmail

עבור הגולש הממוצע, הדואר האלקטרוני היווה עד כה דרך מעולה לשמור על קשר עם אנשים, לנהל דיונים מרובי משתתפים ולפעמים גם לשמור הודעת תשלום מלפני שנה וחצי של קנס על חניה ברחוב עלום שם בתל אביב, רק למקרה שירצו לעקל לו את הרכוש כי לכאורה הוא לא שילם.

זאת גם דרך מעולה עבורו לקבל פרסומות לדברים לא רלוונטיים בעליל (מייבשי חסה במבצע, לדוגמא) שסימן מיידית כדואר זבל והעיף לעולמות הספאם משם אין חזור או במקרים קיצוניים יותר החזיר מייל המאיים בתביעה ייצוגית. אבל מה אם למפרסמים הייתה האפשרות לדעת מה מעניין את בעל המייל כך שלא רק שלא ימחק – אלא אפילו יכנס, יקרא, ישאיר ליד איכותי והמפרסם יוכל להתהדר באחוז המרה גבוה יותר ובלקוח חדש ומרוצה?

ובכן, זה מה ש-Gmail עשו עכשיו עם שירות ה- (Gmail Sponsored Promotions) GSP

מה זה?

מודעות ממומנות דמויות דוא”ל המאפשרות ליצור מפגש נוסף עם קהל היעד בזמן קריאת המיילים.

איך זה עובד?

המשתמש רואה מייל חדש ב-Inbox שלו מתחת לטאב ה-Promotions. המייל צבוע בצהוב ומסומן ב-“ad” וניתן להבחנה משאר המיילים הרגילים, כשהמשתמש יפתח את המייל הזה הוא יראה מודעה בפורמט ייחודי בצד הימני של המסך ומעל תוכן המייל – ההודעה הממומנת נפתחת כמו מייל רגיל ומוצגת כסוג של עמוד נחיתה בתוך המייל עם באנר קטן שמלווה את המייל בגלילה מטה ומעלה.

בפני המשתמש עומדות כמה אופציות – הוא יכול להעלים את המודעה הזאת, להעביר אותה לחבר / מכר / סבתא שנורא מתעניינת במכסחות דשא או בשיפור יכולות מוחיות (על ידי Forward), לחזור לתיבת הדואר מבלי לעשות כלום והכי חשוב – הוא יכול לקרוא את המודעה, לראות כי טוב – ולהשאיר ליד.

למה זה טוב למפרסמים?

ראשית, זה בתוך מגרש הבית הפרטי של הגולש, בתוך ה-Gmail שלו, בנוחות ובנוחיות שלו, כך שה”מטרד הפרסומי” פחות מורגש, נוסיף על זה את העובדה שהמודעה מתפקדת כמייל לכל דבר ועניין והוא יכול להעביר אותה לחברים – מה שיכול להגביר את החשיפה עבור המוצר.

שנית, אפשרויות הטרגוט הן הרבה יותר רחבות ומדויקות – המפרסם יכול לטרגט עכשיו לפי גיל, מגדר, שפה, סוג מכשיר בשימוש, מדינה, כל הפרטים מה-GDN שמבוססים על היסטוריית מיילים, המקצוע, היסטוריית הרכישה ועוד.

למה זה טוב לגולש?

אם הגולש מקבל מודעות שרלוונטיות עבורו באופיין, אוטומטית, הוא יכול להחשיב את עצמו כלקוח פוטנציאלי ויתעניין במידע שהמפרסם שולח אליו (והטרחה שבשליחת ההודעות לדואר זבל תצטמצם, כמובן).

איפה הכסף?

השאלה הגדולה של 2013 עדיין רלוונטית, רק הפעם במימד הווירטואלי – המפרסם ישלם רק על פתיחת ההודעה (ולא עבור קליקים בתוך ההודעה).

המפרסם יכול לקבל דיווח על הופעות, פתיחות ההודעה, מחיקות, קליקים בתוך ההודעה, לידים, עלויות וכדומה (ידע הוא גורם קבלת החלטה) והמפרסם יוכל לקבל החלטות טובות יותר בנוגע לאופי המודעות שהוא מפרסם ללקוח.

השימוש

כרגע, הדיווח, השליטה והצפייה בתקציבים מתבצעים בממשק חיצוני הדומה ל-Adwords.

לסיכום

הדואר האלקטרוני יכול להיות ערוץ נהדר עבור המפרסמים על מנת לאתר לקוחות חדשים ולהגדיל  את הסיכוי להגדיל את שורת הרווח מצד המפרסם.

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל.
מובילים כבר 5 שנים בקריאייטיב בארץ ובין עשרת משרדי הפרסום הקריאייטיבים באירופה.
מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים.
כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,Performance McCann Universal, חברת הפרפורמנס המובילה בישראל, ו- McCann Universal Search, חברת שיווק במנועי חיפוש ואנליטיקס הגדולה והמובילה בישראל.
לאחרונה, הרחבנו את השלוחות הדיגיטליות שלנו למצפה רמון וכנרת Mccann Valley במטרה להעניק שירותי פרסום דיגיטליים ללקוחות בינוניים וקטנים בכל רחבי הארץ.

טל מזרחי, מקאן דיגיטל

Universal McCann Search

הגב

2 תגובות על "שירות GSP של גוגל מציע פרסום מדוייק במייל, כך זה עובד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
הידר
Guest

היי,

אשמח לדעת איך אפשר להשתמש בסוג הפרסומת. פניתי לגוגל והם אמרו שאי אפשר עדיין להשתמש בה לקהל הרחב.

האם אתם מכירים דרך?

מירה
Guest

מכובדי

אנחנו מדברים על גישה/פלישה למייל הפרטי
חקירת תחומי העניין שלנו שלא בהסכמתנו, מה הנושאים במיילים שלנו, למי כתבנו ומי כתב אלנו ועל סמך זה גיבוש פרופיל תחומי העניין שלנו ושילחת פרסומים אלנו.
לגמרי קו אדום
ואיפה ההתייחסות לכך בכתבה ?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: