דו”ח: עלייה ניכרת בחסימת הפרסומות בניידים, גוגל שמה רגליים לחוסמים

דו”ח חדש מגלה כי כ-70% מכלל חוסמי הפרסומות מופעלים בניידים, שהם יותר מחצי מיליארד משתמשים. עוד עולה שהחברה היחידה שלא מאפשרת חסימה מובנית של פרסומות בנייד היא, ניחשתם נכון – גוגל

מקור: Pixabay

עם עלייתה של תעשיית הפרסום ברשת בתחילת המילניום, החלה לאט-לאט לצמוח גם תעשיית חסימת הפרסומות. התעשייה הזו גדלה כל כך, שעל פי נתונים של דו”ח חדש, יותר מ-760 מיליון משתמשים חוסמים פרסומות (בשולחן העבודה ובטלפונים ניידים). אבל זה לא הנתון היחיד המעניין שעלה ממנו.

כ-70% מחוסמי הפרסומות – בטלפונים הניידים

הדו”ח, שאותו פרסמה חברת Blockthrough, מציג לראשונה מאז 2016 (אז פרסמה את הדו”ח חברת PageFair, שנרכשה ע”י Blocktrough) את מצב חוסמי הפרסומות לשנת 2019 – כמה מהם מותקנים, על אילו מכשירים (ניידים או מחשבים), מה החוסמים הפופולריים ועוד.

אחד הנתונים המפתיעים והמעניינים העולים מהדו”ח הוא ש-527 מיליון משתמשים בחוסמי פרסומות בטלפונים הניידים, מספר השווה ערך ל-69% מכלל חוסמי הפרסומות הפעילים כיום. על פי Blockthrough, מדובר בעלייה של 64% מאז פרסום הדו”ח הקודם ב-2016.

מהדו”ח עולה עוד כי העלייה המאסיבית במספר חוסמי הפרסומות בנייד מגיעה עקב הפופולריות של הדפדפן UC Browser, המגיע עם חוסם פרסומות מובנה, במזרח אסיה. על פי הדו”ח, ל-UC Browser יש כ-405 מיליון משתמשים בעולם – כ-77% מכלל המשתמשים החוסמים פרסומות בנייד.

צילום מסך

בנוסף, העובדה שדפדפן Opera Mini החל לחסום פרסומות באופן אקטיבי ב-2019 סייעה גם כן בעלייה הניכרת במספר חוסמי הפרסומות. מלבד השניים האלו, בדו”ח מוצגים כמה דפדפנים נוספים החוסמים אוטומטית פרסומות, כמו Brave (עם כ-10 מיליון משתמשים ב-2019) ו-Adblock Browser.

לצד כל החוסמים האקטיביים, מהדו”ח עולה כי צפויה גדילה במספר המשתמשים בחוסמים בניידים, בזכות העובדה שעוד ועוד דפדפנים מתחילים להציע למשתמשים חסימת פרסומות מובנית. המשתמשים רק צריכים לסמן את האפשרות הזו (Opt-In) בדפדפנים כמו Edge של מיקרוסופט (בגרסת הכרומיום שלו), פיירפוקס של מוזילה, הדפדפן של יאנדקס והדפדפן המובנה של סמסונג.

למרות העלייה במספר הדפדפנים החוסמים פרסומות אקטיבית, בין אם כברירת מחדל ובין אם מדובר במקרה שמצריך Opt-In, ישנו שחקן אחד שנעדר עד כה מהתחרות – כרום של גוגל. ענקית הטכנולוגיה מדברת על ירידה מתמשכת בשימוש בחוסמי פרסומות בשולחן העבודה, אבל טרם הכניסה אפשרות לחסום פרסומות בנייד לעומת רוב מתחרותיה.

צילום מסך

ומה קורה בשולחן העבודה?

על פי Blockthrough, מספר המשתמשים בחוסמי פרסומות בטלפונים הניידים עבר את מספר המשתמשים בחוסמי בדפדפנים במחשבים ביותר מפי 2 – 527 מיליון משתמשים בניידים לעומת 236 מיליון משתמשים בגרסאות שולחן העבודה.

מהדו”ח עולה כי ברוב המדינות מספר המשתמשים בחוסמי הפרסומות נמצא בירידה או שהגיע למגמה של עמידה במקום – בין השאר בארצות הברית ובבריטניה. בנוסף נמצא כי במדינות שבהן היו בעבר מספרים גבוהים של התקנות חוסמי פרסומות, כמו גרמניה, פולין וצרפת, נרשמת כעת ירידה משמעותית במספר ההתקנות.

כותבי הדו”ח טוענים כי הירידה במספר המשתמשים בחוסמי הפרסומות בשולחן העבודה, הקטנה עם הזמן, נובעת מהעובדה שהשימוש בסמארטפונים שלנו עלה משמעותית (וכפועל יוצא, השימוש שלנו במחשבים יורד, א.א.) ולא בהכרח נובעת מכך שמשתמשים מחליטים להסיר את חוסמי הפרסומות שלהם ולגלוש בלעדיהם.

גוגל שמה רגליים לחוסמי הפרסומות

הדו”ח שם דגש על מקומה של גוגל מול תעשיית חוסמי הפרסומות, וב-Blockthrough מציינים כיצד ענקית הטכנולוגיה ניסתה לשים גלגלים לחוסמי הפרסומות בשנים האחרונות. על פי הדו”ח, צעדים שביצעה גוגל בעבר – עקיפת ה-DNS של חוסמי הפרסומות בכרום, הוספת חוסם פרסומות מובנה בכרום במטרה לצמצם את הנוכחות של שחקנים חיצוניים והעובדה שהיא מקדמת שינוי משמעותי לאופן שבו פועלים התוספים בכרום, בשם Manifest V3 – נעשו בצורה כזו שאמורה לפגוע אנושות בפעולתם של חוסמי הפרסומות.

גוגל עשתה זאת בשתי דרכים: ראשית על ידי שינוי ה-API המשמש את חוסמי הפרסומות, כך שלא יוכלו לשנות את התוכן בעמוד שנצפה. בנוסף, השינויים שיביא איתו Manifest V3 יגבילו משמעותית את כמות החוקים שכל תוסף יכול להחיל – חלק חשוב מאוד באופן פעולתם של חוסמי הפרסומות.

ויש עוד: גוגל לא נותנת למפתחים להעלות אפליקציות המאפשרות חסימה של פרסומות באפליקציות אחרות בנייד, בטענה שמדובר במהלך שיפגע במפתחים אחרים ובאקו-סיסטם שפיתחה. במקביל, היא לא נותנת מאפשרת התקנת תוספים על כרום בנייד – דרך נוספת לפגוע בתעשיית חוסמי הפרסומות.

הדו”ח מגלה כי הצמיחה של כרום, הדפדפן הפופולרי ביותר כיום בעולם וזה שאינו מציע חסימת פרסומות למשתמשיו, גדולה יותר מזו של כל מתחריו, שמפעילים חוסמי פרסומות באופן אקטיבי או שמציעים חסימת פרסומות ביחד. כותבי הדו”ח מציינים כי הפער לא גדול, אך לא מציינים את המספרים המדויקים.

תעשיית חוסמי הפרסומות חינכה מחדש את אתרי התוכן

Blocktrough, המסייעת לאתרים לפרסם בהתאם לסטנדרטים שיצרו כמה חוסמי פרסומות, שבהם גם Adblock Plus הפופולרי, תחת מה שזכה לשם Acceptable Ads (או “פרסומות סבילות”), חשפה איך מגיבים אתרי התוכן (או Publishers, באנגלית) לשינויים בעולם חוסמי הפרסומות.

מנתונים שאספו ב-Blocktrough, כ-87% מאתרי התוכן שנסקרו בארה”ב מפרסמים Acceptable Ads, ובכך מכניסים כסף גם לכיסם של חוסמי הפרסומות. על פי הנתונים, אחד מכל שבעה אתרים עובד ישירות מול חוסמי הפרסומות השונים כדי לאשר את הפרסומות, והשאר נעזרים בשירותים כמו Blockthrough.

הדו”ח מציג תמונה לפיה אתרי התוכן הבינו כי המלחמה שלהם בחוסמי הפרסומות נגמרה בניצחון מובהק של צד אחד, וכי הצד השלישי במשוואה, הקורא, נאלץ לסבול “פרסומות סבילות” באתרים שונים על אף שבחר להתקין חוסם פרסומות.

לקריאת הדו”ח המלא – לחצו כאן

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

אושרי אלקסלסי

עדיין מבואס מהפסקת שידורי TechTV בישראל. נהנה מסרטי סטאר וורז החדשים - Don't @ Me.

הגב

3 תגובות על "דו”ח: עלייה ניכרת בחסימת הפרסומות בניידים, גוגל שמה רגליים לחוסמים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

עולם חוסמי הפרסומות נולד בגלל הכמות הבלתי נסבלת של הפרסומות בכל פינה ועצוב שכך, כל אתר או יוצר תוכן מכניס כמות מקסימלית של פרסומות ללא אבחנת כמות או תוכן,
ואם חוסם הפרסומות שלכם מאפשר “פרסומות סבילות” תבחרו אחד אחר שמאפשר לכם יותר שליטה על התוכן,
אבל סתם שתדעו, כשאתם חוסמים את הפרסומות אתם פוגעים לא רק בתאגידים והמפרסמים עצמם אלה גם ביוצרי התוכן, למשל חסימה של פרסומות ביוטיוב, כשאתם חוסמים את הפרסומות יוצר התוכן לא מרוויח דבר.

חסום
Guest

ADAWAY
AdGuard

א.א
Guest

אני חושב שמודל הפרסומות צריך שינוי מהיסוד. לי כגולש נמאס לגלוש באתרים עם פרסומות. קחו לדוגמה אתר חדשות כמו Ynet, כשגולשים לאתר ללא חוסם (אצלי בכ”א) לוקח לאתר כ 5-7 שניות להטען למצב מלא. כשגושלים עם חוסם האתר עולה תוך 1-2 שניות למצב מלא. זה משמעותי.. בטאבלט בבית אין חוסם פרסומות זה הגיע למצב שאני כבר לא נכנס לאתרים ממנו.. אי אפשר.. לוקח לו יותר מידיי זמן ואני כבר מתייאש וסוגר אותו

wpDiscuz

תגיות לכתבה: