חברת רכב דרום קוריאנית משקיעה 20 מיליון דולר בסטארטאפ ישראלי

מערכת ה-Viper של AdaSky מאפשרת לרכבים אוטונומיים לזהות בני אדם, חיות ועצמים ממרחק של מאות מטרים, ללא תלות בתאורה או מזג אוויר

תמונה: AdaSky

חברת AdaSky (אדהסקיי) הישראלית, אשר מפתחת חיישן ראייה תרמי לתעשיית הרכבים האוטונומיים, הודיעה היום (ה’) על השלמת סבב גיוס בגובה 20 מיליון דולר מ-Sungwoo Hitech, חברת חלקי הרכב הדרום קוריאנית. החברה צפויה להשתמש בכספי הגיוס לצורך התרחבות גלובלית, המשך פיתוח החיישן שלה והאצת פרויקטי המחקר והפיתוח עם יצרניות רכב ברחבי העולם.

לזהות בני אדם, חיות ועצמים בכל מצב

המערכת אותה מפתחת AdaSky נקראת “Viper” והיא אמורה לקלוט ולהבין בצורה טובה יותר את סביבת הרכב. החיישן עליה מתבססת המערכת של החברה הוא חיישן תרמי ברזולוציה גבוהה לטווח ארוך. החיישן התרמי מאפשר זיהוי וניתוח של גורמים רבים החשובים בעת הנהיגה ברכב אוטונומי: בין אם מדובר בהולכי רגל, סימונים על הכביש, חיות או חפצים על הכביש, החיישן מאפשר זיהוי של כל אלו ממרחק של עד מאות מטרים ביום ובלילה ולא מושפע ממזג האוויר. החיישן מסוגל לזהות הבדלי טמפרטורות של 0.05 מעלות צלזיוס, ובכך מאפשר זיהוי וקיטלוג מדויק של הנגלה לו.

AdaSky נוסדה על ידי אבי כץ ויעקב דגן, יוצאי רפאל ומדענים בתחום החיישנים התרמיים. בתפקיד מנכ”ל החברה מכהן יעקב שהרבני, תא”ל במיל’, שכיהן בעבר כראש להק המודיעין וראש להק האוויר למסוקים. שהרבני שימש כיועץ בכיר לAdaSky עד שעבר לנהל אותה לפני כשנה. משרדי החברה ממוקמים ביקנעם בהם נמצאים 40 מהנדסים.

“אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Sungwoo Hitech שיעניק לנו משאבים נוספים וגישה ישירה לשוק הרכב הדרום קוריאני ולשוק הגלובלי בכלל”, מסר מנכ”ל AdaSky יעקב שהרבני, “הגיוס הנוכחי יאפשר לנו צמיחה מהירה שתענה על הצורך והביקוש הבינלאומי לטכנולוגיה של החברה”.

שרהבני מסביר, כי למרות ההתפתחות המרשימה בעולם החיישנים האחרים (כמו חיישני LiDAR), הם עדיין זקוקים לעזרה: “החיישנים שנמצאים היום בשימוש ע”י יצרני הרכב מספקים פתרון אפקטיבי במסגרת היכולות שלהם, בעיקר כאשר הם פועלים במקביל למערכות חישה אחרות. טכנולוגיית FIR, שמבוססת על אורכי גל שונים ועל כן היא מספקת מידע ייחודי, הכרחית למתן מענה בתנאי מזג אויר ותאורה קשים, אשר לא ניתן באמצעות החיישנים האחרים, ובכך מאפשרת נהיגה אוטונומית חלקית או מלאה”.

אחד היתרונות של חיישן אינפרה אדום הוא חוסר הרגישות לצלליות וסינוורים של שמש או פנסי רכבים: “באדסקי הראנו שהמידע התרמי בתמונה מאפשר זיהוי פשוט יותר של דברים הנחשבים מורכבים במצלמה רגילה – למשל סגמנטציה של כביש פנוי”. כך לדברי שרהבני: “היתרון על פני רדאר ולידאר הוא בכך שהפתרון פאסיבי, מתקבלת תמונה שמאפשרת הבנה של הכוונות של שאר השחקנים בכביש (רכבים, דו גלגליים והולכי רגל), הטווח אינו מוגבל בהספק כמו הלידאר וכל האובייקטים מזוהים, ולא רק מתכתיים, בניגוד לרדאר”.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "חברת רכב דרום קוריאנית משקיעה 20 מיליון דולר בסטארטאפ ישראלי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פשיט סדן ומי שבינהם
Guest
פשיט סדן ומי שבינהם

הלך על ההתגנבויות, שכל רכב הוא מצלמה, מכ”ם, וחיישן תרמי, מי צריך כלב שמירה. אין יותר להפתיע אירגוני טרור ופשיעה, הם יזהו את כוחות הביטחון ממאות מטרים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: