עשו פוטושופ או לא? כלי חדש של אדובי יגיד לכם

לבני אדם אולי קשה לזהות אילו תמונות עברו מניפולציה, אבל לכלי החדש של אדובי וברקלי אין שום בעיה לעשות את זה, ואפילו להחזיר את התמונה לקדמותה

תמונה: אדובי

בעידן הפוסט אמת שבו אנו חיים כבר קשה להבין מה אמיתי ומה לא. מפייק ניוז, להונאות, דיפ-פייקס וכמובן תמונות ערוכות. אחת האחראיות בעקיפין (או במישרין, תלוי את מי שואלים) לפחות לבעיה האחרונה היא אדובי, שמפתחת את תוכנת פוטושופ הפופולארית, וגם היא מצהירה כי היא מודאגת מחלק מהמגמות הללו. כעת, אדובי מפרסמת מחקר חדש שלה עם מדענים מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, במסגרתו היא פיתחה כלי ומתודה לזיהוי אוטומטי של שינויים שבוצעו בתמונות שבעתיד עשוי לעזור לנו להבין מהו תוכן אותנטי, ומהו תוכן שעבר ריטוש ואפילו לאפשר שיחזור שלו למצבו המקורי.

בני האדם זיהו בחצי מהמקרים, המכונה כמעט ב-100%

מאחר וחלק ענק מעיבודי התמונה מתבצע בתוכנת פוטושופ של אדובי, מחקלת המחקר של אדובי חברה למדענים מברקלי כדי לנסות ליצור את הכלי השאפתני הזה, שבשלב הנוכחי מתמקד רק באפקטי ה-Liquify שנועדו למרוח, למתוח, לשנות גדלים ולעצב מחדש אלמנטים בתמונה כמו שפתיים ואלמנטים נוספים. לצורך כך הם השתמשו כמובן בפרקטיקות מעולם למידת המכונה (ML) ואימנו רשת נוירונים (CNN): סקריפט של פוטושופ הפעיל אפקטי Liquify שונים על תמונות פורטרט שנמשכו מהרשת, והאכיל את המנוע הלומד בתמונות המקוריות והמעובדות. אמן נוסף נשכר כדי לשנות אלמנטים בחלק מהתמונות באופן ידני כדי להרחיב את טווח הזיהוי של המנוע.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

לאחר מכן, החוקרים הציגו לקבוצת בדיקה תמונה מקורית, ותמונה שעברה שינוי כלשהו וביקשה מהם לזהות מי התמונה שעברה מניפולציה. התוצאות, לפי הדיווח של אדובי, לא משאירות מקום לדמיון: בעוד בני האדם זיהו את התמונות ש”עברו פוטושופ” רק ב-53% מהמקרים, הכלי של אדובי וברקלי הצליח לזהות אותם ב-99% מהמקרים. ואם זה לא מספיק מרשים, באדובי מדווחים כי הכלי הצליח להצביע על האיזורים בהם בוצעו השינויים, ולבסוף להחזיר את חלקם למראה המקורי שלהם.

על אף התוצאות המרשימות, ריצארד זאנג ממחלקת המחקר של אדובי טוען שיש עוד עבודה: “הרעיון של כפתור Undo אוניברסלי קסום שיכול לבטל שינויים בתמונות עדיין רחוק מהמציאות. אבל אנחנו חיים בעולם שבו קשה לבטוח במידע הדיגיטלי שאנחנו צורכים, ואני מצפה להמשיך לחקור את הנושא הזה”. באדובי מדווחים כי ימשיכו בפיתוח פרויקטים שיעזרו בזיהוי של מדיה דיגיטלית אותנטית, ולנסות לזהות ואולי אפילו למנוע שימוש לרעה.


בינתיים אדובי לא מתכננת להשיק את הכלי כתוכנה או פיצ’ר, אבל החוקרים ישחררו את הקוד של הכלי בגיטהאב בקרוב.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "עשו פוטושופ או לא? כלי חדש של אדובי יגיד לכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ברוך
Guest

עכשיו רק חסר מישהו שיקח יוזמה להטמיע את הכלי ברשתות החברתיות ככפתור בצד ואז נגלה את כל השטיקים של כולם. נראה שהקדשיאן מגדילים את התחת ומוחקים צלוליטיס.. נגלה שכל ה”מובילות דיעה” בישראל צבועות ומרוטשות..
ונגלה שהשמנמנות לא באמת כאלו שמנות.. (בעיקר אשלי גראם)

game over
Guest

הם גם ממציאים כלים לזיוף תמונות ווידאו וגם כלים לזיהוי הזיוף
זה מזכיר קצת חברת אנטי וירוס שמיצרת וירוסים
בכל מקרה כלי שיגלה זיופים רק ישמש כ”מורה” לאימון רשת שתלמד לזייף יותר טוב( עד שה”מורה” לא יוכל להבחין בזיוף ) כך שאין ממש הגיון בלשחרר את זה למטרת מניעת זיופים – להפך זה רק יכול להאיץ את המחקר באיך לזייף יותר טוב

wpDiscuz

תגיות לכתבה: