פיתחו מוצר נוסף בזכות הקורונה: AdaSky גייסה 15 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי אדאסקיי, המפתח מערכת עזר לנהיגה המבוססת חיישן תרמי, חושף כיצד רתם את הטכנולוגיה שלו לסיוע במאבק בקורונה, וגם מדוע אין בעיה לגייס עכשיו פחות מהסבב הקודם

מקור: AdaSky

הסטארטאפ הישראלי AdaSky, המפתח מערכת המשלבת חיישן ראייה תרמי לרכבים, הודיע היום (ה’) על השלמת סבב גיוס B בגובה 15 מיליון דולר. את הגיוס הובילו המשקיעות הקיימות בחברה, תאגיד KYOCERA היפני ויצרנית חלקי הרכב הדרום קוריאנית Sungwoo Hitech.

זיהוי הולכי רגל בעזרת חום גופם

המערכת שמפתחת AdaSky (אדאסקיי) נקראת “Viper” נועדה כדי לקלוט ולהבין בצורה טובה יותר את סביבת הרכב. החיישן עליה מתבססת המערכת של החברה הוא חיישן תרמי ברזולוציה גבוהה לטווח ארוך. החיישן התרמי מאפשר זיהוי וניתוח של גורמים רבים החשובים בעת הנהיגה ברכב אוטונומי: בין אם מדובר בהולכי רגל, סימונים על הכביש, חיות או חפצים על הכביש, החיישן מאפשר זיהוי של כל אלו ממרחק של מאות מטרים ביום ובלילה, ולא מושפע ממזג האוויר. הרגישות של החיישן עומדת על 0.05 מעלות צלזיוס, וכך מאפשר, על פי החברה, זיהוי וקיטלוג מדויק של כל עצם בסביבה.

הסבה לימי קורונה

בחודשים האחרונים, ובעקבות משבר הקורונה, הוסיפה AdaSky מוצר חדש, שעושה שימוש בטכנולוגיה שפיתחה בתחום אורכי הגל האינפרה-אדום רחוק (LWIR). מוצר ה-VIPER-R, שפיתחה החברה, משמש לניטור טמפרטורת גוף חריגה במקומות ציבוריים. בניגוד למדי חום רגילים, המוצר של החברה יכול לנטר את חום הגוף של אנשים רבים במקביל, גם במקומות הומי אדם. ב-AdaSky עובדים כעת על השגת האישורים הדרושים להפצת המוצר בארה”ב ובאירופה.

מערכת VIPER-R החדשה של AdaSky | מקור: AdaSky

“15 מיליון זה הסכום שביקשנו, ואותו בדיוק קיבלנו”

מנכ”ל AdaSky יעקב שהרבני מספר בשיחה עם גיקטיים כי מערכת VIPER שהחברה מפתחת זכתה לשיפור משמעותי בשנתיים האחרונות, בין השאר באלגוריתמיקה של המערכת. “הגדלנו את טווח זיהוי משתמשי הדרך, איכות התמונה משתפרת כל הזמן והמערכת נבחנה בתנאי סביבה קשים ומגוונים”, מספר שהרבני.

הוא אומר כי בחברה פיתחו מוצר חדש לערים חכמות המייצר תמונה של כל משתמשי הדרך בכל תנאי ראות ומזג אוויר, ובכבישים עם קו ראייה מוגבל לרכבים ונהגים. שהרבני מדגיש כי כל המוצרים שמפתחת החברה – גם ברמת החומרה וגם ברמת התוכנה – מפותחים ומיוצרים ע”י צוות המהנדסים של החברה.

עם זאת, ולמרות שקורונה פתחה לחברה דלת לתחום חדש עם יצירת ה-VIPER-R, היא במקביל הובילה להאטה מסוימת בכל הקשור ליחסים מול לקוחות בינלאומיים בתחום הרכב – כך לפי שהרבני. עם זאת, הוא אומר כי הקיץ היה מעין נקודת מפנה והוא רואה שתעשיית הרכב “מתעוררת מחדש”.

סבב הגיוס הנוכחי של החברה, בגובה 15 מיליון דולר, אמנם נמוך יותר מהגיוס הקודם של החברה ב-2018, אולם שהרבני לא רואה בכך בעיה. “15 מיליון דולר זה הסכום שביקשנו מהמשקיעים הקיימים, ואותו בדיוק קיבלנו. סכום זה הוא הבעת אמון נוספת של המשקיעים וכבר כעת אנחנו כבר מתקדמים עם משקיעים נוספים המעוניינים להצטרף”, אמר.

AdaSky הוקמה ב-2016 על ידי אבי כץ ויעקב דגן ומרכז הפיתוח שלה ממוקם ביקנעם עילית. עד היום גייסה החברה 55 מיליון דולר. עם ההון שגייסה החברה היא מתכננת להקים את המפעל הראשון שלה בעיר לצד גיוס של עובדים חדשים.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים ועכשיו גם דיונים ותגובות

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: