ז’קט במקום ווייז? 3 דוגמאות להשתלטות הטכנולוגיה על עולם האופנה

המותגים הגדולים בעולם כבר הבינו שהגיע תורו של עולם האופנה לאמץ טכנולוגיה, שתשפיע לא רק על החברות היצרניות, אלא גם על הצרכנים ואופן הצריכה

מאת דורון קופרברג

מדי שנה הטכנולוגיה מתקדמת, משתנה ומשתכללת ונוגעת ביותר ויותר מתחומי החיים שלנו, ועדיין ישנם ענפים בהם כניסתה של הטכנולוגיה מצליחה להפתיע ולייצר פתרונות מקוריים וחשובים, כאלה שבעוד כמה שנים לא נאמין שפעם הסתדרנו בלעדיה. אחרי תחומי הכספים, הביטוח והקמעונאות, גם תחום האופנה מתקדם ומאמץ טכנולוגיות חדשות המשפיעות לא רק על אופן הייצור והחברות המייצרות, אלא גם על הצרכנים ועל אופן הרכישות, ולא – לא מדובר על סיילים.

לא לחינם ההתעוררות הזו מלווה בשלל אירועים המציגים את הפיתוחים החדשים בתחום, כמו Fashion Innovation Week וועידות FashionTech ברחבי העולם (כולל ישראל), שמתרכזות בשילוב של טכנולוגיה ואופנה וכן במגמות והטרנדים בתחום, ומדי שנה צומחים במספר המציגים והמשתתפים.

אז מה עובר על עולם האופנה בשנים האחרונות ואילו טרנדים טכנולוגיים מעניינים הוא צפוי לאמץ? אספנו עבורכם כמה פיתוחים שצפויים להשפיע הן על הצרכנים והן על החברות.

1. טכנולוגיה לבישה: ז’קט מנווט

חברת Wearable X שהוקמה ב-2013 משלבת אופנה וטכנולוגיה באופנים מרתקים. כך, למשל, פיתחה החברה ז’קט המסייע למי שלובש אותו לנווט במרחב הפתוח. דמיינו, למשל, שאתם מגיעים לעיר חדשה, ובמקום להסתכל כל הזמן במסך הטלפון הנייד שלכם כדי לדעת אם אתם הולכים למקום הנכון, הז’קט שתלבשו יורה לכם לאן ללכת. הז’קט פועל באמצעות שילוב של אורות וחיישנים היוצרים רטט, המסמנים ללובש מתי עליו לפנות ולאיזה כיוון. בבד הז’קט מוטמעים סיבים מוליכים מיוחדים המתקשרים עם אפליקציה מותאמת, המאפשרת ללובש לנווט את דרכו בערים ספציפיות. אך Wearable X אינה ייחודית, לפני כשנתיים השיקו גם גוגל וליוויס ז’קט חכם שמאפשר לשלוט בסמארטפון בעזרת נגיעות בשרוול.

צילום מסך, אתר החברה

Wearable X עושה שימוש בטכנולוגיה שפיתחה גם במכנסי יוגה ייחודיים, בהם משולבים חיישנים העוזרים למתרגל לדייק את התנועה שלו. כל מי שאי פעם תרגל יוגה, אפילו לשיעור אחד, יודע עד כמה חשוב הדיוק של התנוחות. השימוש במכנסי היוגה Nadi X נעשה בשילוב עם אפליקציה מותאמת, הכוללת עשרות שיעורי יוגה. במכנסיים משולבים סנסורים המתקשרים ביניהם ועם האפליקציה, ומשדרים למתרגל איפה עליו לרכז את תשומת הלב שלו בכל תנוחה.

2. התאמה אישית: נעלי ריצה למקסום האימון

גם חברת אדידס עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במוצריה. לאחרונה פיתחה החברה את דגם ה-ALPHAEDGE 4D – נעליים שנבנו עם סוליית D4 במרכזן, על מנת לספק החזר אנרגיה מבוקר במהלך ריצות באמצעות המבנה הייחודי של הסוליה, שסופג את הלחץ מכל זווית ומחזיר אנרגיה המניעה את כף הרגל קדימה ותומכת בתנועה במקומות הדרושים.

מה כל כך טכנולוגי בזה? רפידת האמצע ADIDAS 4D מודפסת במדפסת תלת ממד, באמצעות אור וחמצן בתהליך סינתזת אור דיגיטלית (Digital Light Synthesis). מדובר בטכנולוגיה שפותחה על ידי חברת ההיי-טק Carbon, עמה אדידס משתפת פעולה. הנעליים תוכננו כך שהסוליה תגיב בהתאם לנתונים האישיים של כל ספורטאי או לקוח, לפי פרמטרים של תנועה, משקל וכו’.

זו אינה הפעם הראשונה שהחברה משלבת טכנולוגיות חדישות בתהליך הייצור שלה. גם בקולקציית הנעליים UltraBOOST19 הוטעמו לאחרונה חלקים בהדפסת תלת ממד, אשר מסייעים ליציבות הריצה. בנוסף, לאחרונה הודיעה אדידס כי סיימה את אחד הפרויקטים המסקרנים שלה: החברה תייצר נעלי ריצה “לשימוש חוזר”. כלומר, כל חלקי הנעל ניתנים למיחזור בתום השימוש, והיא תייצר נעליים מחדש בלי להשליך לפח אף לא חלק אחד.

3. מציאות רבודה: להתנסות “על יבש”

חודש נובמבר רק ממחיש את העובדה שקניות האונליין צוברות תאוצה, ועם מדיניות ההחזרה הנוחה של מותגים, יותר ויותר אנשים מזמינים בגדים מבלי למדוד אותם. אך למרות הקלות היחסית של החזרת פריט שאינו מתאים, אין ספק כי בחוויית המשתמש הכללית יש מקום לפתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לצרכנים בחינה מדויקת (יחסית) של הפריט למידות הגוף של הלקוח.

ואכן, יותר ויותר מותגים עושים שימוש בטכנולוגיית ה-AR על מנת לאפשר לצרכנים להתנסות בבגדים, באיפור, בתכשיטים ועוד מוצרים לפני שהם רוכשים אותם. כזו היא למשל האפליקציה DressingRoom של חברת GAP , שפותחה בשיתוף עם חברת Avametric. האפליקציה מאפשרת ללקוחות “למדוד” את הבגדים השונים של החברה מבלי לצאת מהבית.

איך זה עובד? הלקוח בוחר באפליקציה את הדמות הקרובה לו במידות הגוף ומנסה עליה את הפריטים השונים. טכנולוגיית ה-AR, אגב שמישה גם בחנויות הפיזיות של המותג. גם רשת TopShop משתמשת במראות AR המאפשרות ללקוחות “למדוד” בגדים מבלי להתפשט, וחברת Uniqlo מאפשרת לקונים למדוד פריטים מול מראות מיוחדות, המשנות את צבע הבגד בהתאם לרצון הלקוח, מבלי שעליו לחפש פריט תואם בצבע אחר.​

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "ז’קט במקום ווייז? 3 דוגמאות להשתלטות הטכנולוגיה על עולם האופנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יובל
Guest

זו עדיין לא התאמה אישית של הנעל למשתמש….אבל זו בהחלט הדרך לשם, בהצלחה!

מרדכי ויא
Member

מדהים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: