רוב מנהלי השיווק מודים שאינם עושים שימוש יעיל ברשתות חברתיות

מאמצי שיווק נכשלים על רקע תקציב דל, עובדים בלתי מיומנים ושימוש בכלים לא מתאימים. "ארגונים שיבינו את לקוחותיהם יהיו בעלי מיצוב טוב להשגת יעדי צמיחה בסביבת שוק מאתגרת יותר"

תקציבים דלים, מחסור בכוח אדם מיומן וכלים לא מתאימים – כל אלה מחבלים במאמציהם של מנהלי שיווק, כך עולה ממחקר שביצעה חברת אקסנצ'ר (accenture. ניו יורק: ACN), המעניקה ייעוץ ניהולי, שירותי טכנולוגיה ומיקור-חוץ בכל העולם.

מחקר אקסנצ'ר כלל 400 בכירי שיווק בארגונים בארה"ב, אנגליה, סין, הודו, גרמניה, אוסטרליה, יפן וקנדה. 82% מהמשתתפים עובדים בחברות בעלות הכנסה שנתית של מיליארד דולר.

מרבית אנשי השיווק אמרו כי אינם משתמשים באופן אפקטיבי בשיווק ברשתות חברתיות (43%), דיוור ישיר וטלמרקטינג (37%), שיווק דיגיטלי (34%) ופרסום אונליין (31%).

עוד העלה המחקר כי מנהלי השיווק כיום נתקלים יותר ויותר בשינויים בהתנהגות ודרישות הלקוחות, עובדה המשפיעה על אסטרטגיות השיווק שלהם:

  • 72% ציינו כי הלקוחות מצפים לקבל יותר תמורת כספם
  • 71% ציינו כי ללקוחות יש ציפיות גבוהות מאיכות המוצר
  • 69% ציינו כי הלקוחות הופכים להיות יותר ויותר רגישים למחיר
  • 69% ציינו כי יש ללקוחות ציפיות גבוהות יותר משירות הלקוחות
  • 66% ציינו כי הלקוחות מצפים שעסקים יכבדו יותר את זמנם

בכירי השיווק גם ציינו כי מאמציהם לייעל את התפעול, להגדיל את הרווחיות ולהגיב במהירות לשינויים בשוק, כל אלה נתקלים במכשולים כמו תהליכים ארגוניים איטיים (21%), מחסור במימון ומשאבים אחרים (17%), חוסר שיתוף פעולה עם מחלקות אחרות בארגון (15%), חוסר ניסיון מקצועי (13%), מחסור במידע אודות הלקוח (6%).

בנוסף, רק 23% ממנהלי השיווק ציינו כי ארגוניהם מצטיינים בו זמנית בניתוח לקוחות, חדשנות, קשרי לקוחות ופעילויות שיווק, ו-33% אמרו כי ארגוניהם אינם מבצעים היטב אף אחת מהפעולות הללו. על מנת להשיג את יעדי הצמיחה שלהם, מרבית בכירי השיווק אמרו כי עליהם להתמחות בניתוח לקוחות (65%), חדשנות במוצרים (64%) ושיפור קשרי הלקוחות ופעילויות השיווק (57%).

"בסופו של דבר הכל שאלה של מתן מענה לציפיות הלקוח. ארגונים שיבינו את לקוחותיהם יהיו בעלי מיצוב טוב להשגת יעדי צמיחה בסביבת שוק ההולכת והופכת למאתגרת יותר. שינויים בנוף התחרות יהפכו את ניתוח הלקוחות לדרישת סף עבור אנשי שיווק, מתוך הצורך לזהות מה לקוחות רוצים, איך כדאי לפעול על מנת להשיג חדשנות שתניע תוצאות עסקיות, ובאילו ערוצים" – כך דייב ריץ', מנהל שותף בחטיבת ניהול קשרי הלקוחות וחטיבת האנליטיקה, אקסנצ'ר.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

1 תגובה על "רוב מנהלי השיווק מודים שאינם עושים שימוש יעיל ברשתות חברתיות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מאור קפלנסקי
Guest

תודה.. נתונים מעניינים שנראה לי די משקפים גם את המצב בארץ

wpDiscuz

תגיות לכתבה: